Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا - آیین افتتاحیه قطار مسافری پنج ستاره فدک در محور جنوب عصر شنبه با حضور جمعی از مسئولان خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن‌جنوب روز شنبه در آیین افتتاحیه این قطار اظهار کرد: از مهمترین برنامه های ما دوخطه کردن خطوط ریلی استان بود که عملیات خط اهواز - بندر امام به طول 110 کیلومتر با اعتبار یک هزار و 350 میلیارد ریال آغاز شده و 81 کیلومتر آن در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین عملیات خط دوم اهواز- اندیمشک نیز به طول 140 کیلومتر با اعتبار دو هزار ‌و 400 میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون 93 کیلومتر پیشرفت داشته است.
وی گفت: کمربندی نظامیه- میاندشت نیز از دیگر پروژه های مهم استان به شمار می رود که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: ایستگاه راه آهن ماهشهر یکی از بهترین ایستگاه های کشور بود که با مشارکت پتروشیمی با اعتبار 160 میلیارد ریال در سال جاری افتتاح شد.
وی ادامه داد: ایستگاه نظامیه نیز که مخصوص توزیع بار بوده، سال گذشته با اعتبار 200 میلیارد ریال افتتاح شد.
درویش زاده گفت: بزرگترین دپو تعمیراتی در منطقه جنوب کشور نیز با 230 میلیارد ریال در حال ساخت بوده که فاز تکمیلی آن با 300 میلیارد ریال تا مردادماه سال آینده افتتاح می شود.
وی تصریح‌کرد:همچنین راه اندازی قطارهای حومه ای در سال گذشته از دیگر اقدامات تأثیرگذار بود که 11 واگن و دو دیزل به ناوگان ریلی استان اضافه شد و در هفته پنج هزار مسافر از طریق این واگن ها جا به جا می شوند.
وی ادامه داد: بهسازی 180 کیلومتر خطوط ریلی استان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و افزایش سرعت قطارها از دیگر اقدامات مهم بود که قرار است با تکمیل این پروژه ها سرعت را به بالای 160 کیلومتر برسانیم.
وی بیان کرد: در خصوص قطارهای مسافری بین استانی و سراسری نیز مجموعه‌ای از انواع قطارها را داریم که قطار عادی استان بیش از 50 سال است که خدمات رسانی می کند و اکنون وضعیت مطلوبی ندارد و با پیگیری های انجام شده قرار است این قطار از ناوگان ریلی خارج شده و یک قطار شش تخته جایگزین آن شود.
وی به افتتاح قطار پنج ستاره فدک اشاره کرد و گفت: اگرچه تاکنون در زمینه خدمت رسانی به مسافران اقدامات خوبی صورت گرفته اما جای خالی قطار پنج ستاره فدک در استان به شدت احساس می شد که با پیگیری استاندار و سایر مسئولان استانی و کشوری این نوع قطار در شبکه راه آهن به سمت خوزستان فعال شد.
وی افزود: اکنون حرکت این قطار متناسب با استقبال مردم در مرحله اول به صورت رفت و برگشت به تهران خواهد بود و اگر شرایط فراهم شو راند این قطار را افزایش می دهیم و تا یک سال آینده شاهد افتتاح پروژه های دیگری خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه های دیگر ملی در استان به صورت جدی دنبال می شود که خط اهواز- ایذه- اصفهان پروژه مهمی است که از طریق وزارت و استاندار خوزستان در حال پیگیری است.
درویش زاده گفت: با این راه اندازی این خط علاوه بر تامین خوراک مورد نیاز فولاد که بیش از 15 میلیون تن افزایش دارد ، در بحث جالبه جایی مسافر به مراکز مختلف کشور نیز تحول خوبی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: راه اندازی خط بندر امام -شادگان- ماهشهر نیز در حال اقدام است که امید می رود تا پایان سال افتتاح شود.
قطار پنج ستاره فدک برای نخستین بار در خوزستان راه اندازی شد که به مناسبت هفته بسیج و تجلیل از خانواده های شهدا حدود 120 خانواده شهید مدافع حرم در اولین حرکت این قطار به مشهد مقدس اعزام شدند .
گفتنی است مسیر حرکت این قطار اهواز به تهران، تهران به اهواز است.
/6002/7152
خبرنگار: محمدرضا خبازان**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان