Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- جانشین استاندار کرمانشاه در مناطق زلزله زده اورامانات گفت: تاکنون مبلغ 767 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده استان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحیمی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران پاوه که در سرسرای اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: با این مبلغ برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرها مبلغ 35 میلیون تومان با بهره پنج درصد و مبلغ 6 میلیون تومان بلاعوض و برای روستائیان مبلغ 25 میلیون تومان وام چهار درصد و مبلغ 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.
رحیمی افزود: برای تعمیرات نیز تا سقف 12 میلیون تومان در شهر و روستا با بهره چهار درصد تسهیلات پرداخت می شود.
وی با اشاره به میزان بیکاری در استان تصریح کرد: در هفته گذشته مبلغ 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز برای اشتغال روستائیان استان اختصاص یافت که در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناطق زلزله زده مبلغ 120 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شد.
جانشین استاندار کرمانشاه در مناطق زلزله زده اورامانات در خصوص استمهال تسهیلات بانکهای استان برای مناطق زلزله زده به مدت 2 سال گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت موافقت این وضعیت شامل شهرستان پاوه نیز خواهد شد.
در این نشست امام جمعه پاوه نیز گفت: در این برهه زمانی بهترین اقدام برای مردم زلزله زده همگام با بازسازی خانه های آنها بازسازی فکری و روحی آنان است.
ماموستاملا قادر قادری توجه نکردن مردم مناطق زلزله زده به استحکام ساختمانها را ناشی از نداشتن بضاعت مالی آنان دانست و بر ضرورت نظارت و مراقبت هر چه بیشتر بر کار ناظران ساخت واحدهای مسکونی و اداری و تجاری در شهرها و روستاها تأکید کرد.
امام جمعه پاوه، خواستار ارزیابی تمامی واحدهای شهری و روستایی آسیب دیده از زلزله در شهرستان و تجهیز انبار جمعیت هلال احمر شهرستان به تجهیز امکانات و وسایل امدادی شد.
فرماندار پاوه با اشاره به توپوگرافی و طبیعت خشن این شهرستان گفت: این موضوع موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهای شهرستان شده که این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی هر چه بیشتر است.
پرویز ایده پور با اشاره به ترافیک سنگین شهر پاوه و نبود راه برون رفت به هنگام بحران افزود: زلزله اخیر در استان ضرورت احداث جاده کمربندی در شهرستان پاوه 2 چندان کرد.
در پایان معاون استاندار کرمانشاه از چند واحد آسیب دیده از زلزله اخیردر شهر پاوه بازدید کرد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که در جریان زلزله اخیر استان بیش از 900 واحد مسکونی و دولتی آن دچار خسارت شده است.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است