Web Analytics Made Easy - Statcounter

حلول ماه ربیع الاول، نابودی داعش، هفته بسیج و مسائل روز فرهنگی استان یزد مهم ترین محور خطبه های ائمه جمعه شهرستان های استان یزد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، حلول ماه ربیع الاول و قرار گرفتن در آستانه هفته وحدت، هفته بسیج و یادآوری خدمات و پیروزی های بسیح در کشور منطقه و جهان، پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش از مهم ترین محور سخنان ائمه جمعه شهرستان های استان یزد در نماز جمعه این هفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**امام جمعه موقت یزد:بی‌توجهی به شادی‌های حلال در یزد موجب رشد مجالس غیرمتعارف می شود/بسیج پیشگام در خدمت‌رسانی

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی بابیان اینکه از روز 8 ربیع‌الاول به بعد ایام شادی اهل‌بیت عصمت و طهارت است افزود: هیئت‌ها مذهبی یزد همان‌طور که برای عزاداری‌ها از مدت‌های قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و تدارک مراسمات را می‌بینند در این ایام نیز باید به فکر برگزاری جشن‌ها باشکوه باشند؛ چراکه شاد بودن در ایام شادی اهل‌بیت و اندوهگین بودن در ایام عزای ایشان، توصیه خود ائمه اطهار(ع) است.

وی بابیان اینکه نپرداختن به چنین مراسمات و شادی‌های حلالی باعث می‌شود تا عده‌ای خود را متولی شادی مردم معرفی کنند و مثل چند سال قبل به بهانه شاد کردن مردم اقدام به برگزاری مجالس حرام و غیرمتعارف کنند، تصریح کرد: در این ایام باید برپایی مراسم، اطعام کردن و راه‌اندازی دسته‌های شادی به مناسبت ایام جشن و شادی اهل‌بیت موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، بسیجیان را یاوران همیشگی ولایت عنوان کرد و افزود: نقش بسیج و فداکاری‌های جوانان بسیجی در پیروزی جبهه مقاومت نیز بی‌بدیل و مثال‌زدنی است چراکه بسیج شجره طیبه‌ای است که میوه و ثمره آن را همواره برای مردم و نظام مفید بوده است.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی ادامه داد:  به همت بسیج دست آوردهای فراوانی از ابتدای انقلاب تاکنون برای کشور به دست آمده و همه نسبت به این موضوع آگاه هستند، و بی شک مسئولین و اقشار مختلف مردم باید روحیه بسیجی را در خود تقویت کنند.

امام‌جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و پایان یافتن سیطره شجره خبیثه داعش بر عراق و سوریه و تبریک این مهم، اظهار داشت: علت اصلی پیروزی‌هایی از این قبیل امداد و یاری خداوند و لطف و فضل الهی است.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی بابیان اینکه این پیروزی دو عامل فرعی و مهم دیگر نیز دارد، اذعان کرد: رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای و هوشمندی و هدایت‌های به‌موقع ایشان نیز نقشی مهم و راهبردی در پیروزی جبهه مقاومت داشت.

 

**امام جمعه بهاباد: پیروزی بر داعش یادآور قدرت بسیج در دوران جنگ تحمیلی بود

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی  بشکانی  امام  جمعه  بهاباد در خطبه های  این  هفته نماز جمعه که با شکوه  خاصی  در  مسجد  جامع  بهاباد  برگزار شد به  فرارسیدن 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به  فرمان  حضرت امام خمینی ره اشاره  کرد  و  گفت:  امروز این یادگار ارزشمند امام در عرصه‌های مختلف در حال نو آوری  و  پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است.

امام جمعه بهاباد با  بیان  اینکه  بسیجی  با  هیچ  کس  حتی  آمریکا   نه  مذاکره  و  نه  معامله  و ارتباط  پیدا می  کند گفت : بسیج  ایمان به شکست  باطل  دارد و معتقد است قدرت  باطل  در مقابل  حق  شکست می‌خورد و اینکه  بسیج ،  ایمان به آخرت دارد؛ دنیا را محل  تکامل  و آخرت را محل زندگی می‌داند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ بسیج درسراسر جهان جاری و گسترش یافته است گفت:  تشکیل و الگوی نیروهای مردمی سوریه و حشد الشعبی  بر گرفته از بسیج مستضعفین  انقلاب  اسلامی  در  کشور ماست، امروز فرهنگ  بسیج در سراسر جهان و در کشورهای آزادی‌ خواه  جاری  شده  و  گسترش  یافته است.

امام جمعه بهاباد ادامه داد:  سرانجام  وعده  فرمانده  نیروی قدس  مبنی  بر نابودی داعش محقق شد و  با  مجاهدت  رزمندگان جبهه مقاومت آخرین قرارگاه تحت سیطره این جنایت‌کاران منهدم شد تا  بار دیگر همانند  دوران  جنگ  تحمیلی  قدرت نیروهای بسیج  به  نمایش  گذاشته  شود.

حجت الا سلام بشکانی پیروزی های اخیر جبهه  مقاومت در مقابل تکفیری ها و  پایان  دادن به  جنایات  داعش  را  تبریک گفت وافزود:  پیروزی‌های  اخیر جبهه مقاومت در مقابل  تکفیری‌ ها و  پایان  دادن  به  شجره  جنایت آفرین  داعش  با تدابیر  رهبر معظم انقلاب و  اطاعت  ولایی  سربازان  مکتب اسلام  محقق شد.

بشکانی با تبریک این پیروزی به خانواده مدافعان حرم تصریح کرد:  خون شهدای مدافع حرم نتیجه داد و اکنون شاهد فروپاشی جبهه باطل و اقتدار و استحکام جبهه مقاومت هستیم.

 

**خطیب نماز جمعه بافق: اقتدار یک فرمانده ایرانی مقابل پیشتازان اسلام ستیزی، از قدرت ایمان است

حجت الاسلام سلیمانی همچنین بلوکه شدن کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا در جلوگیری از ورود آنان به ایران را نشان از کینه شیطان بزرگ به کشور دانست.

خطیب نماز جمعه شهرستان تصریح کرد: داعش 6 سال متعدد با وحشیانه‌ترین عمل‌ها مسلمانان را مورد آزار و کشت و کشتار قرارداد، اما بعد از شهادت حججی، سردار سلیمانی با قاطعیت نابودی این شجره خبیثه را تا سه ماه دیگر اعلام کرد و امروز به وعده خود عمل کرد و در نامه به رهبری، آزادی صدها کیلومتر اراضی عراق و سوریه را به برکت وجود فرمانده کل قوا و تدابیر ایشان و خون هزاران جوان غیور و رزمندگان مدافع حرم  و دولتمردان کشورهای اسلامی دانست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جواب سردار سلیمانی ریشه‌کن کردن داعش را روسیاهی برای آمریکا دانست. این‌که 128 کشور، پیشتاز در نابودی کشورهای اسلامی و مسلمانان باشند و یک فرمانده ایرانی همه نقشه‌های این غده سرطانی را از بین ببرد، نشان از ایمان چنین رزمنده مجاهد و قدرت ایران است.

حجت الاسلام سلیمانی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و نیز سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: حکومت مهدی موعود (عج)  با همان ویژگی حکومت حضرت علی (ع) است با این تفاوت که حکومت مهدوی گستره‌اش جهانی است.

**امام جمعه بخش بهمن: کشور نیازمند ورود تفکر بسیجی در حوزه اقتصادی است

امام جمعه بخش بهمن به هفته بسیج و بیانات رهبر انقلاب در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: تلاش دشمن بر نا امید کردن ملت ایران خصوصا جوانان است و متاسفانه گاهی عده ای در داخل دائما بر طبل نمی توانیم و نمیشود می کوبند؛ این بسیار خطرناک است، در حالی که رمز موفقیت همه ملت ها و دولت ها ایستادگی و مقاومت است و یک نمونه این مقاومت نابودی داعش است که در این روزها موجب خوشحالی و سرور مردم شده است.

علیزده جایگاه بسیج را والا برشمرد و داشتن روحیه بسیجی در همه عرصه ها را از موارد مهم دانست و افزود: امام راحل(ره) در اوایل انقلاب پیش بینی بسیج مستضعفین را کرده و فرموده بودند برای مبارزه با استکبار باید تفکر بسیجی در تمام دنیا سایه افکند، امروز این تفکر هر کجا رفته است مثمر ثمر بوده؛ در لبنان تبدیل به حزب الله، در یمن تبدیل به انصار الله و در عراق حشد الشعبی را به وجود آورد که شجره خبیثه داعش که دست پرورده جبهه استکبار بود را از ریشه برکند.  این نهالی که امام راحل کاشت هر روز شکوفاتر میشود و هر کجا نفود کند و به بار بنشیند آنجا نظام سلطه به گل فرو می رود.

این مقام مسئول بر لزوم تسری تفکر بسیجی در دیگر حوزه ها و مسائل کشور تاکید کرد و گفت: امروز با این وضعیت نابسامان اقتصادی روحیه و تفکر بسیجی بیشتر حس میشود؛ اگر بخواهیم اقتصاد زمین خورده را که موجب نارضایتی مردم و فساد را فراهم کرده است سامان دهیم، باید این روحیه و تفکر بسیجی را در این امور هم دخالت بدهیم.

وی افزود: دلیل همه مشکلات اقتصادی، فقدان تفکر بسیجی در این سیستم ملی است، ما با تفکر و روحیه بسیجی توانستیم مشکلاتی و گره هایی چون جنگ تحمیلی، تروریسم و داعش حل کنیم با همین تفکر می توانیم دیگر مشکلات کشور حل کنیم.

**خطیب جمعه ابرکوه: قدردان تلاش های سرداران مدافع حرم همچون فلاح زاده هستیم

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: این پیروزی بزرگ، رهین هدایت های مقام معظم رهبری، حمایت های ملت ایران و جانفشانی مدافعین حرم است، حزب الله لبنان، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان و تلاش های مجاهدانه سرداران رشید اسلام همچون سردار سلیمانی و سردار فلاح زاده است می باشد که باید به همه آنان تبریک گفت.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این خصوص باید هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیریم که حفظ انگیزه، هوشیاری و وحدت جهت زدودن هر پسمانده خطرناک، انجام کار فرهنگی بصیرت افزا و خلاصه آمادگی همه جانبه بعد از پیروزی نباید فراموش شود.

امام جمعه ابرکوه آغاز فصل جدید در منطقه پس از داعش پرداخت و افزود: مهمترین ویژگی این فصل جدید، ضعف مثلث شوم غربی، عبری و عربی در برابر جبهه مقاومت در جهان اسلام است؛ این مثلث شوم بود که می خواست خاورمیانه را در چنگال خود داشته باشد ولی به لطف خدا و حماسه جبهه مقاومت تاکنون ناکام شده است.

وی حقیقت این پیروزی را از آن بسیج عنوان کرد و گفت: تفکر بسیج تاکنون حافظ انقلاب در برابر انواع دسیسه ها، توطئه ها و نیرنگ های رنگارنگ دشمن بویژه شیطان بزرگ آمریکا بوده است و اشاعه این تفکر توسط جوانان غیور کشور بود که توانست داعش و آمریکای مستکبر را به زانو درآورده و شکست دهد.

حسینی دفع داعش بعنوان غده سرطانی در عراق و سوریه را نتیجه اتحاد ایران، عراق و سوریه دانست و گفت: نتیجه آن تأمین امنیّت ملی کشور، حفظ منطقه از آسیب تروریسم و تجزیه شد اما حالا این حامیان جریان فتنه هستند که باید پاسخ بدهند چرا از شعار نه غزه نه لبنان حمایت کردند و آنان را امت خداجو خواندند؟!

انتهای پیام/س*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در همایش روز ملی خلیج فارس گفت: اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس صبح امروز همایش ویژه‌ای بر روی ناو سردار شهید منجزی در دل خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس و خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در این همایش ابتدا سردار حیدر هنریان‌مجرد با گرامیداشت روز ملی خلیج‌ فارس این روز را یادآور رشادت مردم ساحل‌نشین و رزمندگان در بیرون راندن استعمارگران و متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی در حاشیه خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: خلیج‌فارس همواره در ادوار مختلف تاریخی حماسه‌های بزرگی به خود دیده است و رزمندگان استان بوشهر نقش مهم و اثرگذاری در حفاظت از خلیج‌فارس داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تداوم امنیت خلیج‌ فارس در برنامه‌های مهم نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه قرار دارد، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با رصد شبانه‌روزی تردد و تحرکات خلیج‌ فارس با هرگونه ناامنی و تعرض برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر در خلیج فارس دارد، گفت: نیروی دریایی سپاه در عرصه امنیت خلیج‌فارس دارای کارنامه درخشان است که در این راستا چند بار هیمنه آمریکایی‌ها توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس شکسته شد و اکنون با اقتدار تحرکات شناور دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود.

هنریان‌مجرد، با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهان مشهود است و دیگر خلیج‌ فارس محل جولان دشمنان و متجاوزان از جمله کشورهای استکبار و استعماری نیست.

نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت‌ها است

احمد محمدی‌زاده با گرامیداشت روز خلیج‌فارس این روز را یادآور رشادت و قدرت و فداکاری ملت ایران و شکست تاریخی اشغالگران و استعمارگران دانست و بیان کرد: پرتغالی‌های پس از 117 سال تسلط بر سواحل و جزایر ایران در خلیج‌ فارس این منطقه مهم و استراتژیک با شکست ترک کردند.

وی، قدرت اول خلیج‌ فارس را جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس در استان بوشهر است، گفت: رزمندگان استان بوشهر بارها هیمنه متجاوزان آمریکایی و استعمارگران در خلیج فارس شکستند و این آبراه اکنون از امنیت پایدار برخوردار است.

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری نیز با اشاره به 5 قرن مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمارگران و متجاوزان به سواحل خلیج‌ فارس خاطرنشان کرد: دشمنان پس از شکست نظامی و تسلط بر خلیج فارس دسیسه تغییر نام آن را مورد توجه قرار دادند تا با اختلاف میان ‌کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اسناد و نقشه‌های بین‌المللی خلیج‌ فارس در جهان را موید نام خلیج‌ فارس دانست و تأکید کرد: خلیج‌ فارس دارای هویت ایرانی است و در تمام محاسبات جغرافیای سیاسی جهان نام خلیج‌ فارس مشهود و ثبت شده است.

امام جمعه بوشهر تحرکات تغییر نام خلیج فارس را استعماری برای تسلط و اختلاف میان کشورهای این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: خلیج‌ فارس در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی از موقعیت مهم و ممتاز در نظام محاسباتی جهان برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خلیج‌ فارس را مهمترین مرکز و راه ترانزیت انرژی هیدروکربنی دانست و بیان کرد: خلیج فارس در عرصه زیست بوم دارای ویژگی ممتاز است.

صفایی‌بوشهری تاریخ مقاومت استان بوشهر را برشمرد و گفت: شکوه قابل توجه جبهه مقاومت در سواحل خلیج‌ فارس استان بوشهر شکل گرفته، چراکه پیشینه تاریخ مقاومت این استان به 5 قرن گذشته می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، تصریح کرد: استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر در اوج آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارند تصریح کرد: اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس به ایران، تعرض کنند رزمندگان استان بوشهر با قدرت با آنان برخورد می‌کنند.

 

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است