Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه ۳۷ درصد تصادفات استان گیلان از راکبان موتورسیکلت است گفت: راکبان موتورسیکلت رتبه نخست تصادفات را در استان گیلان دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ محمدرضا محمد‌پور ظهر امروز در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی‌ راه‌ها در سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار داشت: حوادث و سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه روزانه 43 نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند خاطرنشان کرد: در هر روز 912 نفر در سطح کشور به‌دلیل سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه آمار تلفات سوانح جاده‌ای در 8 سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته است بیان کرد: آمار تلفات سوانح جاده‌ای از 22 هزار نفر در سال 88 به 15 هزار 932 نفر کاهش یافته و این امر روندی مطلوب در کاهش تلفات سوانج رانندگی در سطح کشور محسوب می‌شود.

محمدپور با اشاره به آمار گسترده مصدومان حوادث رانندگی و با بیان اینکه در 8 سال گذشته آمار مصدومان سوانح رانندگی رو به افزایش است افزود: با توجه به کاهش آمار تلفات و فوت در سوانح رانندگی آمار مصدومان حوادث رانندگی در سطح کشور رو به افزایش است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر اینکه اقدامات مطلوبی در راستای ایمنی راه‌ها و آموزش فرهنگ ترافیکی در سطح کشور انجام شده است بیان کرد: نباید به کاهش کنونی آمار تلفات سوانح رانندگی اکتفا کرد و همواره باید اقدامات در راستای کاهش حوادث و سوانح رانندگی ادامه یابد.

محمدپور با اشاره به اینکه آمار تلفات جاده‌ای از سال 88 تا سال 95 در استان گیلان بررسی شده است اظهار داشت: در 8 سال گذشت 636 نفر در حوادث و سوانح رانندگی راه‌های برون شهری استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند.

وی مجموع آمار تلفات سوانح رانندگی برون شهری و درون شهری استان گیلان در 8 سال گذشته را 960 نفر عنوان کرد و گفت: مجموع آمار تلفات سوانح جاده‌ای برون شهری و درون شهری استان گیلان با کاهشی مطلوب سال 95 به 627 نفر رسیده است.

محمدپور با تاکید بر اینکه استان گیلان در 5 سال گذشته در حوادث رانندگی رتبه 10 کشوری را داشته است افزود: در 7 ماهه نخست سال 96 استان گیلان 362 نفر فوتی در سوانح و حوادث رانندگی داشته که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین‌ تصادفات در استان گیلان در محور‌های فرعی رخ می‌دهند خاطرنشان کرد: آمار تخلفات حوادث و سوانح رانندگی در محورهای فرعی استان گیلان 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه راکبان موتورسیکلت 37 درصد کل تصادفات استان را تشکیل داده و رتبه نخست تصادفات در استان گیلان را شامل می‌شوند تصریح کرد: در 7 ماهه نخست امسال 134 نفر از راکبان موتورسیکلت در استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال آمار تلفات راکبان موتورسیکلت در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: امسال تلفات عابران پیاده در حوادث رانندگی در استان گیلان 7 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان سهم تصادفات عابران پیاده در استان گیلان را 22 درصد دانست و بیان کرد: 59 درصد تصادفات کل استان گیلان را دو قشر عابر پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند که این امر نیازمند آموزش و تلاش‌های ویژه است.

محمدپور با اشاره به اینکه مدیریت سرعت در استان گیلان اعمال شده و دوربین‌ها و تجهیزات جدید از مهرماه امسال در برخی از محورهای شرقی و غربی استان گیلان نصب شده است افزود: با نصب دوربین‌های مذکور کاهش محسوسی را در تصادفات جاده‌ای استان گیلان شاهد بودیم.

انتهای پیام/

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل‌های طبیعی، تولید و زراعت چوب درختان، افزایش فضای سبز شهری و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار ذکر کرد و گفت: شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب عملکرد قابل قبولی داشته است و رتبه نخست در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، با اشاره به استقبال بسیار خوب بهره برداران از کاشت نهال اکالیپتوس به منظور توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: از آنجاکه شهرستان گرمسار در حاشیه کویر واقع شده است و اقلیم گرم و خشکی دارد، درخت اکالیپتوس به دلیل کم‌آب‌بر و مقاوم به خشکی بودن، کاملا با اقلیم منطقه سازگار است و این موضوع باعث استقبال بهره برداران و کشاورزان از کاشت این درخت شده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تولید و بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز تولید ۲۵ هزار نهال دیگر را در دست اقدام داریم.

وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه نهال اکالیپتوس در مزارع شهرستان گرمسار خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تولید این نهال، نیاز بهره برداران در سطح شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903307

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند