Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق حضرتی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: گروه مهندسی بهداشت محیط با ارائه خدمات با تجهیزات و ملزومات تخصصی و تامین نیروی انسانی متخصص بهداشت محیط در مناطق زلزله زده، ضمن نظارت بر اقدامات و فعالیت های سایر دانشگاه های علوم پزشکی در این مناطق، اقدام به توزیع کلر برای 13997 خانوار کرده و در مجموع 3321 مورد، کلرسنجی منابع و مخازن تامین آب آشامیدنی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرتی، نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی 256 نمونه، نظارت بر دفن بهداشتی لاشه های حیوانات تلف شده 73 مورد و بازدید از مراکز تهیه و توزیع و انبارهای مواد غذایی را 1262 مورد عنوان کرد.

سم پاشی بیش از 35هزار  متر از سطوح مورد نیاز در مناطق زلزله زده

وی از سم پاشی 35 هزار و 895 متر مربع از سطوح مورد نیاز خبر داد و افزود: گند زدایی سطوح مورد نیاز 33443 متر مربع، معدوم سازی مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف 1735 کیلوگرم، نظارت و بازدید از بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی 299 مورد، نظارت و بازرسی سرویس های بهداشتی و حمام ها 868 مورد، آموزش افراد حادثه دیده 8687 نفر، برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص مشکلات بهداشتی 275 جلسه و نظارت بر دسترسی جمعیت آسیب دیده به جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند 65456 نفر، بخش دیگری از برنامه های این مرکز در مناطق زلزله زده غرب کشور بوده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: نظارت بر دفع بهداشتی فضولات دامی 9 مورد، تامین نیروی انسانی متخصص بهداشت محیط از دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و دانشگاه های معین 6117 نفر ساعت، تامین پرکلرین، سموم، مواد گند زدا و لباس سمپاشی و ماسک و سایر اقلام جهت استفاده تیم های عملیاتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 3885 کیلو گرم، اقدامات درون بخشی و برون بخشی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به حادثه دیدگان نیز در همین راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست