Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزشی در استان دچار تخریب شده‌اند، گفت: به همت خیرین کانکس‌های امانی در این مناطق مستقر شده‌اند تا وضعیت بحرانی مدارس برطرف شود.محمدتقی نظرپور درباره وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق زلزله‌زده گفت: در منطقه سرپل‌ذهاب ۱۸۸ فضای آموزشی وجود دارد که ۲۶ فضا تخریب شده، ۱۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۸ کلاس درس در شهر سرپل‌ذهاب تخریب و ۴۵ کلاس درس در منطقه روستایی تخریب شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۳۵ درصد مدارس شهری در این منطقه تخریب شده‌اند.

او با بیان اینکه ۵۷ درصد مدارس در منطقه ثلاث باباجانی تخریب شده‌اند، خاطرنشان کرد: در منطقه ثلاث‌باباجانی ۱۷۵ فضای آموزشی داریم که ۱۸ مدرسه با ۱۰۲ کلاس در شهر ثلاث و ۱۴ مدرسه با ۵۸ کلاس در روستاها تخریب شده‌است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در قصر شیرین ۳ مدرسه شامل ۱۸ کلاس در منطقه شهری تخریب شده و در دالاهو و گهواره ۷ فضای آموزشی شامل ۴۰ کلاس درس تخریب شده‌اند. همچنین در گیلان غرب ۱ مدرسه ۱۵ کلاسه در فضای شهری و ۹ کلاس درس در منطقه روستایی گیلان غرب تخریب‌ شده‌اند.

نظرپور با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزشی دچار تخریب شده‌اند، تاکید کرد: در مجموع ۷۰ مدرسه در استان کرمانشاه و حدود ۴۰۰ کلاس بر اثر این زلزله تخریب شده‌اند.

او با بیان اینکه خیرین مساعدت‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند، گفت: به همت خیرین کانکس‌های امانی در این مناطق مستقر شده‌اند تا وضعیت بحرانی مدارس برطرف شود. تیم‌های عملیاتی نیز از شنبه وارد می‌شود و مدارس تخریبی را تخریب و مدارس مستحکم را می‌سازند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید براینکه مدارس تخریب شده بیش از ۲۵ سال عمر داشته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه به مدارس جدید و نوسازی خسارت وارد نشده است.

نظرپور با بیان اینکه هنوز اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی این مدارس مشخص نیست، گفت: به طور قطع برای بازسازی و نوسازی این مدارس باید هم از اعتبارات استانی و هم از اعتبارات ملی استفاده کنیم البته خیرین نیز بخشی از این اعتبارات را تامین خواهند تا انشاله در مهر سال ۹۷ هیچ کلاس درس تخریب شده‌ای باقی نماند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد