Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@23:15:47 GMT

فارس جایگاه نخست کشور در جذب زکات

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۸۲۸۲

فارس جایگاه نخست کشور در جذب زکات

استان فارس در شش ماهه نخست امسال با ۱۲۳ درصد افزایش میزان جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه پارسال جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس در شورای زکات استان گفت: این افزایش میزان زکات به تفکیک شامل ۳۵ درصد افزایش در جمع آوری زکات واجب، ۳۴۰ درصد افزایش در زکات‌های مستحبی و ۳۲۰ درصد در جمع آوری زکات فطریه نسبت به مدت مشابه پارسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بذرافشان ادامه داد: هزینه زکات بیشتر به سمت و سوی سفره فقرا هدایت شده و ۷۴ درصد این میزان زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا و ۲۶ درصد هم در طرح‌های عام المنفعه هزینه شده است.
وی افزود: صدا و سیما مرکز فارس در ترویج فرهنگ زکات بسیار فعال عمل کرده است و از تلاش‌های این رسانه قدردانی می‌شود.
حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری رییس زکات استان فارس با بیان اینکه در شش ماهه گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: استان فارس پارسال هم با جمع آوری ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده، مقام نخست کشور را داشته است.
وی یاد آور شد: در هشت ماه گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان جمع آوری شده که ۹ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۹ میلیارد تومان هم زکات فطریه و کفاره است.
حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری با بیان اینکه ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع شده به نیازمندان پرداخت شده است، ادامه داد: با زکات جمع آوری شده به ۲۴ هزار نیازمند کمک معیشتی، ۸۳ باب منزل فقرا ساخته، ۴۰۰ مورد کمک به مرمت و بازسازی منازل نیازمندان، ۲۳۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳ مورد کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شده است.
حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: ۵۷ طرح عمرانی عام المنفعه هم از جمله ۱۹ مسجد، ۲۰ حسینیه و فاطمیه و ۴ خانه عالم از محل وجوه زکات ساخته شده است.
سید حسین حقایقی قائم مقام صداوسیما مرکز فارس گفت: برای ترویج فرهنگ زکات سیمای فارس ۲۶ برنامه با عنوان زکات جلوه الهی در حال پخش دارد و ۱۰ میان برنامه و ۱۱ مستند هم در میان برنامه‌های این شبکه استانی پخش می‌شود.
وی افزود: در حوزه صدا هم برنامه احکام زکات در حال پخش است و برنامه‌های ویژه‌ای از برنامه سلام آباد هم به فرهنگ سازی این فرضیه پرداخته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید