Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن، ساخت مساکن موقت که اکنون آغاز شده حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای معاونان وزارت کشور افزود: در جریان این حادثه مدیریت واحد از همان شب وقوع حادثه وجود داشت و شخصا مدیریت آن را برعهده داشتم و اعضای ستاد مدیریت بحران نیز تحت امر این ستاد اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات امداد و نجات در حادثه زلزله کرمانشاه به نحو احسن صورت گرفت به طوری که در همان ساعت های اولیه بیش از ۲ هزار نفر از زیر آوارها بیرون آورده شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه در کمتر از ۲۴ ساعت تعداد ۷ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: در جریان این حادثه از ۵۰ بالگرد برای کمک رسانی استفاده شد که اقدام کم سابقه ای بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: هر یک از وزرا برای بررسی اقدامات حوزه کاری خود در مناطق زلزله زده حضور یافتند تا ارائه خدمات به مردم با سرعت بیشتری انجام شود که بر همین اساس ستاد مدیریت بحران باید گزارش ارزیابی دقیقی از عملکرد دستگاه ها تهیه و ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بنیاد مسکن ساخت مساکن موقت که اکنون آغاز شده حدود یک ماه به طول می انجامد که حتما اینکار باید طبق زمان بندی عملی شود همچنین ساخت مساکن دائمی هم باید تا یک ماه آینده آغاز شود، وزارت راه و شهرسازی نیز باید بر اساس برنامه زمانبدی شده ساخت مساکن موقت و دائمی را تهیه و ارائه کند.

وزیر کشور با بیان اینکه دریافت کمک های مردمی و هزینه کرد آن برای مردم مشکلی ندارد، گفت: کسانی که شخصا اقدام به ارائه شماره حساب برای دریافت کمک های مردمی کردند باید از نحوه هزینه کرد آن به مردم گزارش دهند تا مشخص شود پول های دریافت شده از مردم در چه مسیری و در چه محل هایی هزینه شده که استاندار کرمانشاه باید این موضوع را حتما پیگیری کند.

رحمانی فضلی همچنین بر احصای ضعف های اجرایی این حادثه توسط کارگروهی تخصصی و کارشناسی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نیز هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهارداشت: اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده اما کماکان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و .... ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۸۴ هزار چادر دولتی و حدود ۱۰ هزار چادر مردمی که جمعاً حدود ۹۴ هزار چادر به ارزش ۷۲ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بحث اسکان موقت در دستور کار قرار دارد که مردم از محل اسکان اضطرای به اسکان موقت منتقل شوند که در این ارتباط عملیات آواربرداری به منظور ایجاد اسکان موقت یعنی نصب کانکس ها آغاز شده است.

بازوند گفت: نصب تعداد ۱۰ هزار کانکس به عنوان اسکان موقت در روستاها با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است که البته مردم ساکن روستا می توانند به جای دریافت این کانکس ها از کمک ۳ میلیون تومانی دولت برای اسکان موقت هم بهره مند بشوند.

????وی ادامه داد: در شهرها نیز تاکید بر این است تا مردم با در اختیار گرفتن منازل و پرداخت اجاره بها از سوی دولت تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند هرچند دولت در این زمینه آمادگی کامل دارد در شهرها هم در حد نیاز کانکس به منظور اسکان موقت تعبیه کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تصاویر اولیه از اسکله‌ای را که از هفته گذشته ساخت آن را در سواحل غزه آغاز کرده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز دوشنبه تصاویر اولیه از اسکله دریایی را که به ادعای آنها قرار است برای کمک‌رسانی به نوار غزه در مقابل سواحل این منطقه ایجاد شود، منتشر کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش آمریکا از هفته گذشته ساخت این اسکله موقت را در نزدیکی سواحل غزه آغاز کرده است. ساخت این اسکله در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا هیچ تاکیدی به رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای انتقال کمک‌ها ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که هزینه ایجاد ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه ۳۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به نقل از ایسنا آمریکا قصد دارد این اسکله موقت را با هدف کمک به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کند. احتمالا ساخت این اسکله در ماه مه به پایان خواهد رسید و در نهایت به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله شناور را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه آغاز کرده است.

مارس گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور بندر موقتی را در ساحل دریای مدیترانه در غزه برای کمک‌رسانی ایجاد خواهد کرد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون هم گفت: می‌توانم تایید کنم که کشتی‌های نظامی ما مراحل اولیه از ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند.

رایدر گفت: پنتاگون نوعی حملات خمپاره‌ای در غزه را رصد کرده است که منجر به آسیب‌های جزئی در منطقه ساخت بندر موقت شده است. نیروهای آمریکایی هنوز انتقال هیچگونه چیزی به این منطقه را آغاز نکرده‌اند و هیچ نیروی آمریکایی بر روی خاک این منطقه وجود ندارد.

مسئولان آمریکایی می‌گویند ساخت این بندر موقت شامل استقرار نیروهای آمریکایی در نوار غزه نیست اما سربازان آمریکایی در زمان ساخت بندری که نیروهای اسرائیلی بر آن نظارت خواهند داشت، در نزدیکی غزه خواهند بود.

به دنبال مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی، آمریکا که خود حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه بوده است، اعلام کرد قصد دارد یک اسکله موقت و پلی را در مقابل سواحل غزه به‌عنوان جایگزین مسیرهای زمینی برای کمک‌رسانی به غزه ایجاد کند.

آمریکا با این اقدام می‌خواهد از موج انتقادات بین‌المللی علیه خود به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی که دست به نسل‌کشی مردم غزه زده است، بکاهد و خود را به‌عنوان طرفی نشان دهد که به غیرنظامیان و حقوق آن‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها توجه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر مدعی شد می‌توان از طریق این بندر روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی را به ساکنان غزه رساند. مسئولان بین‌المللی می‌گویند شمال غزه با قحطی روبرو است و ۷۰ درصد ساکنان از گرسنگی فاجعه‌باری رنج می‌برند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد