Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاپور محمدزاده، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش برآورد خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه را 120 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه 69 دانش‌آموز و 2 فرهنگی جان خود را در زلزله کرمانشاه از دست دادند و وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد به 2 هزار و 177 هزار فرهنگی مناطق زلزله زده 500 هزار تومان وام بلاعوض پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مطالبات معوقه همکاران در مناطق زلزله‌زده بزودی پرداخت می‌شود. هدی هاشمی

ایران آنلاین / این آخرین آمارهای شاپور محمدزاده از میزان خسارت‌های جانی و مالی زلزله کرمانشاه بود. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» به اقدام‌های این وزارتخانه برای دانش‌آموزان و فرهنگیان مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده در نظر داریم به 2 هزار و 177 فرهنگی که در سه منطقه زلزله زده سر پل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین زندگی می‌کنند کمک‌های مالی داشته باشیم. بر این اساس می‌خواهیم مبلغ 500هزار تومان به صورت وام بلاعوض به فرهنگیان این مناطق پرداخت کنیم. البته می‌دانیم که این مبلغ بسیار ناچیزی است، اما همین مبلغ هم برای آموزش و پرورش بودجه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی می‌خواهد. وی درباره میزان پرداختی به فرهنگیان مناطق دالاهو و گیلان غرب هم گفت: بیشترین خسارات وارد شده در مناطق سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین بود به همین خاطر خواستیم این کمک سریعتر به دست فرهنگیان برسد. در حال بررسی بودجه برای مناطق دالاهو و گیلان غرب هم هستیم تا حداقل هزار و 400 نفر از همکارانمان در این مناطق هم بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی با اشاره به آخرین آمارها درباره میزان تخریب کلاس‌های درس گفت: تعداد دانش‌آموزان منطقه 30 هزار نفر است. بر اساس آمار 78 مدرسه در قالب 415 کلاس درس تخریب کامل شدند. 16 مدرسه در قالب 200 کلاس نیاز به تعمیرات جزئی دارد. 5 مدرسه هم نیاز به مقاوم‌سازی دارد که برای بازسازی این مدارس اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان لازم است.
محمد‌زاده با اشاره به اینکه بنیاد برکت ساخت مدارس روستاها را برعهده گرفته است، اعلام کرد: برخی از مدارس ما تخریب کامل شدند که برای این مدارس کانکس جایگزین کرده‌ایم و برخی مدارس هم تعمیرات جزئی نیاز دارند بنابراین ما به اداره آموزش و پرورش کرمانشاه گفته‌ایم که اگر شرایط مهیا است، مدارس فعالیت خودشان را آعاز کنند. بحث این است که منطقه بحران زده است. در ستاد بحران هم استاندار تأکید کرد از دیروز مغازه‌ها باز شد تا مردم بتوانند به کارهایشان برسند، اما هنوز شرایط بحرانی است و خانواده‌ها درگیر مشکلات زلزله هستند. مدارس ما در برخی مناطق آماده حضور دانش‌آموزان است، اما در حیاط برخی از مدارس ارگان‌های مختلف  مردم چادر زدند.
او با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای تمامی دانش‌آموزان زلزله‌زده کتاب درسی جدید ارسال کرده، تأکید کرد: در حال حاضر 70 کانکس برای اسکان فرهنگیان ارسال کرده‌ایم. سازمان نوسازی 120 کانکس برای مدرسه دانش‌آموزان آماده کرده است. همچنین سازمان نوسازی مدارس مسئولیت میز و نیمکت کلاس‌های درس را برعهده گرفت. علاوه بر این با بانک ملی هماهنگی کردیم که به فرهنگیان این مناطق زلزله زده وام‌های کم بهره پرداخت شود و کانون پرورش فکری 32 هزار بسته لوازم‌التحریر به منطقه ارسال کرد./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی از ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی پس از دریافت مکتوب گزارش فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، از خدمات جهاد دامپزشکی به عنوان خدمت مؤثر سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداران مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور تقدیر و تشکر کرده است.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی در این خصوصی با ابراز خشنودی از این تقدیر دلگرم کننده وزیر جهاد کشاورزی خطاب به جهادگران دامپزشک اظهار کرد: این رضایتمندی عزم همکاران جهاد دامپزشکی جهت گستردگی بیشتر خدمات جهاد دامپزشکی در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نیز مزین شده است را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است و در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آنجا که کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، سازمان دامپزشکی کشور در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، با توسعه کمی و کیفی خدمت جهاد دامپزشکی به تولیدکنندگان می‌تواند در اجرای سیاست‌های این سازمان برای کشف استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی و خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به تولیدکنندگان مناطق روستایی و عشایری کشور استفاده بهینه کند.

کد خبر 747162

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی