Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی گفت: ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌های زیست محیطی به‌کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محیط زیست، محیط زندگی و جایی است که در آن زندگی رشد کرده و نفس می‌کشیم و نخستین چیزی که برای بقای نسل به ذهن می‌رسد محیطی سالم و بی‌خطر برای زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش آلاینده‌ها، قطع بی‌رویه درختان، آلودگی آب‌ها، فرسایش خاک و غیره انسان را به فکر چاره انداخت. جمعیت‌‌های دوست‌دار محیط زیست و حافظ طبیعت دست به فعالیت زدند.

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های حفظ و دفاع از محیط زیست تشکل‌های مردمی است که در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح کشور به منظور حفاظت و توسعه محیط زیست در حال فعالیت هستند و شبکه‌های محیط زیستی مهمترین مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری این بخش غیردولتی در جامعه به شمار می‌روند.

در این راستا، نشست خبری محمد جلیلی مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی 23 آبان‌ماه به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم در این استان برگزار شد.

مشروح سخنان مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی در زیر می‌آید:

مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار داشت: همچون تمام مردم کشور کنار و همراه مردم زلزله زده خواهیم بود.

وی افزود: ما به دنبال تعطیلی و بیکاری هیچ واحد صنعتی و تولیدی در استان نبوده و نیستیم، شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی تنها به دنبال احقاق مطالبات بر حق شهروندان اراک و هم استانی‌ها است.

جلیلی تصریح کرد: متاسفانه مساله بیکاری و اخراج کارگران حربه‌ای شده از سوی شرکت‌های عظیم آلاینده که با تهدید به بیکاری کارگران سعی در فرار از اجرای صحیح و به موقع مصوبات کارگروه‌های کاهش آلودگی هوای اراک دارند.

وی بیان کرد: شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی مخالف پیشرفت تولید و صنعت استان نیست اما نه هر صنعت و تولیدی و یقینا ما در برابر آلاینده‌های محیط زیست و منابع طبیعی تمام قد و با تمام توان با تکیه بر قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران در این حوزه خواهیم ایستاد و از حق حقیقی شهروندان و هم استانی‌ها دفاع خواهیم کرد.

صنعتی که بهای درآمدش جان انسان‌ها باشد جایگاهی در استان مرکزی ندارد

مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تعامل محیط زیست و صنایع استان گفت: فعالیت شبکه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی با توجه به حساسیت‌های موجود و ارتباط مستقیم با سلامتی شهروندان و هم استانی‌ها به دور از کوچک ترین جهت گیری سیاسی بوده و خواهد بود.

وی افزود: دست یکایک علاقه‌مندان به عضویت و همکاری در سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی را در جهت اجرای برنامه‌های آتی می‌فشاریم و از حضور تمامی فعالان این عرصه استقبال می‌کنیم .

جلیلی عنوان کرد: سیاست‌گذاری ما جذب حداکثری تمامی فعالان، متخصصان، حامیان، دوست داران منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی است که در قالب فعالیت‌های فردی، گروهی و یا به صورت سازمان دهی شده در قالب سمن‌ها در حال پیشبرد اهداف عالی محیط زیستی استان مرکزی هستند که این مهم را با اجرای طرح‌های مشارکتی عمومی پیگیری و به ثمر خواهیم رساند.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در بخش مطالبه گری و حق طلبی و همچنین مشاوره در بخش‌های مختلف و همچنین کارگروه‌های تخصصی استان مرکزی بر کسی پوشیده نیست، به ویژه اینکه نقش روشنگری و مطالبه‌گری نمایندگان شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک که تمام همت خود را در پیگیری مطالبات مردمی می‌گمارند.

مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی: فعالیت شبکه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی با توجه به حساسیت‌های موجود و ارتباط مستقیم با سلامتی شهروندان و هم استانی‌ها به دور از کوچک ترین جهت گیری سیاسی است

مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی با اشاره به حمایت مدیریت ارشد استان مرکزی از بخش زیست محیطی استان گفت: سطح انتظار شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی و همچنین مسئولان، فعالان و دوست داران محیط زیست استان مرکزی از استاندار مرکزی با توجه به رویکردهای روشن و صریح درباره مسائل محیط زیستی بسیار افزایش یافته است.

جلیلی ادامه داد: شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی با حمایت از موضع‌گیری ایشان نسبت به مسائل و مشکلات محیط زیستی موجود آمادگی خود را در همکاری برای پیشبرد اهداف و بهبود وضعیت کنونی و برطرف کردن معضلات محیط زیستی اعلام می‌دارد.

وی از اجرای سیستم محیط زیست یار در آینده ای نه چندان دور خبر داد و افزود: به دنبال بهره‌مندی از تمام ظرفیت موجود در اقشار مختلف استان، به ویژه اصحاب رسانه در اشاعه و اعتلای فرهنگ پاسداری از محیط زیست و منابع طبیعی در استان مرکزی هستیم که امید است با همکاری هموطنان گامی مثبت در تحقق این اهداف برداریم.

انتهای پیام/

R41371/P1361/S6,73/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان