Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@11:05:01 GMT

۳جسد مجهول الهویه در سرپل ذهاب!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۰۲۲۶

ارتین کمالی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۳جسد مجهول الهویه مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است که به بیمارستان های کرمانشاه انتقال داده شده بود.
وی ادامه داد: این اجساد، قابل شناسایی نبودند بنابراین از آنها آزمایش DNA گرفته شده و تمام معاینات مربوط به هویت نیز برای آنها انجام شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افرادی که اعضای خانواده آنها در حادثه زلزله کرمانشاه مفقود شده اند، خواست تا با مراجعه به پزشکی قانونی استان کرمانشاه و دادن آزمایش DNA برای شناسایی این افراد اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: اداره کل پزشکی قانونی تمام امکانات مربوط به پروفایل ژنتیک را دارد و در حال آماده باش است تا در اسرع وقت شناسایی ها انجام شود.
وی با بیان اینکه جنسیت این پیکرهای مجهول الهویه هم زن و هم مرد است، تاکیدکرد: تمام پیکرهای جان باختگان به جز این ۳پیکر، شناسایی شده است و تا کنون هم اسامی ۴۲۷تن از آنها اعلام و باقی آنها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.


کمالی گفت: پیکرهای جان باختگان به بستگان آنها تحویل و دفن شده است و این کار، نتیجه تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی است.
بر اساس آخرین اطلاعات، پزشکی قانونی شمار جان باختگان زلزله کرمانشاه را ۴۳۶ تن اعلام کرده که ۳تن از آنان مجهول الهویه هستند.
آمار جان باختگان در شهرهای مختلف استان کرمانشاه به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: ۳۱۷
اسلام آباد غرب: ۲۳
کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸
جوانرود: ۳
ثلاث: ۱۵
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۳۳
صحنه: ۳
تعداد جانباختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.


به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه ۹۳۸۸ نفر نیز مصدوم شده اند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد