Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با سفیر فرانسه در ایران و رئیس مرکز بحران و پشتیبانی وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ضمن درخواست از صلیب سرخ این کشور برای حمایت از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: زلزله برای مردم ما یک خطر جدی و همیشگی است و راه پیشگیری و در واقع کاهش آسیب های ناشی از زلزله بخصوص در شهر تهران، ارائه آموزش های همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با سفیر فرانسه در ایران و پاتریس پائولی رئیس مرکز بحران و پشتیبانی وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه، فعالیت های هلال احمر را تشریح کرد و گفت: جمعیت ایران با سابقه نزدیک به 100 سال در حوزه های امداد و نجات و پاسخگویی به سوانح، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش، جوانان، داوطلبان، تولید دارو و اقلام و تجهیزات امدادی و ... فعالیت می کند و با توجه به اینکه ایران، کشور حادثه خیزی است تجربه های زیادی در بخش های مختلف کسب کرده است.

وی به فعالیت های بین المللی هلال احمر ایران هم اشاره کرد و گفت: جمعیت ایران در 14 کشور آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی مراکز درمانی دارد، همچنین در بحران ها و حوادثی که در منطقه و دنیا رخ داده از جمله در سیل پاکستان، خشکسالی سومالی، کمک به آوارگان روهینگیا ورود و امدادرسانی کرده است.

همکاری نزدیک هلال احمر ایران با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه همکاری نزدیکی میان هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه کاهش خطرات در مناطق شهری، تاب آوری و آموزش به عنوان نیاز بشردوستانه وجود دارد، افزود: جمعیت هلال احمر ایران به عنوان عضو هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای  مدت 4 سال انتخاب شده و می تواند در سیاست گذاری و استراتژی فدراسیون نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

دکتر پیوندی با اشاره به اینکه کشور ایران کشور پهناوری است که از 41 حادثه طبیعی شناخته شده در دنیا، 34 حادثه را تجربه کرده، ادامه داد: هلال احمر ایران تجربیات فراوانی از زلزله بم، رودبار و منجیل و زلزله اخیر در کرمانشاه کسب کرده است؛ زلزله برای مردم ما یک خطر جدی و همیشگی است و راه پیشگیری و در واقع کاهش آسیب های ناشی از زلزله بخصوص در شهر تهران، ارائه آموزش های همگانی است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران در زلزله کرمانشاه که بیش از 400 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 9 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند، به عنوان اولین ارگان امدادی در لحظات اولیه پس از وقوع حادثه در کنار مردم بود و کار امداد و نجات را به خوبی انجام داد.

درخواست کمک از صلیب سرخ فرانسه برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاهی

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هلال احمر ایران تا اسکان دائم زلزله زدگان در منطقه عملیاتی کرمانشاه حضور خواهد داشت، از صلیب سرخ فرانسه برای حمایت از زلزله زدگان و کمک به اسکان دائم آنها درخواست کمک کرد.

دکتر پیوندی افزود: هلال احمر ایران آمادگی دارد با جمعیت صلیب سرخ فرانسه ارتباط نزدیکی داشته باشد و از آموزش فنی و تجربیات این جمعیت استفاده کرده و تجربیات خود را نیز در اختیار صلیب سرخ فرانسه قرار دهد چراکه هلال احمر ایران ظرفیت عظیمی برای فعالیت های مختلف دارد و در زمینه مدیریت و تاب آوری، توانبخشی، بهداشت و درمان، گسترش فرهنگ صلح و بشردوستی و عدم خشونت می توانیم همکاری مفید و موثری با دیگر جمعیت های ملی داشته باشیم.

تاکید بر نقش محوری هلال احمر ایران در زلزله اخیر

در این دیدار، سفیر فرانسه در ایران با اعلام تسلیت حادثه کرمانشاه و تبریک نقش محوری هلال احمر ایران در کمک به آسیب دیدگان این حادثه، ابراز امیدواری کرد که در زمینه امور بشردوستانه، همکاری گسترده ای میان ایران و فرانسه شکل بگیرد.

فرانسوآ سنمو با تاکید بر لزوم توسعه پیوندهای دو جانبه میان ایران و فرانسه افزود: اولین ریسک برای شهروندان فرانسوی مقیم ایران، ریسک زلزله است بنابراین ما تمایل داریم این شهروندان فرانسوی از آموزش های همگانی در این خصوص بهره مند شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پاتریس پائولی رئیس مرکز بحران و پشتیبانی فرانسه هم در این دیدار با تاکید بر اینکه ماموریت ما در مرکز بحران و پشتیبانی فرانسه، حفاظت از اتباع فرانسوی در دیگر کشورها و همچنین توسعه فعالیت های انسان دوستانه است، گفت: درخواست های ایران برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه به طور جدی بررسی می شود و این جلسه آغازی برای پیگیری امور انسان دوستانه میان دو کشور ایران و فرانسه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود

ابوالفضل رفیعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات درمانی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، افزود: فرصت خوبی فراهم شده تا همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان در حوزه محرومیت زدایی، امکانات خود را در کنار هم قرار دهند و نمونه کاملی از هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی را در خدمت به مردم شاهد باشیم.

وی یادآوری کرد: در این اردوی درمانی و امدادی برنامه‌های خوبی برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده است و گروه‌های جهادی استان، خیریه ها، پزشکان، جمعیت هلال احمر و داوطلبان این مجموعه با روحیه جهادی در حال ارائه خدمات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بیشتر ارائه خدمات این اردو در حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی، معاینات عمومی و جراحی‌های دیگر بوده که امکانات علوم پزشکی نیز بسیج شده است.

رفیعی اظهار داشت: دارو و بسیاری از خدمات دیگر توسط هلال احمر در خدمات جهادی برای مراجعه کنندگان به صورت رایگان ارائه می‌شود که همه اینها کمک خواهد کرد تا رضایتمندی مردم افزایش یابد و در راستای تحقق عدالت و محرومیت زدایی بسیار موثر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: حضور جمعیت هلال احمر، داوطلبان آن و کمیته امداد در خدمات جهادی الکفیل پر رنگ است که امید داریم زمینه‌ای باشد تا در طول سال اقدامات مشابهی را داشته باشیم.

با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان، ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی و دارو‌های مورد نیاز مراجعه کنندگان را رایگان ارایه می‌کنند.

از ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

بیمارستان درمان و توانبخشی هلال احمر در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

در این مدت، پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه چشم در بیمارستان درمان و توانبخشی، بیماران نیازمند را رایگان معاینه می‌کنند.

نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی نیز رایگان معاینه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا