Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت شب گذشته درعیادت از مصدومان زلزله غرب کشور بستری در بیمارستان فیروزگر تهران با اشاره به این‌که امکانات درمانی در مرکز استان‌ کرمانشاه به دلیل حجم وسیع مصدومین محدود بوده است، گفت: به همین دلیل ما موظف بودیم که مصدومان را به استان‌های مختلف از جمله تهران منتقل و در بیمارستان‌های مختلف بستری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که کادر درمانی بیمارستان‌ها پیگیر اقدامات درمانی این مصدومین هستند، افزود: مصدومین بستری شده، از اقدامات درمانی صورت گرفته رضایت دارند اما نگران وضعیت مناطق زلزله زده و خویشاوندان خود در آن مناطق هستند.

دکتر هاشمی با اشاره به این که برخی از مصدومین چندین عمل جراحی نیاز دارند، گفت: در زمان مقرر این جراحی ها انجام خواهد شد و برای دوره نقاهت به کرمانشاه منتقل می‌شوند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که برای تمام همراهان مصدومین زلزله، مهمانسرا و همراه سرا در نظر گرفته شده است، افزود: تمام هزینه‌ها رایگان بوده و وزارت بهداشت با کمال افتخار در خدمت این عزیزان است.

وی با اشاره به حضور فعال و ‌بی نظیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مدت، افزود: تا پایان سال، هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور رسیدگی به مصدومین ترخیص شده از بیمارستان‌ها هستند و مصدومان پس از ترخیص از بیمارستان رها نخواهند شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در عین حال سایر دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک خواهند کرد و با این دانشگاه همکاری‌های لازم به منظور ساماندهی کامل مصدومین زلزله زده را خواهند داشت.

وی با اشاره به این که رسیدگی به همه مصدومین بستری شده در بیمارستان‌های البرز، شیراز و همدان همانند بیمارستان‌های تهران است، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی وبیمارستان‌های تابعه نیز موظف هستندکه پیگیر درمان کامل مصدومین زلزله زده نیز باشند چرا که نباید این مصدومین احساس کنند رها می‌شوند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر این که دغدغه زلزله زدگان در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است، گفت: مشکلات دیگر این مصدومین و زلزله زدگان در حال برطرف شدن است.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات درمانی صورت گرفته از سوی اورژانس کشور در همان ساعات ابتدایی زلزله، گفت: به دلیل آسیب برخی از بیمارستان‌ها در اثر زلزله، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کردیم و مردم احساسشان بر این است که وزارت بهداشت و اورژانس آنچه را که در توان داشته انجام داده است.

هاشمی افزود: تا دو هفته آینده در کرمانشاه نیز تمام مصدومین مرخص خواهند شد و مراقبت‌های روزانه و پیگیری درمان آنها همانند سایر بیمارستان‌ها انجام‌خواهد شد.

وزیر بهداشت در خصوص اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز گفت: تمام تحهیزات پزشکی و دارو ارسال شده و بخشی از این اقلام اهدایی از سوی دانشکاه های علوم پزشکی، بدون استفاده از اعتبارات دولتی بوده است و به همت ‌کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار بخشی از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی تامین شد و در حال حاضر براساس اعلام استاندار که مسئول اصلی ستاد بحران است، هیچ کمبودی از نظر تجهیزات، دارو و خون وجود ندارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان