Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- شبکه های سراسری رادیو همزمان با هفته بسیج با شعار «بسیج، مظهر مردم سالاری دینی» 408 عنوان برنامه تولید کرده اند که در هفت هزار و 260 دقیقه تا پنجم آذرماه پخش می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت صدای سازمان صدا و سیما، همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج (29 آبان ماه تا 5 آذرماه)، شبکه های سراسری رادیو ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند که تقدیم مخاطبان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** رادیو ایران
رادیو ایران در برنامه «راه شب» که هرشب ساعت 30/00 بامداد پخش می‌شود، به فعالیت های بسیج سازندگی، معرفی کتاب در این خصوص، حضور بسیج در عرصه های علمی و اقتصادی و خاطرات بسیجیان در بخش حماسه سازان بی ادعا می‌پردازد.
همچنین در برنامه «فرمانده» که در ایام ین هفته ساعت 12:45 پخش می‌شود، با حضور فرماندهان بسیجی به مرور خاطرات و دستاوردهای سال های دفاع مقدس و نقش بسیج پرداخته می‌شود و نقش مشارکت های مردمی بسیج زنان نیز از دیگر موضوعات این برنامه است.

** رادیو فرهنگ
برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که هر روز ساعت 6:30 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به پرداخت محتوایی و خبری اتفاقات و برنامه های فرهنگی مرتبط با هفته بسیج می‌پردازد.
برنامه «عصرانه با اندیشه» نیز که 3 آذرماه ساعت 17:00 پخش می‌شود، به روزشمار هفته بسیج، بسیج انقلابی گری و پیشرفت بسیج انقلاب گرایی و اقتدار بسیجی اختصاص خواهد داشت.

** رادیو قرآن
«شجره طیبه» عنوان برنامه ای از رادیو قرآن است که در هفته بسیج ساعت 18:05 به روی آنتن می‌رود و به بیان و تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس با توجه به اسامی روزهای هفته بسیج امسال؛ «بسیج، ولایت و انتظار»، «بسیج، بصیرت و استکبارستیزی»، «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، خودباوری و جهاد علمی»، «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی»، «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی« و «بسیج، ایثار و شهادت» می‌پردازد.
برنامه «مهرتابان» نیز که برنامه صبحگاهی این شبکه رادیویی است، در خصوص گرامیداشت هفته بسیج و بررسی همایش شکوه مقاومت به روی آنتن می‌رود.

** رادیو تهران
این شبکه رادیویی در برنامه صبحگاهی «صبح تهران» که ساعت 6:35 پخش می‌شود، ضمن اطلاع‌رسانی برنامه‌های هر روز هفته بسیج، اقدام به پخش گزارش هایی از سطح شهر با محوریت هفته بسیج می کند.
برنامه «سایه روشن» نیز ساعت 15:00 در این هفته به روی آنتن می‌رود و زندگی یک بسیجی موثر و موفق و بسیجی ها در عرصه های مختلف دانش آموزی، ادارات، دانشگاهها، بیمارستانها و مراکز فرهنگی را مرور می‌کند.

** رادیو معارف
این شبکه رادیویی در برنامه «صبح روشن» به تاریخ 4 و 5 آذرماه و «خانه مهر» به تاریخ 1 و 2 آذرماه که در هفته بسیج ساعت 9:00 پخش می‌شود، اشاره به اقدامات و فعالیت های بسیج و تجلیل از بسیجیان فعال در عرصه های مختلف خواهد داشت.
«به رنگ خدا» ساعت پخش 17:05 و «مهربان باشیم» ساعت پخش 7:05 دیگر برنامه های رادیو معارف هستند که در هفته بسیج به فضاسازی به مناسبت این هفته، یادآوری بسیج 20 میلیونی و قدردانی از بسیجیان فعال در عرصه های مختلف می‌پردازند.

** رادیو جوان
این شبکه در برنامه «گردونه» که در هفته بسیج ساعت 21:45 به روی آنتن می‌رود، به اهمیت بسیج و روزشمار بسیج، سازمان بسیج سازندگی و فعالیت های آن و حرکت های جهادی و گروه های جهادی اشاره خواهد داشت.
برنامه «تقاطع» نیز که ساعت 9:00 روز پنج شنبه 2 آذرماه پخش می‎شود، جهاد سازندگی و آغاز فعالیت ها در دوران جنگ تحمیلی با عنوان سنگرسازان بی سنگر، پایان جنگ، اهمیت بسیج و بسیج مستضعفان را تحلیل می‌کند.

** رادیو ورزش
برنامه «همیشه با ورزش» ساعت18:30 پخش و به نقش تشکل های مردم نهاد از جمله بسیج در توسعه فعالیت های ورزشی اشاره می‌کند.
«با گزارشگران» نیز که ساعت 21:45 به روی آنتن می‌رود، به تهیه گزارش از مراسم و مسابقاتی که قرار است به مناسبت هفته بسیج برگزار شود، اقدام می‌ کند.

** رادیو سلامت
این شبکه رادیویی در برنامه «ره آورد» که در هفته بسیج ساعت 20:00 پخش می‌شود، رویدادها و فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی را اطلاع رسانی می‌کند.
برنامه «صبح و زندگی» نیز که ساعت 7:05 روز یکشنبه 5 آذرماه به روی آنتن می‌رود، اقدام به ارتباط با بسیج جامعه پزشکی کرده و توسعه شاخص های بهداشتی در مناطق محروم را مرور می‌کند.

** رادیو گفت و گو
این شبکه در سلسله برنامه های میزگرد و کارشناسی خود که «گفت و گوی سیاسی» در ساعت 17:30، «گفت و گوی فرهنگی» در ساعت 20، «گفت‌و‌گوی‌اجتماعی» در ساعت 13:30 و «گفت‌و‌گوی‌اقتصادی» در ساعت 14:30 نام دارد، به مباحث مختلف با موضوع بسیج می پردازد.
از جمله این موضوع ها می توان به بسیج و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی، رویش نیروهای انقلابی و کادرسازی برای مدیریت، اهداف و ماموریت های جهانی، تبیین نقش بسیج در مقابله با نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی، تبیین نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی و رویارویی در جنگ نرم، بسیج سایبری و مقابله با جنگ نرم و همچنین نقش بسیج در پیشگیری از وقوع جرم و کارکردهای بسیج در افزایش امنیت اجتماعی اشاره کرد.
بسیج جامعه زنان و نقش آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بررسی نقش بسیج در رفع محرومیت از روستاها و سوادآموزی، نقش بسیج دانش آموزی در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، اهمیت و نقش بسیج اقشار، تبیین نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر عرصه کارآفرینی و صنایع تبدیلی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سازمان بسیج اصناف و تبیین نقش بسیج در محرومیت زدایی در کشور از دیگر موضوع های برنامه های میزگرد است.
برنامه «رویداد» نیز در روزهای هفته بسیج، ساعت 12 پخش شده و به نقش بسیج به عنوان نهاد دشمن شناسی و جهاد کبیر، نقش راهبردی بسیج در تهدید زدایی ملی، مولفه های اساسی گفتمان بسیج و نگاهی به ماموریت و عملکرد بسیج در فضای کنونی کشور اشاره خواهد داشت.

** رادیو اقتصاد
برنامه «روز از نو» که ساعت 6:30 صبح پخش می‌شود، در ایام هفته بسیج، بسیج سازندگی و اقتصاد مردمی، توجه به مولفه های شش‌گانه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار و تلاش، مردمی کردن اقتصاد، تقویت روحیه خودباوری، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف، استفاده از ظرفیت ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالاهای خارجی را بررسی می‌کند.
«اقتصاد تعطیل نیست» نیز در ساعت 17 جمعه 3 آذرماه پخش شده و به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره دارد.

** رادیو نمایش
اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در ایام هفته بسیج چند نمایش را به روی آنتن می‌برد. نمایش رادیویی «آسمان‌ زیر خاک» در این هفته ساعت 13:30 پخش می‌شود. این مجموعه نمایشی در بر گیرنده‌ خاطرات یک گروه تفحص در مناطق عملیاتی ا‌ست، گروهی که به دنبال یافتنِ بقایای به جا مانده از شهدای دوران دفاع مقدس هستند. در هر قسمت شاهد وقایعی خواهیم بود که به کشف پیکر یک شهید منجر می‌شود و خط اصلی داستان، چگونگی کشف این شهیدان است.
«روایت عشق» نیز دیگر نمایش رادیویی است که در هفته بسیج ساعت 7:15 پخش می‌شود، خلاصه این نمایش رادیویی این است که محسن کشوری یک دانش آموز دبیرستانی است که پس از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به شدت مشتاق رفتن به جبهه است اما هر بار که اقدام به نام نویسی داوطلبانه می‌کند اتفاقی می افتد و مانعی پیش می آید و......

** رادیو پیام
این شبکه نیز در هفته بسیج به یادآوری نام و خاطره بسیجیان و ارزش و اهمیت بسیج و بسیجیان در دفاع مقدس، بسیج در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، اشاره به فداکاری و یاد شهدای مدافع حرم و پخش موسیقی های مرتبط می‌پردازد.

** معرفی هفته بسیج
همه ساله به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی هفته بسیج با برنامه هایی ویژه در سطح کشور برگزار می شود.
حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه 1358 در مدتی کمتر از یک ماه بعد از تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان با صدور فرمانی دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.
در پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آمده است: یک مملکت بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و 20 میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.
امام خمینی (ره) در دوم آذر سال 1367 در آخرین پیام خود به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستعضفین از بسیج به عنوان شجره طیبه و درخت تناوری یاد کرد که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد و افزودند: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این پیام افزودند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.
ایشان بزرگترین ساده اندیشی در دوران جنگ و صلح را در این دانستند که تصور کنیم جهانخواران از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند و لذا لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم و باید برای شکستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگیری از سیل آفت ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون

ایسنا/فارس فرمانده سپاه کازرون از اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص هفته بسیج سازندگی در این شهرستان خبر داد.

حسین حیاتی امروز، ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی و در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص توسط سپاه کازرون در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه کازرون از اعزام بیش از ۹۷ گروه جهادی با حضور ۵۰۰ نفر جهادگر برای ارائه خدمات در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار این شهرستان خبر داد.

حیاتی در ادامه برخی از برنامه‌های شاخص این هفته را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومین، افتتاحیه پروژه محرومیت‌زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت و.... اعلام کرد.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد