Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی با عملکرد جزیره ای دستگاه های اجرایی محقق نمی شود زیرا باید به دنبال ایجاد نظام یکپارچه برای تحقق آن بود.

محمد همتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اولویت در بحث اقتصاد مقاومتی استفاده از سیاست واحد است چرا که به طور قطع فعالیت های متمرکز به موفقیت منتهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پراکنده کاری دستگاه ها در بحث اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز موازی کاری و از بین رفتن اعتبارات دانست و اظهارداشت : زمانی که دستگاه های مختلف به صورت جزیره ای وارد بحث اقتصاد مقاومتی می شوند با مشکل مواجه خواهند شد.
وی شناخت توانایی های دستگاه ها را کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر و خاطرنشان کرد : حرکت متمرکز باعث شناخت مناسب توانایی ها و استفاده مطلوب از اعتبارات در استان می شود.
همتیان با اشاره به وجود همدلی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و مدیران استان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد : لازم است در این راه تمام ظرفیت ها و امکانات از جمله امکانات غیر دولتی به کار گرفته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان اضافه کرد : رویکرد ما جذب سرمایه گذاری خارجی بوده و موفقیت های مناسبی در این زمینه کسب شده که بیانگر شناخت خوب از ظرفیت های استان است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره محورهای اقتصاد مقاومتی ادامه داد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.
وی تصریح کرد : در شرایط کنونی که آرامش اقتصادی در کشور برقرار شده، سرمایه گذاران به میدان آمده و اکنون همه ارکان نظام و دولت باید تسهیل کننده و تسهیل گر در عرصه اقتصادی برای سرمایه گذاران باشند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح چهارشنبه در دیدار با یکی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار سیاسی قرار دارد، بیان کرد: باید از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بخش خصوصی استان عنوان کرد: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و مصوبه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان که با حضور مدیرکل بازرسی استان برگزار شد، حمایت از تولیدات استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بازرسی استان یافته‌های ارسالی در زمینه تولیدات بومی استان را بررسی و در ماه جاری نامه به مدیران ابلاغ شد که با رعایت تمامی جوانب قانونی خرید دستگاه‌های اجرایی از تولیدات بومی استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: این مصوبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، ذی حسابان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون استان برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل و دریافت مصوبه ستاد درآمد و شورای فنی در خصوص افتتاح حساب بانکی پیمانکارانی که در استان خراسان جنوبی فعالیت در بانک‌های عامل استان بیان کرد: از محل این مصوبه تنها در سه ماهه تابستان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در بانک‌های استان داشته ایم.

کد خبر 6100310

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است