Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر کشور مدیریت بحران زلزله در غرب کشور را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: برای همه نهادهایی که در این زمینه کمک می‌کردند تعیین مسئولیت شد و مطابق فرماندهی واحد ستاد انجام وظیفه شد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: با بحران بزرگی که به وجود آمد قطعا ضعف‌هایی وجود دارد که باید حل شود و ما نیز چند گروه تعیین کردیم تا مشکلات را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این زلزله اصلا قابل مقایسه با زلزله بم و ورزقان نیست، هر چند در آن زلزله‌ها تعداد کشته‌شدگان بیشتر بود ولی در زلزله کرمانشاه روستاهای زیادی دچار آسیب شده اند که منطقه وسعیی را در بر می‌گیرد.
وزیر کشور با بیان این که بنابر گزارش نیروی انتظامی در زلزله اخیر استان کرمانشاه کمترین میزان سرقت را داشته‌ایم، گفت: بنده اولین فردی بودم که مصاحبه کرد و موضوع راهزنی در منطقه زلزله زده را تکذیب کرد. در ثلاث باباجانی به عنوان شهری که بر سر مسیر قرار دارد، امکاناتی نیاز بود که مردم این منطقه خود را به نزدیکی جاده رساندند تا از خودروهای کمکی، امکانات لازم را دریافت کنند
رحمانی فضلی افزود: البته برخی شایعات مطرح شد که دولت ابتدا قصد دارد امکانات را به مردم سرپل ذهاب بدهد و بعد به ثلاث باباجانی توجه شود که این موضوع به هیچ وجه درست نبود.
وی با بیان این که نقش فضای مجازی در کمک‌رسانی بسیار موثر بود، افزود: نقش این فضا حدود 80 درصد مثبت بود و در برخی موارد نیز به تقویت شایعات و اعتماد عمومی نسبت به دولت را خدشه‌دار کرد ولی در مجموع ارزیابی ما مثبت است.
وزیر کشور در خصوص آمادگی در تهران در صورت وقوع زلزله در این کلان شهر گفت: حدود 16 هکتار زمین در حوالی مرقد امام راحل برای ایجاد پایگاه امداد در نظر گرفته شده است، امکانات شهرداری در این زمینه می‌تواند 11 درصد نیاز را پاسخ دهد،.
رحمانی فضلی یادآور شد: این ملک که در نزدیکی فرودگاه و راه‌‌آهن است با استان‌های معین در ارتباط است و باید ظرف یک سال این زمین را بسازیم.
رحمانی فضلی متذکر شد: در هیأت دولت تصویب شد که برای ارتقاء تقسیمات کشوری نیاز به مصوبه هیأت دولت نباشد و معاون اول رییس جمهوری با نظر وزیر کشور بتواند تصمیم‌گیری کند.
وزیر کشور با بیان این که یکی از نقاط قوت وزارت کشور مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: به قول رهبر معظم انقلاب اقدام در این زمینه 20 سال دیر شده است و وزارت کشور با دانشگاه و مراکز علمی در این زمینه ارتباط‌های لازم را برقرار کرده است و اخیراً ایشان پنجمین جلسه را در این زمینه برگزار کردند و دستور فرمودند 6 ماه دیگر ششمین جلسه نیز نزد ایشان برگزار شود که ایشان در این جلسات پیگیری، مواخذه و تشویق می‌کند و همانند یک فرمانده موضوع را مدیریت می‌کند.
رحمانی فضلی با یادآوری این که وزارت کشور اقتصاد مقاومتی را با قدرت پیگیری می‌کند، ادامه داد: من از آبرو، اعتبار شخصی، ارتباطات، حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب و رییس جمهوری برای پیشبرد امور استفاده می‌کنم و حاضرم عملکرد وزارت کشور را بررسی کنند.
وی با بیان این که وزارت کشور نقش هماهنگ‌کننده دارد، اظهارکرد: در مسائل مختلف که باید وزارت کشور هماهنگی‌های لازم را انجام دهد اختیارات لازم و قانونی را نداریم ولی با فعالیت معاونین و ارتباطاتی که برقرار می‌کنیم، فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وزیر کشور تصریح کرد: دخالت استانداران در انتخاب شهردار ممنوع است و نامه نوشتیم که هیچ استاندار و فرمانداری حق چنین کاری را ندارد.
رحمانی فضلی درباره لغو روادید بین ایران و عراق نیز گفت: در دو سال اخیر به کشور عراق تأکید کردیم تا لغو روادید بین دو کشور انجام شود ولی بغداد آمادگی این کار را ندارد، آنها اعلام کردند هرگاه مسائل امنیتی در این کشور رفع شود آمادگی این کار را خواهند داشت.
وی با بیان این که برخی روزها شاهد 150 تجمع اعتراضی در کشور بوده‌ایم، متذکر شد: تاکنون مشکل حادی در زمینه درگیری معترضین را شاهد نبوده‌ایم.
وزیر کشور تصریح کرد در دولت نیز گفته‌اند یا سازمان مدیریت بحران را به سازمان برنامه بدهید یا بودجه سازمان مدیریت بحران را در اختیار وزرات کشور قرار دهید، گفت: ما هیچ اصراری نداریم که مسئولیتی به ما محول شود ولی اختیاری نداشته باشیم.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: پایگاه آماری خوبی داریم که در حال بهبود است و در حوزه اجتماعی و موضوعات مختلف دیگر مانند مواد مخدر فعالیت می‌کند.
وی درمورد روزی که به نام بزرگداشت کوروش در افکار عمومی مطرح است، گفت: این روز می‌توانست به مسئله‌ای بزرگ در کشور تبدیل شود ، 6 میلیون مخاطب در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع حساسیت داشتند و دستگاه‌های امنیتی نیز نگران بودند و در شورای امنیت نیز بحث شد و من در آن جلسه عنوان کردم که تمام مسئولیت این روز را برعهده می‌گیرم که با مراقبت‌های لازم مراسم برگزار شد.
وزیر کشور با بیان این که این موضوع در هیأت دولت نیز مطرح شده و رئیس جمهوری دستور دادند تا با محوریت وزارت اطلاعات طرحی آماده شود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شود،یادآور شد: از سال آینده باید روز کوروش را مدیریت کنیم و باید توجه داشت موضوع کوروش بحث ضد اسلامی نیست و علامه طباطبایی نیز معتقد بودند که ذوالقرنین کوروش است البته مشکل ما کوروش نیست بلکه معاندینی است که به دنبال سوء استفاده از این روز بودند.
وی همچنین از تلاش دولت برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
رحمانی فضلی در خصوص فعالیت احزاب و سمن ها نیز اظهارکرد: فعالیت احزاب و سمن ها از نظر وزارت کشور هیچ محدودیتی ندارند و باید خود این تشکیلات فعالیت جدی داشته باشند.
وی یادآور شد: در صورت مشاهده کم تحرکی فرمانداران برخورد می‌شود.
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان

حسین ظفری هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت گفت: سازمان هواشناسی برای روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز و برای روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استانهای تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بر اساس این هشدار بارش شدید باران و درپی آن احتمال احتمال جاری شدن سیلاب و وقوع آبگرفتگی در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی از جمله مواردی است که می تواند در پی این هشدارها رخ دهد. همچنین در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده احتمال دارد.

ظفری توصیه کرد: هموطنان در این دو روز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه نیز توصیه می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیروهای امدادی در این استان‌ها به حالت آماده باش درآمده و تمهیدات لازم نیز در این خصوص گرفته شده است. امیدواریم که این سامانه بارشی نیز بدون خسارت از کشور خارج شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی