Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش نگاه نو به زندگی در حالی در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد تا بتواند مروج ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق خانواده‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی بعد و قبل فرد و جامعه به شمار می آید. از این رو برخورداری این نهاد مهم تربیتی از اطلاعات و آگاهی‌های لازم برای پرورش فرزندان از مسائل و نکات حائز اهمیت در اجتماع محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین روش‌های بهره‌مندی از علم و دانش ارتباط تنگاتنگ پدران و مادران به عنوان اصلی‌ترین رکن تربیت و پرورش آینده‌سازان جامعه با کتاب و کتابخوانی است.

البته هر یک از ما انسان‌ها به طور ذاتی از توانمندی‌هایی برخوردار هستیم که می‌تواند در تربیت و پرورش کودکان تاثیرگذار باشد اما این توانمندی‌ها به تنهایی کارساز و کافی نبوده و با پیوند میان این توانمندی‌ها با تجربیات عالمان و بزرگان که اغلب در غالب کتاب در دسترس بوده می‌توان گام‌های بزرگ‌تر و تاثیرگذارتری در تربیت آینده‌سازان جامعه برداشت.

اتفاقی که این بار در غالب همایش نگاه نو به زندگی با کتاب و کتابخوانی که به مناسبت هفته کتاب در هادی‌شهر بابلسر رقم خورد تا با پیوند میان خانواده‌ها و کتاب و کتابخوانی دریچه جدیدی به زندگی گشاده شود.

عشق مادری به تنهایی برای تربیت کافی نیست

کعبه توسلی، عضو کمیته امور بانوان شورای اسلامی هادی‌شهر در این همایش با بیان اینکه بسیاری از مادران فرزندان خود را به صورت غریزی و تجربی تربیت می‌کنند، اظهار داشت: عشق و تجربه مادری به تنهایی برای تربیت کافی نیست و باید با علم و آگاهی همراه باشد.

وی افزود: فرزندان علاوه بر عشق و محبت به والدین آموزش دیده و آگاه نیاز دارند و این مهم تنها از طریق برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و افزایش سطح دانش والدین محقق می‌شود.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش دانش و آگاهی مطالعه کتاب و حضور در جلسات کتابخوانی بوده و به همین منظور برگزاری جلسات مختلف کتابخوانی و تربیت کودک در اولویت برنامه‌های کمیته امور بانوان شورای اسلامی هادی‌شهر قرار گرفت.

توسلی گفت: در نخستین گام گروه مادران امروز ویژه نوجوان وابسته به موسسه مادران امروز تهران در منطقه تشکیل و دوره‌های کتابخوانی از مجموعه کتاب ارتباط بین دو نسل و گروه مادران پویا درباره کودک در سال 88 به صورت جلسات مستمر کتابخوانی در دفتر شورای اسلامی آغاز و در منازل ادامه دارد.

وی افزود: در سال 86 ابتدا دو گروه تشکیل شد که با استفاده از کتاب‌های موسسه به منظور نیل به خانواده متعالی و فراگیری روش‌های تربیتی کودک و نوجوان و مهارت‌های زندگی مشترک پرداخته، بحث و گفت‌وگو کرده و به انتقال تجربه می‌پرداختند و بعدها گروه‌های دیگر با نام‌های گروه مادران قاصدک، مادران پویا، مادرانه و اندیشه تشکیل شد که در حال حاضر دو گروه فعال هستند که پس از مطالعه کتاب‌های موسسه سایر کتب مفید را در دست مطالعه دارند.

عضو کمیته امور بانوان شورای اسلامی هادی‌شهر، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مشترکی با همت مادران کتابخوان در این منطقه اجرایی شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری هشت دوره جشنواره غذاهای محلی و سنتی به منظور تهیه کتب تربیتی و موارد مورد نیاز برای کتابخانه عمومی، برای خانواده‌ها، کتب مرجع جهت مطالعه کودکان و نوجوانان، برگزاری چهار همایش به مناسبت روز کتابخوانی اشاره کرد.

توسلی با بیان اینکه هدف برگزاری این همایش تغییر نگاه در زندگی به عبارتی نگاه نو به زندگی است، افزود: تغییر نگاه‌ها، زندگی‌ها را بهبود می‌بخشد و برای داشتن نگاه نو باید مطالعه کرد و کتاب خواند.

وی تصریح کرد: برای داشتن خانواده سالم باید آموزش و فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای فراگیری نکات تربیتی کودکان و نوجوانان در جامعه ترویج شود.

تشکیل گروه کتابخوانی مادران در بابلسر

مریم احمدی شیرازی، عضو شورای عالی کتاب کودک ایران در این همایش، گفت: رفتارهای ما در برابر موضوع‌های مختلف بستگی به شیوه نگاه ما دارد.

وی افزود: اینکه در برخورد با یک موضوع در زندگی چگونه باید عمل کنیم نیازمند یک واکنش یا رفتار درست نسبت به آن موضوع بوده که نیازمند علت یابی است.

عضو شواری عالی کتاب کودک ایران ادامه داد: اگر بپذیریم که علت‌یابی لازمه برخورد با موضوعاتی بوده که در زندگی با آن مواجه می‌شویم صبورتر و با حوصله‌تر می‌شویم و از رفتارهای نامناسب جلوگیری می‌شود.

احمدی شیرازی با بیان اینکه اگر در رویارویی با موضوعات مختلف در زندگی تلاش کنیم تا چند مرحله را طی کنیم احتمال رضایت از رفتارهای ما در زندگی بیشتر می‌شود‌، تصریح کرد: افزایش رضایت‌مندی در رفتارهای ما سبب افزایش آرامش و شادی در زندگی می‌شود.

وی افزود: جلوگیری از پیش‌داوری یا قضاوت زودهنگام، عدم دخالت احساس و نظر و عدم کلی‌گویی و جلوگیری از صفت دادن به دیگران در تصمیم‌گیری‌ها از جمله مراحل چهارگانه در رویارویی با موضوعات مختلف در زندگی است.

عضو شواری عالی کتاب کودک ایران گفت: توجه به اینکه موضوعی که پیش آمده چه اثری بر ما، دیگران و محیط زندگی ما داشته از دیگر مراحل لازم الاجرا در مواجه با موضوعات مختلف در زندگی است.

احمدی با اشاره به اینکه تا زمانی که علت‌های یک موضوع را متوجه نشویم نمی‌توانیم نسبت به آن رفتار درستی انجام دهیم، افزود: تشخیص اینکه چه کارهایی باید انجام داد، کسب اطلاعات لازم و تصمیم‌گیری درباره رفتار یا کاری که قرار است انجام گیرد و زمان‌بندی مناسب برای انجام آن از دیگر مراحل چهارگانه در رویارویی با موضوعات مختلف در زندگی است.

وی با بیان اینکه اجرای تمام موارد یاد شده نیازمند علم و آگاهی لازم از مسائل مختلف در زندگی است، تاکید کرد: یکی از مهم ترین راه‌های اجرای صحیح تصمیمات و اقدامات در مواجه با اغلب مسائل در زندگی یادگیری است و از مهم‌ترین روش‌های یادگیری، مطالعه کتابهای مناسب است.

عضو شواری عالی کتاب کودک ایران با اشاره به اینکه مطالعه، مشاوره و مشاهده سبب ایجاد نگاه نو در زندگی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر از طریق روش‌های یاد شده که آموزش و کتاب در آن نقش کلیدی دارد، برای رفع مسائل مختلف در زندگی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات زندگی به سهولت برطرف می‌شود.

احمدی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش علم و دانش مادران برای تربیت فرزند گفت: گروه کتابخوانی مادران در هادی‌شهر شهرستان بابلسر تشکیل شود.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/

R41358/P1486/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند