Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ شرقی در تبریز برگزار شد، پس از 2 روز فعالیت در آئینی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در بخش رضوی این جشنواره، خانم سولماز صادق زاده نصر آبادی با قصه 'زیارت نامه دهم' از آذربایجان شرقی، در بخش آزاد خانم پریسا صدایی آذر با قصه '‌دوز و پادشاه' از اردبیل و در بخش کانونی فاطمه برمال با قصه 'حسن کچل' از اردبیل، لیلا ابراهیمی با قصه 'فرشته' از قزوین و منیژه واحد با قصه 'نقل رستم' از گیلان به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبریز همچنین 'پری مهربان ' از فاطمه محمودی از آذربایجان‌شرقی، قصه 'ساقه نی' از شادی پاکزاد از آذربایجان غربی و قصه 'هزار آواز ' از یاسمن رحیمی نیکو از زنجان شایسته تقدیر شناخته شدند.
همچنین در اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری از داوران این جشنواره متشکل از محمد سیمزاری، حسن دولت آبادی و سید علی کاشفی خوانساری و نیز از مدیران کل استان های حضور یافته در جشنواره تقدیر به عمل آمد.
از رابطین بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری کانون پرورش فکری نیز رقیه نوروزی، فریبا نیک بخت، عزیزه ریحانی منفرد، سارا سیاح، خدیجه تقی پور و آقای سید جلیل صفوی به ترتیب از استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌ غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل تقدیر شدند.
قصه راه صحیح انسانی زیستن را می آموزد

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره حاضر، چنانکه از اسمش پیداست به بیان فرهنگ اصیل و غنی می پردازد و یک راه صحیح و انسانی زیستن و با عاطفه بودن را برای ما نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری اظهار کرد: قصه و قصه گویی عواطف و احساسات را به جریان در می آورد و این نشان می دهد که ما صرفا به دنبال یک زندگی ماشینی و خشک نیستیم.
وی افزود: اگر به دنبال افزایش مازاد ثروت ملی و در صدد دسترسی به آخرین دستاوردهای تکنولوژی هستیم، در کنار آنها به قصه گویی نیاز داریم تا درس محبت، بشر دوستی، همنوع پروری را فرا گیریم.
وی با بیان اینکه قصه گویان تلاش های درخوری برای کودکان و نوجوانان انجام می دهند، افزود: کانونیان می توانند جهت دهی مناسبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.
شهرتی فر اضافه کرد: بنده به عنوان یک عضو قدیمی کانون بسیار خوشحالم که در این جمع قرار دارم و باید بگویم که ما نمی خواهیم تجربه مغرب زمین را تکرار کنیم؛ ما به دنبال حیات معقول هستیم و اگر بخواهیم توسعه یافتگی را تعریف کنیم باید اینطور گفت توسعه یافتگی با آرامش روحی روانی و معنوی باید توام باشد و قصه تامین بخشی از این آرامش را به دوش می کشد.

**قصه محوری ترین فعالیت کانون پرورش فکری است
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گفت: حضور پر شور کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های معنوی کانون پرورش فکری در مراسم اختتامیه موجب خرسندی و افتخار این نهاد فرهنگی می باشد و این نشانگر این است که کانون توانسته در دل این سرمایه ها نفوذ کند.
رضا قمرزاده ادامه داد: خداوند به لحاظ نهادینه کردن عقل و هوش در انسانها، ما آدم ها را از دیگر مخلوقات خود متمایز کرده و به همین علت ما را اشرف مخلوقات نام نهاده است.
وی افزود: اگر بخواهیم قصه و قصه گویی را در کانون توصیف کنیم، می توانیم آن را به قصه عسل تشبیه کنیم که هماره مثل شهد عسل برای کودکان شیرین بوده و هست.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: قصه وسیله تاثیرگذاری است به طوری که حتی کودکان و نوجوانان اگر بخواهند با بزرگترها ارتباط بگیرند و پیام یا مطلبی را برسانند از ابزار قصه استفاده می کنند تا پیام مورد نظر خود را منتقل کنند.
قمرزاده تصریح کرد: قصه در بین کودکان و نوجوانان، خانواده ها، مربیان و مادران معنا و زیبایهای خاص خود را دارد چرا که پیام فطرت و پیام درونی که بر ذهن متبادر می شود از قصه گویی خارج می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های کانون قصه گویی است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور است.
قمرزاده ضمن تشکر ویژه از مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی و عوامل اجرایی کانون پرورش فکری استان گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره بود چراکه قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است و در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.

**کشف و معرفی استعدادها از اهداف جشنواره های قصه‌گویی است
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که فرصت و توفیق میزبانی این جشنواره بسیار مهم و تاثیرگذار فرهنگی را نصیب استان زرخیز و شهید پرور آذربایجان شرقی نمود تا امکان خدمت برای شما هنرمندان قصه گو و سفیران این فعالیت فرهنگی ماندگار فراهم شود.
هادی یوسف زاده افزود: مرحله حوزه یک کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی را در حالی به پایان رساندیم که در دو روز گذشته شاهد هنرمندی قصه گویانی خلاق و توانمند از استان های آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل زنجان قزوین و گیلان بودیم و استقبال پرشور بیش از دو هزار کودک و نوجوان، دانشجو خانواده ها و اولیای تربیتی نشان از پویایی این جشنواره در شهر تاریخی تبریز و پتانسیل و استعداد این شهر برای میزبانی برنامه های فرهنگی در ابعاد کشوری و بین المللی است.
دبیر حوزه یک بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی ادامه داد:کشف و معرفی استعدادهای ارزشمند در زمینه قصه گویی به ویژه در بین نوجوانان به عنوان سرمایه ها و ذخایر آینده میهن اسلامی از اهداف جشنواره های قصه‌گویی است که همواره مورد تاکید معاون فرهنگی کانون بوده و امروز نیز با حضور فعال اعضای نوجوان استان در این برنامه شاهد این امر بودیم.
یوسف زاده اضافه نمو: در آستانه رویداد بزرگ تبریز 2018 برگزاری این جشنواره را به فال نیک می گیریم.
وی اظهار داشت: اجرای 34 قصه، اعزام قصه گویان به بیش از 16 مدرسه و استقبال غیرقابل وصف دانش آموزان این مدارس از قصه گویان اعزامی، برگزاری دو نشست تخصصی و علمی در دانشگاه فرهنگیان و اداره کل کانون استان از برنامه های این جشنواره بود که بحمدالله در کیفیتی مناسب و شایسته برگزار شد.
وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی برای برگزاری جشنواره در فضایی شاد و با نشاط ، ساده و صمیمی اما پرخاطره و دلنشین، از بذل توجه ، عنایت و اعتماد مدیر عامل کانون پرورش فکری آقای حاجیان زاده و معاونت فرهنگی کانون آقای قمراده و مدیرکل آفرینش های ادبی فرهنگی سرکار خانم حسن زاده در واگذاری میزبانی جشنواره به تبریز قدردانی کرد.
بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری با حضور استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی از 30 آبان تا 2 آذر ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز بابایی**انتشار: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی اظهارکرد: با پایان مهلت زمان شرکت در جشنواره قصه‎ گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» 583 اثر از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام وصول شد که 461 اثر واجد شرایط بود.از میان آثار دریافت شده،319 اثر  در قالب فایل صوتی، 118 اثر در قالب فیلم و 24اثر هم به صورت داستان مصور ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‎گذاری این جشنواره هم تصریح کرد: موفقیت جشنواره با همراهی مردمی ارتباط مستقیم دارد و این ارزش را می‌توان با تعداد آثار رسیده به جشنواره قضاوت کرد، با توجه به کوتاه بودن زمان ارسال آثار به جشنواره، تعداد آثار رسیده تحسین برانگیز بود.

وی ادامه داد: آنچه موجب می‌شود جشنواره‌ها موفق عمل کنند، هدف گذاری دقیق و شفاف طراحان آن است که مدیریت شهری توانسته با هدف گذاری و شناسایی نیاز جامعه در این مسیر گام موثری بردارد.

اردبیلی با تاکید بر این مهم که کیفیت آثار رسیده به جشنواره مهر تاییدی بر این گفته است، تداوم برگزاری این رویداد را در گرو برنامه ریزی دقیق دانست .

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده همچنین گفت: جشنواره‌ها برای تداوم، نیازمند ایجاد ارتباط موثر در بین تمامی بدنه اجرایی جشنواره و معرفی اندیشه ها و اهداف جشنواره به علاقه‌مندان و شرکت کنندگان هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره «نون، قصه و نمک مادربزرگ» در واقع یک فرصت منحصر به فرد برای ارتباط با ریشه‌های فرهنگی و تقویت ارتباطات خانوادگی بود تا به عنوان یک پل ارتباطی بین نسل‌ها، روایت‌های قدیمی را به نسل امروز و فردا منتقل ‌کند.

اردبیلی در خصوص فعالیت های انجام شده در دبیرخانه جشنواره قصه گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» به ارتباط مخاطبان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فعالیت اداره‏های امور زنان و خانواده مناطق شهرداری تهران در راستای معرفی جشنواره بسیار موثر بود و همکاری با دبیرخانه سبب شناخت بهتر این جشنواره در شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان