Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: نظارت بر ساخت وسازها در کشور جدی گرفته شود و سیاسی نشود.

به گزارش خرداد از ایسنا مازندران،قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله اخیر کرمانشاه که موجب از دست رفتن جمعی از هم وطنان و ویران شدن بسیاری از بناها شد اظهار کرد: این زلزله اولین زلزله در کشور نبود و آخری هم نیست و بنابراین باید همیشه آماده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: زلزله 8 خرداد سال83 که در این منطقه اتفاق افتاد، تنها 28 نفر آن هم در جاده کندوان و برخی روستاها کشته شدند اما تا مدتها درگیر بودیم و حال زلزله بیش از 7 ریشتر با این میزان کشته و خسارت چقدر استان کرمانشاه و کشور را می رنجاند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه باید از این زلزله ها درس گرفت ادامه داد: باید بررسی شود که این زلزله چرا این میزان خسارت وارد کرد در حالی که زلزله 8 ریشتری که در ژاپن روی می دهد تنها سه کشته برجای می گذارد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه باید از نگاه تعهدی به موضوع زلزله توجه شود گفت: باید دید مهندسان ناظر ما در احداث بنا تا چقدر نظارت دارند.

وی تصریح کرد: در زلزله بم حدود 30 هزار نفر کشته شدند و 23 هزار در زلزله رودبار کشته شدند و اعتقاد دارم با این همه زخمی در کرمانشاه میزان کشته ها به هزار نفر هم می رسد.

این مسئول با بیان اینکه در اینگونه اتفاقات و حوادث  آیا گفته شده که چه کسی مقصر است خاطرنشان کرد: متاسفانه همه چیز را سیاسی می کنیم و از نگاه سیاسی دیده می شود. باید با کسانی که تخلف کردند برخورد شود؛ مسکن مهر و غیر مسکن مهر ندارد و باید کشورداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه اینها باید برای ما درس باشد گفت: هرکس  که مرتکب تخلف شد باید جواب دهد، چه سازنده بیمارستانی که 6 ماه قبل در سرپل ذهاب افتتاح شد و چه ساختمانهای مهر و غیر آن باشد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه دادن مجوز به ساخت منزل در کنار رودخانه از روی دلسوزی و ترحم خیانت و ظلم است افزود: مدارس زیادی در زلزله کرمانشاه تخریب شدند که  اگر روز بود تعداد کشته ها چند برابر می شد. متولیان ساخت و ساز چه شهرداران، چه دهیاران چه پیمانکاران و چه نظام مهندسی باید جدی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت بودجه کشور خوب نیست، اظهار کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و ترامپ هر روز بازی در می آورد بنابراین  باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: در بودجه 97 وضعیت اعتباری و عمرانی بهتر نخواهد بود، بنابراین مدیران دستگاه ها باید پروژه ها را ارزیابی و آنها که مهم تر است اجرا کنند.

احمدی افزود: 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به پنج بانک برای توسعه اشتغال در روستاها اختصاص می یابد که در حوزه دامپروری، کشاورزی و گلیم بافی بکار گرفته می شود و در این زمینه بانوان می توانند ایده های خوبی را برای اشتغالزایی در روستاها داشته باشند و این مبلغ به پنج بانک ملی، توسعه تعاون، کشاورزی، کارآفرینی و پست بانک داده می شود که باید بر نحوه پرداخت نظارت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت درمان در بیمارستان نوشهر راضی نیستند، خاطر نشان کرد: بخشی به سیستم برمی گردد که باید تعداد متخصصان در نوشهر افزایش یابد. تعداد 18 متخصص طرحی سال قبل آمدند که الان تنها دو سه نفر باقی ماندند. طرح شان تمام شد و رفتند، بنابراین باید انگیزه ایجاد کرد که بمانند.

وی در پایان گفت: استاندار جدید باید در چینش تدبیر داشته باشد و این نباید باشد که اعضای شورای تامین یک شهرستان همه غیر بومی باشند بلکه حداقل یک نفر که بومی شهرستان باشد در ترکیب قرار گیرد. برچسب ها: نماینده مجلس ، زخمی ، زلزله کرمانشاه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین مصوب و اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند. - اخبار استانها -

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در دماوند، در واکنش به طرح چند استانی شدن تهران در تقسیمات کشوری گفت: چند استانی شدن تهران، بیش از یک سال پیش در دولت و مجلس یازدهم مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در شرف اجراست.

وی افزود: با توجه به آخرین اخبار در جلسات متعدد با استاندار محترم تهران و سایر مسئولان ذی‌ربط می‌توانم بگویم که اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان معتقدند در حال حاضر توان‌زیستی استان تهران پاسخ جمعیت حاضر را نیز نمی‌تواند بدهد و حتی آب شرب برای جمعیت موجود نیست و همه این مسائل، تهران را با مشکلات زیستی مواجه خواهد کرد.

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

رامین تصریح کرد: در تقسیمات کشوری باید ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار مورد توجه قرار گیرند و باید توجه کنیم که با تغییر در استان به چه موضوعاتی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست