Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات گفت: 9 کامیون انواع کالاهای ضروری در هفته جاری از این شهرستان به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.

قاسمعلی صفری عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله ها شامل آب معدنی، انواع پتو، انواع کنسرو، پوشاک، کفش، مواد غذایی، نایلون پلاستیکی برای روکش چادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: علاوه بر اقلام ارسالی، هفت کامیون کمک‌های مردمی دیگر نیز آماده ارسال به مناطق زلزله زده است که با دریافت دستور مسئولان مدیریت بحران به منطقه زلزله زده ارسال می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر محلات افزود: در نخستین روز از امداد رسانی به زلزله زدگان نیز یک محموله کمک های مردمی شامل 2 هزار تخته پتو، 800 چادر امدادی، 12 هزار بطری آب معدنی، 2 هزار قوطی انواع کنسرو، 2 هزار دست انواع پوشاک و کفش، 300 کیلو گرم قند و روغن و 200 کارتون بیسکویت به مناطق بحران زده ارسال شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات افزود: محلاتی های مقیم آمریکا 200 بسته پوشاک به ارزش 40 میلیون ریال در قالب 2 محموله به زلزله زدگان غرب کشور کمک کردند.
وی ادامه داد: هشت پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در این شهرستان دایر شده که تاکنون 120 میلیون ریال در این پایگاه ها وجه نقد کمکهای مردمی جمع آوری شده است.
صفری گفت: این میزان کمک های نقدی به غیر از وجود واریزی مردم به شماره حساب 99999 است.
وی از اهدای 30 میلیون ریال وجه نقد یک کلینیک دندانپزشکی، 50 میلیون ریال اهدایی یک خیر نیکوکار محلاتی و اهدای یک دستگاه لودر از یک کارگاه صنعتی فرآوری سنگ را از دیگر کمک های مردمی این شهرستان به مناطق زلزله زده غرب کشور بیان کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات از آمادگی محلات برای ارسال نیروی انسانی با تخصص های مختلف خبر داد و گفت: برای جمع آوری بهتر کمک های مردمی نسبت به اطلاع رسانی نیز بایستی اقدام شود.
زمین لرزه یکشنبه شب 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت و در فاصله 115 کیلومتری اراک و 287 کیلومتری تهران قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدحسن نامی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در اولین جلسه مدیریت بحران، که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری، آمادگی، بازسازی و باز توانی از مؤلفه‌های مهم مدیریت بحران هستند که روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با تأکید بر آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران، افزود: با توجه به اینکه نظم آب و هوایی جهان به هم ریخته، باید برای هر نوع حادثه‌ای در کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بحث مدیریت بحران، تاکید کرد: در حال خرید یک‌سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای ضروری داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیل‌های اخیر در بعضی استان‌های کشور، گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با بیان اینکه ۷ استان کشور در سال با بحث سیلاب مواجه است، اضافه کرد: باید در ساخت جاده‌ها، پل‌ها و ساخت‌وسازها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: با توجه به شعار سال به مشارکت مردم توجه ویژه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه اضافه کرد: در نقشه دیجیتالی اقدامات مهندسی بارگذاری می‌شود که در این راستا از سوی استان و مدیریت بحران اعتبار آن تأمین شود.

نامی با اشاره به استفاده بخش صنعت از پساب‌های شهر کرمانشاه، اظهار کرد: امسال باید ۲۵۰ میلیون اصل درخت به ویژه مثمر کاشته شود چون توسعه فضای سبز اصول مهمی در دنیا برای ادامه زندگی و حیات است.

وی با اشاره به زلزله سرپل ذهاب و خسارات باقی‌مانده در اماکن عمومی، مساجد و ادارات، خاطرنشان کرد: بودجه باید به صورت مرحله به مرحله با دقت تا پایان بازسازی واقعی مدنظر باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم استفاده شود.

کد خبر 748433

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال