Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سهم یک درصدی موقوفات قرآنی در خراسان شمالی و سوق دادن نیات واقفان متناسب با نیاز روز جامعه از جمله مواردی بود که امروز در همایش «یاوران وقف» از سوی سخنرانان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز چهارشنبه در همایش یاوران وقف که با حضور «حجت الاسلام حسین اژدری» مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام مرکز خراسان شمالی برگزار شد، خداباوری و معادباوری را دوعامل مهم در به ثبت رساندن وقف از سوی واقف دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هر که خدا و قیامت را قبول کند، اهل وقف می شود، در این راستا بر تحقیق و پژوهش و مطالعه قبل از وقف تأکید کرد تا وقف ها متناسب با شرایط اجتماعی و نیاز روز جامعه باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، وقف فرهنگی را از اولویت های وقف دانست و با اشاره به سهم یک درصدی موقوفات قرآنی استان، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد ما به نیاز شکم بیشتر از نیاز ذهن و فکر اهمیت می دهیم.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در ابتدای این مراسم بر سوق دادن نیت واقفان به سمت نیاز روز جامعه تأکید کرد و افزود:  در حال حاضر 60درصد موقوفات در حوزه عزاداری اهل بیت و 40درصد مابقی نسبت به سایر موارد است.

 

وی، وقف در حوزه دارو و درمان برای محرومان و در حوزه نیازهای زوج های جوان را از ضرورت ها اعلام کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور، آپارتمان هایی برای شروع زندگی زوج های جوان وقف می شود که این نیت، کمک شایانی به جوانانی می کند که توان مالی برای اجازه مسکن ندارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه اینگونه وقف ها باید در جامعه ترویج شود، توسعه وقف در حوزه پزشکی را از دیگر ضرورت ها و نیازهای جامعه برشمرد.

 

حمید قربانی جم، مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این همایش، پیشنهاد تشکیل کارگروه پیوست رسانه ای از سوی اوقاف را مطرح کرد و گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و تبیین نیازهای این حوزه باید برنامه های بلندمدت و خلاقانه داشت چراکه کارهای مقطعی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

 

وی، برقراری تعامل دو سویه بین رسانه ها و ادارات اوقاف را از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگ وقف دانست و با بیان اینکه وقف، تعمیم ثروت و انفاق بی منت است، افزود: معطوف کردن نگاه رسانه به فلسفه وقف و قلم فرسایی در این حوزه قطعا برای فعالان حوزه رسانه برکت خواهد داشت.

 

در این همایش از 50 واقف خیراندیش خراسان شمالی تجلیل شد.

 

  

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه