Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:59:46 GMT

ثبت 305 موقوفه و یکهزار و 300 رقبه در آستانه اشرفیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۴۸۹۱

ثبت 305 موقوفه و یکهزار و 300 رقبه در آستانه اشرفیه

رشت- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه از ثبت 305 موقوفه و یکهزار و 300 رقبه توسط خیرین و نیکوکاران این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسف زاده امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موقوفه حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، حاج عبدالله آستانه ای ، ربابه امیر دخت صفاری ، کلثوم طایفه و امیرکیاسر از جمله مهمترین موقوفات این شهرستان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه عمل به نیات واقفین را از اهداف مهم اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: برگزاری روضه خوانی برای اهل بیت (ع) ، عزاداری امام حسین (ع) ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، کمک به طلاب و روحانیون ، تعمیر مساجد و بقاع متبرکه ، نشر معارف اسلامی ،اطعام فقرا ، تامین هزینه خرید دارو و درمان نیازمندان ، خرید تجهیزات بیمارستانی از مهمترین نیات واقفین و نیکوکاران در این شهرستان است.
یوسف زاده با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه تلاش می کند تا با عمل به نیات واقفین فرهنگ وقف را در این شهرستان ترویج دهد یادآور شد: به منظور تحقق این امر از ابتدای سالجاری تاکنون 396 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات خیرین این شهرستان در زمینه هایی چون تامین دارو بیماران ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، برگزاری آیین های روزه خوانی و عزاداری ، کمک و اطعام نیازمندان هزینه شده است.
وی در ادامه به راه اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه از سوی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: شناسایی و کشف موقوفات جدید ، بهره وری مناسب از موقوفات ، ساماندهی و شفاف سازی در خصوص چگونگی هزینه درآمد موقوفات ( با هدف جلب اعتماد خیرین و نیکوکاران) و ...از اهداف راه اندازی این سایت است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه در ادامه نیز با اشاره به فرارسیدن دهه وقف اظهار داشت: به این مناسبت تعداد 15 برنامه فرهنگی از سوی اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان برگزار می شود.
یوسف زاده اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نشست های تخصصی در خصوص ترویج فرهنگ وقف در جامعه ، افتتاح عملیات بازسازی 3 بقعه متبرکه ، دیدار با امام جمعه و واقفین ، نواختن زنگ وقف در مدارس و...از جمله برنامه های است که در این شهرستان به اجرا می رسد.
وی از وقف به عنوان عملی ماندگار یاد کرد و گفت: وقف یکی از راه های همدردی با جامعه به خصوص مردم فقیر و نیازمند است که برکات و صالحات فراوانی نیز به همراه دارد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به وجود 60 بقعه متبرکه شاخص در این شهرستان اظهار داشت: بقعه آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، بقعه آقا سید محمد (ع) ، بقعه آقا سید حسن (ع) ، بقعه آقا سید ابو جعفر(ع) ، بقعه آقا سید حمید (ع) ،بقعه امیر سلطان (ع) از جمله شاخص ترین بقاع متبرکه این شهرستان به شمار می روند.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بیش از 65 میلیارد و 780 میلیون ریال از درآمد بقاع متبرکه این شهرستان در امور مختلفی چون برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی ، حقوق و بیمه خادمان ، برگزاری مسابقات قرآنی ، امور عمرانی و...هزینه شده است.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش
7287 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌ سه"، رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری یک مسابقه در چارچوب هفته بیست و پنجم آغاز می‌شود و سپس روز آینده 7 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمانی و سهمیه‌های سقوط در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به نتیجه کسب شده در تبریز میان استقلال و تراکتور می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

در آستانه این مسابقه باشگاه سپاهان نامه‌ای رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و از مسئولان خواسته تا در بازی روز آینده از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. 

البته این نامه سپاهانی‌ها متعاقب نامه روز 18 فروردین آنها است که طی آن از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته بودند که با دقت بیشتری اتفاقات هفته‌های باقی مانده را رصد کنند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه