Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:53:26 GMT

ظرفیت جوانان گلستان در امور اجرایی به کار گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۵۶۹۵

ظرفیت جوانان گلستان در امور اجرایی به کار گرفته شود

گرگان- نشست حوزه مشاوران با استاندار گلستان برگزار و بر لزوم استفاده از ظرفیت های جوانان و برطرف کردن مشکلات آن ها تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه، نشست و دیدار حوزه مشاوران و جوان استان گلستان با استاندار در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

در این نشست، مشاوران جوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی، نمایندگان سمن های جوانان، نمایندگان و شاخه های جوانان احزاب، نمایندگان شرکت های فناور، فعالان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و جوانان فعال استان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی صفایی، مشاور جوان استاندار گلستان در این نشست، اظهار کرد: حوزه مشاوران جوان ۱۰۰ رویداد در شهرستان های مختلف استان رقم زده است و بر چهار حوزه کلی تمرکز داشته است، اولین مورد برنامه های مختلفی که زمان انتخابات ریاست جهموری تدارک دیده شد، توسعه آموزش های مرتبط با کسب و کار (در گنبد، آق قلا و بندرگز)، کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندی سازی و ارتقاء جوانان شاغل در دستگاه های اجرایی از دیگر موارد است.

کمتر از ۱۰۰ مدیر جوان در گلستان وجود دارد

مشاور جوان استاندار، ادامه داد: پیرو مطالبه قبلی پایش مدیران زیر ۳۵ سال دستگاه‌های اجرایی برای نخستین بار انجام شد و در این راستا ۵۰ دستگاه اجرایی به مکاتبه ما پاسخ گفتند، البته برخی عدد ۳۵ را نوعی سخت گیری می دانند، در این زمینه راستی‌آزمایی نیز صورت گرفت.

صفایی خاطر نشان کرد: ما در در سطح معاونان مدیران کل، روسای ادارات شهرستانی و استانی، کمتر از ۱۰۰ مدیر جوان داریم و این پذیرفته شده نیست، از این تعداد پنج نفر در سطح معاونان مدیرکل هستند و ۶۰ نفر در سطح مدیران واحدها هستند.

وی با بیان این که ما باید شهامت استفاده از جوانان را داشته باشیم، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت توزیع نیروی برق گلستان در این زمینه خوب عمل کرده اند.

کارگاه «مدیران فردا» در راستای عملی ارتقاء جوانان تشکیل شد

مشاور جوان استاندار گلستان افزود: ما در کمیته پایش که برای توانمندسازی شکل گرفته است، کارگاه «مدیران فردا» را شکل دادیم و پیشنهاد دادیم که زمینه عملی ارتقاء جوانان فراهم شود.

وی ادامه داد: از مدیران اجرایی تقاضا داریم که با کسب و کارهای متوسط، نو و جدید موافقت کنند و البته در این اوضاع اقتصادی چاره ای جزء همراهی با بخش خصوصی نیست و ما به سرمایه گذار نیازمندیم.

صفایی با بیان این که تلاش ما این است که توسعه استان با منافع حداقلی و زودگذر فراهم شود، ادامه داد: از استاندار جدید می خواهیم تا آغازگر فصل نو در توجه به جوانان باشند.

در ادامه نماینده سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: استان گلستان بیشترین آسیب های اجتماعی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: باید خواسته های مردم به دستگاه های اجرایی صورت گیرد و تکمیل پروژه ها با نیروهای داوطلب جوانان رقم بخورد.

شریانی ادامه داد: جوانان یک فرصت هستند و اگر تنگنای قانونی برداشته شود کارهای بزرگی اتفاق خواهد افتاد، البته باید منابع و حمایت ها عادلانه تقسیم شود.

دولت در استارت آپ ها رقیب بخش خصوصی است

در ادامه محمود زواره ای، نماینده علم و فناوری و فناوران پارک اظهار کرد: هدف اصلی توسعه کسب و کارهای فناوری افزایش توان استان و انتقال دانش از دانشگاه به صنعت و استفاده کاربردی آن است و اقداماتی صورت گرفته اما با توجه به مشکلات استان چندان مطرح نشده است.

زواره ای ادامه داد: تشکیل کانون های مختلفی از جمله، کانون شکوفای خلاقیت و غیره توانسته توجه سرمایه گذاران را جذب کند تا از این بازار استفاده شود.

وی گفت: در زمینه استارت آپ ها (اسنپ، کپ و غیره) در داخل استان کاری صورت نگرفته است و در کشور نیز برخلاف سایر کشورها، دولت در این زمینه، رقیب بخش خصوصی است.

نماینده علم و فناوری و فناوران پارک در این جلسه، افزود: در استان ما ایده هایی مطرح می کنیم که حمایتی از آن نمی شود و مجبوریم آن را برای استان های همجوار انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مکان پارک علم و فناوری استان از شهر دور است و دسترسی برای جوانان آسان نیست، وجود سازمان های موازی و ندادن اطلاعات به استارت آپ هاست توسط دستگاه ها، از دیگر مشکلات ما است.

آیناز صحنه، نماینده فعالان فرهنگی و اجتماعی و جوانان ترکمن  در ادامه نشست اظهار کرد: علیرغم داشتن ظرفیت های خوبی که در ترکمن صحرا وجود دارد اما نبود رونق اقتصادی و ضعف اشتغال را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: توانمندسازی چندی است که آغاز شده و امیدواریم ادامه داشته باشد، آشنایی با افراد موفق نیز می توانند در این زمینه نقش داشته باشد.

سابقه با تجربه متفاوت است

میثم نجار، مشاور جوان کمیته امداد استان گلستان در ادامه اظهار کرد: آیا ما به دنبال جوان گرایی بودیم یا به دنبال تغییر شاخص انتخاب مدیران؟، آیا حقوق و دستمزد به پست داده می شود یا کار حاصل از پست دولتی؟

وی ادامه داد: وجود مدیران پایه و مدیران وارداتی مغایرت شدیدی نسبت به آن چیزی که باید باشد و ایده آل است دارند، بین سابقه و تجربه تفاوت فراوان است و این دو را مختلط نکنیم، تجربه حاصل از واکاوی علمی است ولی سابقه این گونه نیست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد با دو مدیرش قطع همکاری کرد
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان