Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: در زمینه کتاب وکتابخوانی تاکنون ضعیف عمل شده است و سرانه مطالعه نیز کم است.

"اسلام باوقار" گفت: اهمیت ندادن به موضوع کتاب و کتابخوانی باعث شده کتابخوانی به فراموشی سپرده شود و سرانه مطالعه کاهش یابد.

وی افزود: با افزایش مطالعه، برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش می یابد و برای ارتقاء فرهنگ مطالعه باید همه مسئولین با یکدیگر همکاری کنند تا شاهد اعتلای فرهنگ مطالعه در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر بندرعباس دراین جلسه بیان کرد: در هرمزگان کتابخانه های ما به لحاظ تعداد کتاب فقیر هستند و حتی در خیلی از محلات ما کتابخانه وجود ندارد.

" حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی" گفت: بسیاری از دانشجویان دانشگاهها که اهل پژوهش و تحقیق هستند هنوز کتابخانه ای مناسب برای کارهای پژوهشی آنها در بندرعباس وجود ندارد و نیاز است در این زمینه اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی افزود: شهر مبتلا به فقر کتاب است و باید تصمیماتی در این زمینه گرفته شود تا درهرمحله یک کتابخانه وجود داشته باشد و با همدلی و همراهی نقیصه کمبود کتابخانه جبران شود.

پرویز سالاری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: در شورای چهارم زمانی که قرار شد کتابخانه عمومی شهداء که یک المان فرهنگی برای شهر بندرعباس محسوب می شد تخریب کنند اعضای شورای در مقابل این تصمیم ایستادگی کردند و جلوی این تخریب را گرفتند. وی گفت: در سال 92این پروژه جهت ساخت و بهسازی شروع شد و در دهه فجر 94 در صورتی که هنوز پروژه کامل به اتمام نرسیده بود متاسفانه افتتاح شد که یکی از اشکال عمده برخی از مدیران دستگاههای اداری این است که هنوز پروژه ای به اتمام نرسیده افتتاح می کنند.

سالاری گفت: آسیب های اجتماعی پاشنه آشیل نظام هستند و باید مطالبات مردم مدیریت شود تا با مشکل مواجه نشود.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگسرای انقلاب که در هفته دولت سال گذشته توسط شهرداری به بهره برداری رسیده هنوز برق آن وصل نشده است که شهردار باید دراین زمینه پاسخگو باشند.

سالاری با اشاره به پرداخت نیم درصدی شهرداری به کتابخانه های عمومی بیان کرد: وقتی شهرداری در محل خود نیم درصد از درآمدهایش را به امور کتابخانه ها پرداخت می کند انتظار می رود در همین شهر هزینه شود تا شاهد توسعه فرهنگ در شهر باشیم.

وی در ادامه گفت: کمیته ای برای ارزیابی و نظارت بر کار شورا و مصوبات شورا  تشکیل شود تا در این کمیته بررسی شود که چرا برخی از مصوبات شورا از شورای اول تا کنون اجرایی نشده است.

"مجیدعسکری زاده" در این جلسه گفت: مسکن و شهرسازی در محلات جدید شهر بندرعباس مکانهای فرهنگی در نظر می گیرد ولی متاسفانه کتابخانه ای در این محلات دیده نشده است.

وی افزود: اگر کتابخانه ای هم وجود دارد تبدیل به تالار و دیگر مسائل فرهنگی شده است که انتظار می رود در جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه و بالا بردن سرانه مطالعه در هر محله یک کتابخانه احداث شود.

وی گفت: در پارک جنگلی کتابخانه ای وجود دارد که متاسفانه تاکنون مغفول و راکد مانده است که باید تدابیری اندیشیده شود تا این مشکل حل شود.

در ادامه مدیر کل کتابخانه های استان هرمزگان بیان کرد: سهم نیم درصد شهرداری ها بسیار کمک رسان و مورد نیاز است و یکی از مهمترین چالش کتابخانه های عمومی در هرمزگان جذب اعتبار نیم درصدی از درآمدهای سالیانه شهرداری است که این اعتبار به طور کامل در اختیار کتابخانه های هرمزگان قرار نگرفته است.

محسن زینلی تختی گفت: در استان هرمزگان 42 باب کتابخانه عمومی نهادی و 11 بابت کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که از این تعداد 33 کتابخانه شهری و 9 کتابخانه روستایی هستند.

وی افزود: کتابخانه ها بعنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی در هر نقطه هستند و ملاک ارزیابی عملکرد کتابخانه ها تأثیر گذاری آن کتابخانه در حوزه علمی منطقه است.

مدیر کل کتابخانه های استان هرمزگان گفت: یکی از زخم های کهنه در شهر بندرعباس کتابخانه شهداء است که طبق تفاهمنامه با شهرداری قرار شد کتابخانه شهداء تخریب شود و در پارک دباغیان کتابخانه ساخته شود که علیرغم اینکه امور کتابخانه ها به تمام تعهدات خود دراین زمینه پایبند بوده ولی طرف مقابل به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

وی گفت:شهرداری با وجود ظرفیتهای زیاد می تواند برای توسعه و رشد سطح فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند و انتظار است که با هماهنگی و همکاری بیشتری شاهد افزایش کتابخانه در سطح شهر باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به استان هرمزگان و در نخستین برنامه از سفر رسمی و بدون تشریفات خود، با قریب به هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضائی استان هرمزگان دیدار کرد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام و کشورمان، سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان و اقدام علیه ظالمان است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن از مردم غزه را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده و خیزش دانشجویی در نقاط مختلف دنیا در حمایت از فلسطین، روز به روز درحال گسترش است؛ این نکته قابل ذکر است که مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند و بدون تردید خداوند پاداش این مجاهدت‌ها و حمایت‌ها را خواهد داد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیروهای انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین روز کارگر را نیز گرامی داشت و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات همکاران قضائی گفت: شهادت می‌دهم که مسؤولان مربوطه در ستاد قوه قضائیه تمام وسع خود را به کار گرفته‌اند تا مسائل و مشکلات معیشتی شما همکاران قضائی را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضائی و قضات این استان تشکیل دهد.

رئیس عدلیه افزود: مجموعه قضائی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضائی استان هرمزگان گفت: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی از ناحیه مراجعان مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند؛ لذا قدر خانواده خود را بسیار بدانید؛ مبادا اضطراب و سنگینی کار را به خانه منتقل کنید؛ نگویید من وسایل زندگی را برای خانواده‌ام فراهم کردم و به این امر اکتفا کنید بلکه با حضورتان و عطوفت‌تان اجازه ندهید خدای ناکرده گسستی در خانواده‌تان ایجاد شود.

کد خبر 6094837

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان