Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید زلزله کرمانشاه را مهمترین مسائل روز کشور دانست و گفت: این چنین نباید باشد که با گذشته زمان این مساله به فراموشی سپرده شود و باید این کمک ها همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، وی روز یکشنبه در دیدار محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: دراین راستا باید به این نکته توجه داشت که همچنان مشکلات در مناطق زلزله زده فراوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ساخت و ساز خانه و اسکان زلزله زدگان گفت: این چنین نباید باشد که با گذشته زمان این مساله به فراموشی سپرده شود و باید این کمک ها همچنان ادامه داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: با توجه به درپیش بودن سرمای زمستان باید کاری کرد که کسی در این مناطق از سرما از بین نرود و امیدی که برای بازسازی این اماکن آسیب دیده ایجاد شده به یاس تبدیل نشود.
وی توجه به مقاوم سازی خانه ها و بازسازی بافت های فرسوده را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید فکر اساسی برای خانه های فرسوده صورت گیرد چرا که خانه های نو نیز فرسوده هستند و نوسازی این خانه ها هزینه ای کمتر از آسیب های پس از حوادثی مانند زلزله دارد.
وی با تاکید بر تجدید نظر در نظام مهندسی افزود: نظام مهندسی تبدیل به تشریفات و یا ایجاد درآمد عده ای شده است که باید در این امر تجدید نظر شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید دعواهای فعلی کنارگذاشته شود گفت: آنچه مهم است فروریختن خانه های نوسازی است و باید برای بهسازی و مقاوم سازی ساختمان های کشور فکر اساسی صورت گیرد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت فضای مجازی کشور افزود: فضای مجازی تنها برای تنزل اخلاق نیست بلکه کاری سیاسی برای فروپاشی اصول اخلاقی است.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر غرب سلطه فضای مجازی دارد باید به کارهای غرب با سوء نیت نگاه کرد و نباید به آنها خوشبین بود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی مسائل اخلاقی، اعتقادی، دینی و سیاسی را تهدید کرده است گفت: باید فکری برای جانشین این فضا ایجاد شود و نگوییم که نمی شود.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در گذشته بسیاری از کارها را که می گفتند امکان پذیر نیست، انجام دادیم، موضوع فضای مجازی نیز از این دسته است.
وی در ادامه اخذ مالیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: مالیات ها باید عادلانه باشد و گرفتن مالیات از کسبه های کوچک و فراموش کردن دانه درشت ها درست نیست.

محمد باقر نوبخت هم در این دیدار با تقدیر از کمک ها و عملکرد مردم به زلزله زدگان غرب کشور، افزود: پس از این حادثه دولت سه وظیفه اساسی امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائمی را تعریف و اقدام های لازم را بر مبنای این وظایف تصویب، اجرا و یا درحال اجرایی کردن است.
وی با بیان اینکه کمک های قابل ستایش مردم رافع وظایف دولت برای کمک به زلزله زدگان نیست، ادامه داد: برای اسکان موقت زلزله زدگان از همان روز اول با حضور رئیس جمهوری در کرمانشاه دستورات لازم داده شده و در نخستین جلسه دولت پس از این حادثه نیز برای کمک به زلزله زدگان در پنج سرفصل برای افراد آسیب دیده برنامه ریزی شده است.
نوبخت با بیان اینکه موضوع زلزله به جهت اهمیت با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد ادامه داد: از مردم می خواهیم که در بازسازی خانه های تخریب شده اصول فنی و ایمنی را رعایت کنند.
وی افزود: مردم به ایمنی در ساختمان به عنوان سخت گیر نگاه می کنند که به دلیل رعایت نکردن این اصول ایمنی متاسفانه برخی ساختمان های تازه ساخت نیز در این زمین لرزه دچار آسیب شدند و این در حالی بود که ساختمان ها خسارتی ندید که این نشان از اهمیت رعایت مسائل ایمنی و فنی است.
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فضای مجازی در کشور گفت: در کنار وجه مثبت فضای مجازی این فضا دارای وجوه منفی است که با توجه به ابلاغ رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی برنامه ریزی برای اقدام متناسب با فرهنگ ایران در این راستا در حال انجام است.
وی همچنین وضعیت پرداخت مالیات در کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: از یک سو سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی را ناکافی می دانیم و از سوی دیگر نمی توان سهم مالیات کسبه و درآمدهای خرد را نیز بیش از این افزایش داد به همین دلیل به برنامه ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت و نرم افزارهای لازم برای اخذ مالیات از فراریان مالیاتی و دانه درشت ها در حال انجام است.
وی ادامه داد: ازسال ۹۲ تاکنون سهم درآمدهای نفتی از کل درآمدهای مالی از ۴۱ درصد به ۲۶ درصد کاهش و سهم مالیات از ۳۳ درصد به ۳۶ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی ما بسیار اندک است که باید این رقم با برنامه ریزی و به تدریج افزایش یابد.
نوبخت ادامه داد: اعتقاد دولت این است که نباید بیش از این به کسبه فشار آورد و برای شناسایی دانه درشت ها اقدام ها و نرم افزارهای لازم در حال طراحی است.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه روز یکشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احد صادقی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز ستاد فرماندهی این سازمان اظهار کرد: ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی تاثیر مستقیم در کاهش میزان خسارات جانی و مالی شهروندان دارد که با هدایت سریع و صحیح نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد چنین سامانه‌های هوشمند، پشتوانه‌ای ارزشمند برای سازمان‌های آتش‌نشانی است و با تکمیل و ارتقای چنین سامانه‌هایی می‌توان بیشتر و بهتر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پیگیری تامین نیروهای این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است و برای جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جدید مصمم هستیم.

سعید صالح‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی با تلاش اداره انفورماتیک سازمان انجام شده است، تصریح کرد: این سامانه هوشمند امکان ارائه اطلاعاتی جامع از محل حادثه را دارا است و با استفاده از این سامانه می توان آتش‌نشانان اعزامی را راهنمایی و از وجود امکاناتی از جمله شیرهای هیدرانت، بیمارستان، اورژانس و محل‌های پرخطر آگاه کرد.

وی اضافه کرد: خودروهای سنگین جدید نیز هم‌اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل است و در روزهای آینده در بین ناوگان عملیاتی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از حضور و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امید است در آینده نیز با حمایت همیشگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز نسبت به رفع نیازهای این سازمان در راستای تامین ایمنی شهر گام برداریم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این بازدید از ایستگاه شماره یک این سازمان و خودروهای سنگین جدید خریداری شده بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز از محل ایستگاه جدیدالاحداث آتش‌نشانی در خیابان ارتش بازدید کرد و خواستار پشتکاری جدی و افتتاح این پروژه در شهریور سال جاری شد.

کد خبر 749234

دیگر خبرها

  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد