Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های پاکستان طرفداران؛ حزب «تحریک لبیک یا رسول الله» در اعتراض به حمله نیرو‌های پلیس به تحصن کنندگان در فیض آباد در نزدیکی اسلام آباد، به منزل پدری «زاهد حامد» وزیر قانون و دادگستری پاکستان حمله کردند.

برخی از طرفداران حزب «تحریک لبیک یا رسول الله» با حمله به منزل پدری وزیر دادگستری پاکستان در شهر «پسرور» در اطراف شهر «سیالکوت» با شکستن درب ورودی، وارد منزل شده و به وسایل داخل آن خسارت زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود در زمان حمله «زاهد حامد» و دیگر اعضای خانواده او در منزل حضور نداشتند. پس از این حادثه نیرو‌های پلیس وارد عمل شده و تظاهرات کنندگان را از اطراف خانه به عقب راندند.

طرفدران حزب «تحریک لبیک یا رسول الله» در اعتراض به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم نامزد‌های نمایندگی مجلس ۲۰ روز است که در منطقه فیض آباد در نزدیکی اسلام آباد پایتخت پاکستان دست به تحصن زده اند آنان برکناری وزیر قانون و دادگستری را خواستار هستند.

پس از درگیری نیرو‌های پلیس با تحصن کنندگان، شماری از متحصنان در شهر راولپندی با حمله به منزل «چوهدری نثار علی خان» وزیر سابق کشور پاکستان حمله کردند و درب ورودی منزل او را شکستند. آنان همچنین چندین خودروی پلیس را که برای محافظت از چوهدری نثار در نزدیکی منزل او مستقر بود آتش زدند.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند پس از حمله نیرو‌های پلیس به تحصن کنندگان در منطقه فیض آباد، تظاهرات در شهر‌های مختلف پاکستان هم آغاز شده است.

در پی تظاهرات گسترده در شهر‌های مختلف پاکستان بویژه در شهر‌های کراچی، لاهور، سیالکوت، فیصل آباد، مولتان و ... پلیس عملیات خود را برای پایان دادن به تحصن در منطقه فیض آباد از ساعت ۱۶ متوقف کرد.

گفته می‌شود تحصن کنندگان هم اکنون بار دیگر به محل تحصن خود بازگشته اند؛ و تعداد زیادی از طرفداران حزب «لبیک یا رسول الله» برای پیوستن به تحصن کنندگان راهی فیض آباد شده اند.

برخی منابع از درخواست دولت پاکستان از ارتش این کشور برای استقرار فوری نیرو‌های ارتش برای برقراری امنیت در اسلام آباد پایتخت خبر می‌دهند.

در پی افزایش درگیری ها، «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان صبح امروز از طرفین درگیری در پایتخت خواست که به طور مسالمت آمیز تنش و درگیری را پایان دهند.

«سرلشکر آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در پیامی اعلام کرد: «ژنرال قمر جاوید باجوا» در تماس با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان از وی خواست که هر چه سریعتر یک راه کار مسالمت آمیز برای پایان دادن به تنش جاری در اسلام آباد اتخاذ کند.

وی افزود: فرمانده ارتش در تماس خود گفته است که دو سوی درگیری باید هر چه سریعتر به درگیری پایان دهند، زیرا تنش به هیچ وجه به نفع منافع و همبستگی ملی نیست.

جمعی از اعضای «تحریک لبیک یا رسول الله پاکستان» به رهبری «خادم حسین رضوی» در اعتراض به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم نامزد‌های مجلس ملی، از ۲۰ روز پیش در اطراف اسلام آباد پایتخت این کشور اقدام به زدن چادر و خیمه کردند آنان برکناری وزیر قانون و دادگستری کشور را خواستار شدند.

تحصن این افراد در این مدت در منطقه فیض آباد سبب ایجاد ترافیک و بروز مشکلاتی برای مردم شهر‌های اسلام آباد و راولپندی شده است.

دادگاه اسلام آباد چند روز پیش «احسن اقبال» وزیر کشور را به دلیل بسته شدن خیابان‌های اصلی پایتخت، احضار کرد و قاضی با انتقاد شدید از دولت بخاطر بی توجهی به دستور دادگاه برای بازگشایی خیابان‌های اصلی پایتخت و پایان دادن به تحصن، خواستار پاسخگویی شد.

وزیر کشور نیز به دادگاه اعلام کرد که دولت برای جلوگیری از بروز تنش و درگیری، روند مذاکره با تحصن کنندگان را دنبال می‌کند.
وزیر کشور پاکستان تا جمعه شب سوم آذرماه به معترضان مهلت داده بود که محل اعتراض را ترک کرده و به این اعتراض‌ها پایان دهند.

اعتراض حزب «تحریک لبیک یا رسول الله پاکستان» در حالی است که دولت قانون سوگند ختم نبوت پیامبر (ص) را برای نامزد‌های نمایندگی مجلس ملی اصلاح کرد و مجلس ملی پاکستان هم در مصوبه‌ای قانون «سوگند به ختم نبوت» در فرم ثبت نام نامزد‌های مجلس را به حالت قبلی خود بازگردانده است.

طرفداران حزب «تحریک لبیک یا رسول الله پاکستان» خواستار برخورد با عاملان اصلاح قانون انتخابات این کشور که منجر به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» در فرم ثبت نام نامزد‌های مجلس شد هستند.

انتهای پیام/

طرفداران حزب «تحریک لبیک یا رسول الله» به منزل پدری  وزیر قانون و دادگستری پاکستان حمله کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس آلمان به دنبال سرایت خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به این کشور به تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه هامبولت حمله کرده و چند تن از تظاهرکنندگانی که دست به تحصن زده بودند را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، حامیان فلسطین با برپایی تحصن در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت در مرکز شهر برلین حمایت آلمان از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرده و خواستار پایان فروش تسلیحات به این رژیم شدند.

دانشجویان شرکت کننده در تحصن اعتراضی در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی از جمله «غزه را آزاد کنید» و «اسرائیل فاشیست است» را سر دادند. آنها همچنین خطاب به دولت آلمان شعارهایی برای مطالبه توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی سر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چندین نفر از تظاهرکنندگان به نشانه همبستگی با فلسطینی‌ها چفیه پوشیده و علامت‌هایی حمل می‌کردند که رویشان نوشته شده بود: «وقتی بی‌عدالتی قانونی می‌شود، مقاومت وظیفه می‌شود».

ماموران امنیتی و پلیس آلمان بعد از دادن هشدارهایی به تظاهرکنندگان به منظور متفرق شدن، به خشونت و زور علیه آنها متوسل شده و ده ها نفر از آنها را بازداشت کردند.

گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین در آلمان همراستا با جنبش‌های دانشجویان حامیان فلسطین در دیگر کشورهای غربی با صدور فراخوان‌هایی خواستار برپایی تحصن‌های اعتراضی در محوطه‌های دانشگاه‌ها به منظور اعتراض به حمایت‌های آنها از رژیم صهیونیستی درجنگ علیه نوار غزه شده‌اند.

آنها همچنین از مقام‌های آلمانی خواستند به سرکوب حامیان فلسطین و معترضان ضد رژیم صهیونیستی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خاتمه دهند.

از ۱۷ آوریل تا کنون موج فزاینده تظاهرات و تحصن دانشجویان حامی فلسطین که ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و ییل در آمریکا آغاز شده و در ادامه به دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و کشورهای غربی سرایت کرده ادامه یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم