Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید عصر پنجشنبه در دیدار با روسای دانشگاه های علمی کاربردی در آذربایجان غربی با بیان اینکه باید جذابیت لازم برای جذب دانشجو در این دانشگاه ها ایجاد شود، اظهار کرد: رویکرد کشور به سمت مهارت محوری آموزش عالی در حال تغییر است و دانشگاه های علمی کاربردی باید آماده چنین تغییری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه اولویت دانشگاه علمی کاربردی تربیت دانشجو با اولویت های منطقه ای است، افزود: برای همراهی با برنامه های توسعه ای در مناطق برای تربیت نیروی انسانی لازم، آمادگی کامل داریم.
وی با بیان اینکه تعداد رشته های دانشگاه علمی کاربردی از یک هزار و 500 رشته به 800 رشته کاهش یافته است، گفت: علت این کاهش نیاز محور شدن رشته و پرهیز از تدریس رشته هایی است که خروجی مناسبی ندارند.
امید با اشاره به رویکرد مهارت محور دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: تنها داشتن مدرک دیگر برای اشتغال زایی کافی نیست و باید مهارت آموزی مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه تمامی سربازانی که مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر دارند در دانشگاه علمی کاربردی مهارت های آموزشی می بینند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به تحصیل 9 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه، گفت: تعداد دانشجویان در سال جاری تحصیلی نسبت به سال گذشته نزدیک به 2 برابر افزایش یافته است.
میرحسن رسولی صدقیانی بهبود کیفیت آموزشی و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه را از عوامل مهم افزایش 2 برابری در جذب دانشجو دانست و اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی در آستانه تحول در بحث کارآموزی با محوریت ماموریت گرایی است.
وی با بیان اینکه در 23 مرکز از 25 مرکز دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی طی سال جاری جذب دانشجو انجام شده است، افزود: علت اصلی جذب نکردن دانشجو در مدیریت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی میاندوآب، تصمیم مسئولان این دانشگاه بوده است.
وی با تاکید بر افزایش آموزش های مهارتی، اظهار کرد: 60 درصد آموزش های دانشگاه علمی کاربردی در استان مهارتی است.
به گزارش ایرنا دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی سال 1374 شمسی تاسیس شده و هم اکنون دارای بیش از یکهزار و 200 مدرس دانشگاهی است.
3214/2093
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی