Web Analytics Made Easy - Statcounter

آواربرداری، تامین مصالح و ساخت اسکان موقت روستائیان زلزله زده استان کرمانشاه به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از مهر، نشست مشترک رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه امروز جمعه برگزار و منجر به امضای تفاهم نامه همکاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس تسریع در عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب دیده، تامین مصالح، کمک به حمل مصالح و همکاری در تامین اسکان و سرپناه موقت از اقداماتی است که از سوی بنیاد مسکن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه در قالب این تفاهم نامه سپرده شده است.

همچنین در این تفاهم نامه مقرر شده است پس از تشکیل پرونده از سوی بنیاد مسکن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از طریق تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز، تامین نیروی انسانی متخصص، کمک به مردم جهت جمع آوری اسباب و اثاثیه و بازیافت تفکیک مصالح، احداث اسکان موقت را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این نشست با اشاره به اقدامات این قرارگاه در زمینه خدمت رسانی به زلزله زدگان، گفت: از زمانی که وقوع زلزله اطلاع رسانی شد، دستور آماده باش و به کارگیری ماشین آلات و نیروی انسانی برای امداد رسانی و خدمت رسانی به زلزله زدگان صادر شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی مناطق بین دستگاهها، نهادها و سازمانها، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عهده دار رسیدگی به ۷۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر از شهرستان سرپل ذهاب تا شهر ازگله شد، افزود: علاوه بر مشارکت در امدادرسانی و آواربرداری، بیش از ۶ هزار تخته چادر، ۱۰هزار تخته پتو و روزانه  ۱۲ تا ۱۵ هزار غذای گرم در بین زلزله زدگان از سرپل ذهاب تا ازگله توزیع شده است.

سردار عبداللهی ادامه داد: با توجه به استقرار کارگاه های ما در استان کرمانشاه به دلیل اجرای پروژه طرح جمع آوری روان آب های غرب کشور و وجود ماشین آلات و نیروهای متخصص در آن استان، در زمینه احداث اسکان روستاییان زلزله زده مشکلی وجود ندارد.

وی با اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای احداث همزمان اسکان موقت و اسکان دائم خانواده های زلزله زده گفت: به فضل الهی از هفته آینده کار احداث اسکان موقت روستاییان را آغاز خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست اظهار کرد: پیرو مصوبه دولت مبنی بر واگذاری مسئولیت بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و تامین اعتبار لازم در قالب وام و واگذاری آن به بنیاد مسکن، ستادها را برای تشکیل پرونده برای مناطق زلزله زده مستقر کردیم که از فردا با حضور در آن مناطق برای هر خانوار تشکیل پرونده می دهند.

علیرضا تابش افزود: در امر بازسازی در روستاها نیازمند مشارکت و همکاری سپاه هستیم. سپاه امکانات، ماشین آلات و تجهیزات مهندسی خوبی در منطقه دارد و قرار است با کمک سپاه این بازسازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول پس از تشکیل پرونده از سوی ستادهای این بنیاد، با معرفی افراد به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آواربرداری صورت می گیرد و احداث اسکان موقت از سوی قرارگاه انجام شود.

تابش با بیان اینکه برای اسکان دائم هم برنامه ریزی کرده ایم، گفت: اولویت کار اسکان موقت برای زلزله زدگان و خروج آنان از اسکان اضطراری است و البته برنامه ریزی هایی هم در خصوص اسکان دائم آنان در دستور کار است که متعاقبا اعلام می شود.

 این تفاهم نامه در پی سپرده شدن مسئولیت اسکان زلزله زدگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت و نقش پذیری در این باره، امضا شده است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس