Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرش دانشجوی دختر در دانشکده فنی تویسرکان، زمانی انجام می شود که مسیر راه این دانشکده مناسب سازی شده باشد و راه هم زمانی بهسازی می شود که هزینه این بهسازی به حسای شهرداری واریز، و شهرداری هم زمانی وارد میدان می شود که اعتبار تخصیص داده شده در کمیته برنامه ریزی شهرستان و از طریق سازمان برنامه و بودجه و فرمانداری به دستش برسد، حال این روزها خبری از عمل به این دور وعده ها مشاهده نمی شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ دانشکده فنی تویسرکان، دانشکدهای خیرساز است که تنها چند سالی دانشجوی پسر جذب می کرد و بس، تا اینکه مسئولان ارشد تویسرکان به دلیل درخواست های مردمی به دنبال مجوز برای جذب دانشجوی دختر رفتند و البته قول ها و عده هایی دادند قابل تأمل که هم اینک پس از گذشت بیش از یک سال انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از جمله این وعده ها که حتی در کانال فرمانداری تویسرکان در هشتم آبان ماه سال 95 منتشر شد آن بود که که وزیر دستور پذیرش دانشجوی دختر در دانشکده فنی مهندسی و افزایش دو رشته (مهندسی چوب و مهندسی راه آهن) را هم داده بود، اما ماه ها گذشت و محقق نشد.

با این وجود باز شاهد هستیم 11 آبان ماه سال گذشته در خبرگزاری دولتی ایرنا و کانال فرمانداری تویسرکان، «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان گفته بود که شرایط تویسرکان طوری است که می توان به شهر دانشگاهی تبدیل شود! در آن خبر آمده بود که "به گفته فرماندار تویسرکان باید با تعامل و همگرایی همه دستگاه های اجرایی مرتبط، خدمات جنبی و رفاهی این دانشکده طوری باشد که در سال آینده زمینه جذب دانشجویان دختر نیز فراهم شود."

 

و باز ماه ها گذشت و خبری از اعلام پذیرش دانشجوی دختر حتی در دفترچه های اعلام رشته کنکور هم نشد، سوال این که با این همه وعده و وعیدها چرا در سال 96 دانشجوی ذختری برای دانشکده فنی تویسرکان جذب نشد؟ در پاسخ به این سوال به سراغ «مهدی حاج ولیئی» مدیر دانشکده فنی تویسرکان می رویم و علت را جویا می شویم.

شرط پذیرش دختر منوط به بهسازی راه دانشکده است

حاج ولیئی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در پاسخ به این سوال که خرداد ماه سال 96، 120 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی مسیر دانشکده فنی تخصیص داده شده و هنوز در جذب این اعتبار کاری پیش نرفته است، گفت:  این موضوع حقیقت دارد، اما اعتبار اعلام شده تاکنون جذب نشده است.

وی اظهار کرد: آن روزها گفتند منتظریم تا ببنیم اوضاع انتخابات ریاست جمهوری چه می شود و به همین ترتیب انتخاب وزیر کشور، استاندار و فرماندار و از طرفی انتخابات شوراها هم داشتیم و باید منتظر می ماندیم اعضای شورای شهر کی انتخاب می شوند و بعد انتخاب شهردار.

 

مدیر دانشکده فنی تویسرکان افزود: با وجود آن که خوابگاه الغدیر در نزدیکی فرمانداری تویسرکان آماده پذیرش دانشجوی دختر است، اما هنوز هزینه ای برای مناسب سازی راه دانشکده تخصیص داده نشده، در حالی که شرط پذیرش دانشجوی دختر منوط به انجام این عمل شده است.

حاج ولیئی تصریح کرد: در حقیقت پذیریش دانشجوی دختر در تویسرکان موکول به اصلاح راه شده است و نمی دانیم سال آینده این راه را درست می کنند یا نه!

هنوز اعتبار تخصیص داده شده برای اصلاح راه دانشکده به حساب شهرداری واریز نشده

«کاظم گمار» شهردار تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در حال حاضر حتی یک ریال هم به حساب شهرداری برای بهسازی راه دانشکده واریز نشده است.

وی اظهار کرد: حتی اگر 10 درصد اعتبار تخصیص داده شده جذب و به حساب شهرداری واریز شود، ما مؤظف هستیم مزایده برگزار کنیم و با انتخاب یک پیمانکار مسیر را بهسازی و مناسب سازی کنیم.

موافقت در راه اندازی رشته های جدید و پذیرش دانشجوی دختر مشروط به تحقق وعده های مسئولان شهرستان

سابق بر این یعنی در اسفند ماه سال گذشته «اکبر خدابخشی» مدیر اسبق دانشکده فنی تویسرکان نیز با طرح این سوال که وعده های مسئولان برای حل مشکلات دانشکده فنی تویسرکان چه زمانی عملی می شود؟!

به تشریح چگونگی اوضاع و احوال دانشکده پرداخته بود، او گفته بود که؛ " موافقت در راه اندازی رشته های جدید و پذیرش دانشجوی دختر مشروط به تحقق وعده های مسئولان شهرستان است.

 

دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان به عنوان یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه بو علی سینا با وجود پتانسیل، فضای کالبدی و آموزشی مناسب و داشتن  شرایط  پذیرش دانشجو در رشته های جدید و همچنین دانشجوی دختر در رشته های موجود به دلیل کم توجهی مسئولان شهرستانی و عدم تحقق وعده های فرماندار، شهردار و شورای شهر در برآورده کردن زمینه های توسعه ای مانند راه دسترسی و سایر زیرساخت های لازم طی دو سال گذشته نتوانسته است مسئولان دانشگاه را در این امر مهم متقاعد سازد.

 طی دو سال اخیر که مراحل گرفتن مجوز در دو رشته کاربردی مهندسی مبل و منبت و مهندسی راه آهن و همچنین مجوز پذیرش دانشجوی دختر در این دانشکده شروع شده است، گردش کار آن در هیئت رئیسه دانشگاه متوقف شده و  دانشگاه موافقت خود را مشروط به ایجاد راه ارتباطی و زیر ساخت های استاندارد دانشکده تصویب کرد.

به دنبال این تصمیم جلسات متعددی به منظور تحقق شروط  مصوب با فرماندار، شهردار و شورای شهر برگزار شد و مراتب تصمیم گیری دانشگاه به اطلاع آنان رسید، اگر شرایط مذکور با جدیت از طرف مسئولان مورد پیگیری قرار می گرفت شاید سال گذشته شاهد رشته های فوق الذکر و دانشجوی دختر در این دانشکده بودیم و گروه کثیری از فرزندان و دختران این شهرستان به جای انتخاب محل تحصیل خود در سایر شهرها در شهر خود و نزد خانواده مشغول به تحصیل می شدند.

علاوه بر آن شاهد دو رشته کاربردی به نام مهندسی مبل و منبت و مهندسی راه آهن بودیم، این در شرایطی است که بیش از 15 درصد مردم این شهرستان از راه مبل و منبت امرار معاش می کنند که وجود این رشته می تواند تحول چشمگیری در پیوند بین بازار و دانشگاه بوجود آورد.

 از طرفی با راه اندازی دو خط آهن در دو طرف شهرستان یعنی  راه آهن تهران- سنندج و راه آهن تهران – کرمانشاه می تواند این دانشکده را به عنوان مرکزی برای تربیت مهندسین مورد نیاز در راه آهن غرب کشور  تبدیل کند.

اکنون که پذیرش رشته و دانشجو به این مرحله تعین کننده رسیده است انتظار می رود که مسئولیا شهرستانی کمی نسبت به این فرصت حاصل شده تامل نموده و جهت برآورده شدن شروط  تعین شده توسط دانشگاه دیگر بیش از این درنگ نکنند.

هر گونه درنگ در این مهم ظلم در حق مردم علم دوست و شایسته این شهرستان است که قابل بخشش نیز نخواهند بود.

 با این اوصاف دیگر نباید از تحول و توسعه دانشگاه های شهرستان های همسایه مانند ملایر، نهاوند و یا اسد آباد صحبت به میان آورد، مقایسه کرد و افسوس خورد، دیگر نباید افسوس خورد که چرا شهرستان اسد آبادبا جمعیتی کمتر از تویسرکان دارای دانشگاه شده است و ما در حفظ یک دانشکده هم  موفق نبوده ایم.

ساختمان ها و تـسیسات ایجاد شده موقوفه در دانشکده تویسرکان بی نظیر است، به طوریکه اگر این شرایط در هر شهرستان دیگری فراهم بود به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شده بود.

از خودمان باید بپرسیم برای آموزش عالی شهرستان به جز آنچه خیرین ساخته اند چه کرده ایم، آن وقت می بینیم سهم مسئولان دلسوز شهرستان از این دانشکده حتی ساخت راه دسترسی آن هم نبوده است.

دانشجویان باید برای رسیدن به دانشکده از کوچه باغ هائی عبور کنند که با وجود آن همه امکانات ساختمانی و هیئت علمی که فراهم شده این موضوع میان ذوق هرکس می زند.

به گزارش رودآور، پذیرش دانشجوی دختر در دانشکده فنی تویسرکان، زمانی انجام می شود که مسیر راه این دانشکده مناسب سازی شده باشد و راه هم زمانی بهسازی می شود که هزینه این بهسازی به حسای شهرداری واریز، و شهرداری هم زمانی وارد میدان می شود که اعتبار تخصیص داده شده در کمیته برنامه ریزی شهرستان و از طریق سازمان برنامه و بودجه  و فرمانداری به دستش برسد، حال این روزها خبری از عمل به این دور وعده ها مشاهده نمی شود!

امید آن که این دور وعده ها به نتیجه برسد و حداقل در سال 97 شاهد جذب دانشجوی دختر در دانشکده فنی تویسرکان باشیم. 

زنگنه 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته

ایسنا/همدان استاندار همدان از تحقق ۱۱۸ درصدی اشتغال سال گذشته این استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در سال گذشته در حوزه‌های مختلف خدماتی،شهرک‌های صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و میراث فرهنگی با تلاش همه دست‌اندرکاران در استان انجام گرفته که این خدمات آنان قابل تقدیر است‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۶ اردیبهشت در یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان که به مناسبت هفته کاروکارگر در ️مجتمع فولاد ویان کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» با برنامه‌ریزی‌های لازم که انجام گرفته است تلاش داریم شعار سال را در استان به نحو احسن اجرایی و عملیاتی کنیم‌.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منشا خیر برای هر منطقه هستند،خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان علاوه بر فعالیت در عرصه تولید و ایجاد اشتغال و حمایت از کارگر، با انجام شایسته مسئولیت‌های اجتماعی خود از نقش ارزنده‌ای در توسعه و آبادانی هر منطقه برخوردارند.ند.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به شهدای و کارگر و هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: امروز اقتدار، سربلندی، عزت خود و کشور را مرهون شهدا هستیم، شهدا با ایثار و شهادت و فداکاری همه هستی و سرمایه خود را در راه خدا هدیه کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین انسانهای عصر و نسل ما بودند و دیگر این شهدا تکرار نخواهند شد،گفت: باید قدر کارگران را بدانیم چرا که کارگران روح تولید بوده و به تولید هویت می بخشند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق تصریح کرد:عملیات وعده صادق تمام فرمول و آن ساختار موازنه نظامی دشمنان را در دنیا برهم ریخت، اسرائیل که مستحضر به حمایت ناتو و بویژه آمریکا و انگلیس و دیگر هم‌پیمانان خود بود همواره تصورش بر این بود که قدرت نفوذ ناپذیر منطقه و دنیا به شمار می‌رود، اما عملیات وعده صادق که ترکیبی از تاکتیک و استراتژیک بود آن هیمنه پوشالی آنان را بر هم شکست.

وی تصریح کرد: اسرائیل قصد بر آن داشت تا با ترفند خود در منطقه جنگ ایجاد کند، اما عملیات وعده صادق و پیام آن به دنیا موجب شد تا اربابی اسرائیل چنین اجازه‌ای را به اسرائیل ندهند، چرا که می‌دانستند به طور قطع انتهای این جنگ، شکست مفتضحانه‌تر اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • نماز جمعه سنندج
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند