Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@05:03:36 GMT

احیای موقوفات نیازمند بسیج همگانی است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۶۵۳۵

بیرجند- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین گفت: احیای امر وقف و موقوفات نیازمند بسیج همه جانبه و گسترده است.

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام حسین رحیمی صبح پنج شنبه در نشست صنفی اصناف شهرستان قاین بیان کرد: وقف موجب جاودانگی و ماندگاری واقفان می شود.

وی با بیان اینکه وقف در سنت پبامبران نیز وجود داشته است، افزود: اولین وقف کننده حضرت امیرالمومنین علی(ع) بوده اند و از آن  زمان تاکنون این سنت پسندیده در رشته های مختلف در بین مردم رواج داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به نقش پیدا و ناپیدای موقوفات باید افق تازه ای برای ایفای نقش وقف و آثار آن بگشاییم که این امر نیازمند بسیج همه جانبه و گسترده برای احیای امر وقف و موقوفات است.

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: همچنین آگاهی مردم از آثا ر و برکات موقوفات در زمان گذشته، باعث تشویق آن ها به توسعه وقف در زمان حال و آینده می شود.  

وی با بیان اینکه باید درایجاد وقف های جدید باید به دو نکته مهم  شامل تبیین و تشریح آثار، برکات و کارکردهای وقف و موقوفات در دوران مختلف تاریخی و توجه به نیازهای روز جامعه توجه کرد، افزود: از این رو اداره اوقاف این شهرستان برای رسیدن به این اهداف مهم با دعوت از اقشار و اصناف گوناگون جامعه، اقدام به برگزاری نشست های صنفی وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قاین هدف از این گونه نشست ها را ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید دانست و گفت: برطرف کردن بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی با این سنت حسنه نیازمند مساعدت و همراهی همه مردم است.

true برچسب ها : اداره کل اوقاف خراسان جنوبی حسین رحیمی قاین هفته وقف true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام