Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل ایرنا- واکنش تشکیلات کردستان عراق به حکم دادگاه عالی فدرال مبنی بر غیر قانونی بودن همه پرسی استقلال کردستان عراق (25 سپتامبر) و یک جانبه خواندن آن، موجب انتقاد شماری از روشنفکران کرد عراقی در فضای مجازی شد.

به گزارش ایرنا، 'کمال چومانی' روزنامه نگار کرد عراقی در این خصوص در صفحه فیس بوک خود نوشت: ضروری است همه پرسی شمال عراق ابطال اعلام شود، چرا باید موضوعی که برای مردم شمال عراق بحران به همراه داشت ابطال نشده و بحران ها بخاطر آن بیشتر تعمیق پیدا کنند؟
وی افزود: اگرچه تشکیلات شمال عراق در روزهای گذشته بطور غیررسمی همه پرسی را ابطال اعلام کرد اما بغداد خواهان شفافیت بیشتر است، همه پرسی هرچه زودتر ابطال شود بهتر است چرا که در آن صورت بغداد بهانه ای برای عدم آغاز گفت وگوها نخواهد داشت و جامعه بین المللی نیز از آن حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه نگار درخصوص بیانیه رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز نوشت: مسعود بارزانی در خصوص مفاد قانونی صحبت می کند که دادگاه عالی فدرال عراق درخصوص (پایبندی یا عدم پایبندی بغداد نسبت به) آنها سکوت کرده است، سوال این است اصولا ایشان زمانی که رئیس اقلیم بود هیچ کدام از این موارد را به دادگاه عالی فدرالی عراق ارجاع داده است؟
یکی دیگر از روزنامه نگاران فعال کرد بنام 'هانا چومانی' عراقی نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت که تشکیلات شمال عراق اگر با حکم دادگاه عالی فدرالی عراق مخالفت کند حل اختلافات سخت تر خواهد شد چون نمی شود یک روز از تصمیم دادگاه حمایت و یک روز علیه آن بود.
دادگاه عالی قانون اساسی به عنوان عالی ترین مرجع تفسیر مواد قانون اساسی در عراق امروز (سه شنبه) در حکمی همه پرسی 25 سپتامبر 2017 منطقه کردستان عراق را برخلاف قانون اساسی دانست و بر بطلان آثار مترتب بر این همه پرسی از جمله نتایج آن نظر مثبت داد.
این دادگاه پیش تر نیز در تفسیری، وجود ماده ای در قانون اساسی که جدایی طلبی را تایید کند، رد کرده بود؛ این رای مورد استقبال رهبران اقلیم کردستان عراق قرار گرفت و آنها ضمن اعلام پایبندی به این حکم خواستار آغاز گفت وگوها با بغداد شدند.
این اعلام پایبندی از سوی برخی به معنای پذیرش بطلان همه پرسی تلقی شد، اما اظهارات نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق پس از رای دوم دادگاه عالی فدرال مبنی بر یکطرفه بودن آن، نشان داد این بحران تا اطلاع ثانونی ادامه خواهد داشت.
مخالفان حزب دموکرات کردستان عراق نپذیرفتن حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر باطل بودن همه پرسی و درعین حال تکرار آمادگی برای گفت و گو با بغداد را تلاش اربیل برای خرید زمان و نیز وارد کردن طرف های خارجی به این موضوع ارزیابی می کنند.
شبک**خاورم**351**380**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟