Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: 12 میلیارد ریال کمک غیر نقدی در این استان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور جمع آوری شده است.

محمد محمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمک های شامل اهدای 6 هزار تخته پتو، چادر، انواع کنسروها، آب معدنی و انواع لوازم گرمایشی است.
وی ادامه داد: تا کنون 40 دستگاه کامیون از کمک های مردمی استان مرکزی به مناطق زلزله زده غرب کشور فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در مدت 2 روز گذشته حدود یک میلیارد ریال کمک نقدی مردمی نیز توسط 42 پایگاه فعال جمعیت هلال احمر استان مرکزی جمع آوری شده است.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به تامین نیازهای غیر نقدی مردم زلزله زده غرب کشور نیاز است کمک های مردمی به سمت کمک های نقدی سوق پیدا کند.
وی ادامه داد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را علاوه بر تحویل به پایگاه های هلال احمر در شهرستان های استان مرکزی از طریق شماره حساب 99999 نزد بانک های ملی، ملت و سپه برای کمک به مردم این منطقه در اختیار هلال احمر استان قرار دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یاد آور شد: تا کنون علاوه بر کمک های مردمی سه هزار تخته چادر، 2 هزار تخته پتو، 2 هزار تخته موکت، هشت تن نایلون پوششی نیز توسط جمعیت هلال احمر استان تهیه و توسط 45 دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.
محمدی ادامه داد: همچنین در این مدت 60 نفر از متخصص از جمله تیم های آوربرداری، تیم های کوهستان، واکنش سری، اسکان استراری به استان کرمانشاه اعزام شده است.
وی افزود: اعزام سه دستگاه آمبولانس، چهار دستگه ماشین کمک دار و اعزام تیم سگ های زنده یاب از دیگر اقدام های هلال احمر استان مرکزی برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با یاد آوری عدم اعزام افراد به صورت انفراد به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: داوطلبان اعزام به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه می توانند با تماس با شماره 32213238 تخصص خود را به جمعیت هلال احمر استان اعلام کنند و در صورت نیاز به تخصص آنان در قالب تیم های هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور یابند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یاد آور شد: تا کنون 450 نفر با تخصص های مختلف برای اعزام به مناطق زلزله زده غرب اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز به این مناطق اعزام می شود.
محمدی از تشکیل قرار گاه رسانه ای جمعیت هلال احمر استان مرکزی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: گزارش فعالیت های هلال احمر استان در زمینه کمک به زلزله زدگان غرب کشور روزانه در سه مرحله در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون تنها مرجع جمع آوری هدایای مردم برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور جمعیت هلال احمر است و مردم نیاز است کمک های خود را برای کمک به مردم این منطقه به هلال احمر تحویل دهند.
حجت الاسلام سید رضا میر هاشمی افزود: تا کنون 10 هیات مذهبی استان برای ایجاد موکب در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده و تاکنون یک هیات به این منطقه اعزام شده است و در هر وعده 15 هزار پرس غذا گرم تهیه و در اختیار مردم قرار می دهد.
زمین لرزه 21 آبان ماه جاری 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان