Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری می توانند در یکی از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و گروه زبان ثبت نام کنند.

حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در این هفت گروه آموزشی و 246 کد رشته امتحانی است و داوطلبان تا سه شنبه هفتم آذر مهلت دارند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در یکی از این گروه ها ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در دوره دکتری نیمه متمرکز در دوره های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها صورت می گیرد و هر داوطلب می تواند فقط در یک کدرشته امتحانی متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.
وی از ثبت نام پنج هزار و 786 داوطلب تا ساعت هشت امروز خبر داد و گفت: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 که همزمان با آغاز ثبت نام، دیروز بر روی سایت سازمان قرار گرفته و اطلاعیه تکمیلی این سازمان که از روز شنبه 27 آبان بر روی سایت سازمان قرار داشته در صورت واجد شرایط بودن در مهلت تعیین شده شخصا به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند.

** 60هزار تومان هزینه ثبت نام
توکلی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و مبلغ 600 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی انتخابی پرداخت کنند.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی همچون ارسال پیام کوتاه برای داوطلبان ارائه می شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از این خدمات دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ پنج هزار ریال می توانند از این خدمات استفاده کنند.

** آزمون در چهارم اسفند برگزار می شود
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در روز جمعه چهارم اسفند 96 در یک نوبت و در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.
توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه شنبه اول اسفند ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و داوطلبان ضرورت دارد سه شنبه اول اسفند تا ساعت 24 روز پنج شنبه سوم اسفند ماه 96 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

** آزمون های اختصاصی با ضریب چهار خواهد بود
وی همچنین گفت: سطح سوالات اطلاعات اختصاصی در مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب چهار خواهد بود و به همین ترتیب آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک اعمال خواهد شد.
توکلی افزود: اجرای مرحله اول آزمون، متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سایر مراحل توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت خواهد گرفت.

** کارنامه هفته آخر فروردین به دست داوطلبان می رسد
توکلی گفت: پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام، طراز، نمره کل و سایر اطلاعات در هفته آخر فروردین 1397 در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بر اساس همین کارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در نیمه اول اردیبهشت و بر اساس برنامه زمانی که سازمان اعلام خواهد کرد، نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی یعنی آزمون متمرکز که با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شود با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل های حائز حد نصاب معرفی خواهند شد.

** آزمون در دو مرحله برگزار می شود
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 بر اساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دو مرحله برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش اول به عنوان بخش علمی یعنی آزمون متمرکز است و بخش دوم شامل مصاحبه علمی، سنجش عملی، ارزیابی آموزشی پژوهشی و فناوری و همچنین سنجش است که توسط دانشگاه ها انجام می شود و بر حسب هر یک از شیوه های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور انجام می شود.
به گفته توکلی در دکترای ناپیوسته آموزشی پژوهشی نیز نمره آزمون متمرکز 50درصد در نمره کل ملاک گزینش موثر خواهد بود و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز 30 درصد خواهد بود.
وی اضافه کرد: در دکتری ناپیوسته پژوهش محور نیز آزمون متمرکز که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، 30 درصد اثر خواهد داشت و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد، تهیه طرح واره نیز 20 درصد خواهد بود که بر اساس این وضعیت با توجه به کد رشته محل هایی که داوطلب انتخاب خواهد کرد، گزینش انجام می شود و کسانی که واجد شرایط باشند برابر ظرفیت های اعلام شده در صورت پذیرفته شدن فهرست آنها نیز در دهه اول شهریور 97 اعلام خواهد شد.
فراهنگ**1003*1724* خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۳ تا فردا برای انتخاب رشته مهلت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری تا فردا شنبه ۸ اردیبهشت مهلت دارند که با ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن را به صورت دقیق و کامل مطالعه و پس از آن کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و ثبت کنند.

به گفته کریمیان، کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کد خبر 748273

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری