Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود به بیان نکاتی از وضعیت شورای شهر پرداخت و گفت: تعدادی از پرسنل در اختیار معاونت نیروی انسانی شهرداری قرارگرفتند تا در بخش های دیگری ادامه فعالیت بدهند.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه حدود6ماه از تاریخ 29 اردیبهشت ماه یعنی روز مشارکت حداکثری مردم ایران و ریختن 42 میلیون رای به صندوق آراء سپری شد گفت: ما 21 نفر به عنوان لیست امید و با رای معنی دار مردم تهران ری وتجریش افتخار حضور در کرسی شورای شهر تهران را بدست آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش در جهت حفظ و تداوم امید مردم، بهبود ظاهر و جسم و جان کلان شهر ها و مراکز استانها همچنین تلاش در جهت احیاء و گسترش نشاط اجتماعی و فراهم کردن  زمینه توسعه همه جانبه شهرها توقع به جایی است که رای دهندگان از ما انتظار دارند.


میرلوحی با بیان اینکه تحقق این موارد درگرو انتخاب راهبردهای عقلانی و عملی و متناسب با شرایط امروز جامعه است افزود: تاکید مستمر بر قانون مداری، تکیه و تاکیدبر کارکارشناسی، احترام و اهتمام نسبت به خردجمعی، اجتناب از انحصارگرائی و ایجاد فضای گفتگو و مشارکت شهروندان در اداره شهرها،  به تحقق راهبردها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه شرایط  اصلاح طلب واصولگرا  نمی‌شناسد و می‌تواند فرصت های طلائی بدست آمده را برباد دهد گفت:  بامشارکت شما و شناسائی منابع پایدار و ارزش افزوده بر ثروت مادی و معنوی این شهر و اتخاذ تصمیمات علمی و عقلانی و استفاده از تجارب شهرهای برتر جهان می‌توان ضمن حل موانع کنونی ، آینده را نیز بهتر ترسیم کرد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شفافیت یک شعار سطحی نیست بلکه یک راهبرد در شورای پنجم است گفت: پاسخگوئی و ساختمان شیشه ای شعار اصلی شورای شهر بود هرچندکه برخی دلواپسان با شنیدن این واژه وسوسه می‌شوند که به این ساختمان شیشه ای،  سنگ اندازی کنند.


وی افزود:  بواسطه آسیبی که طی سالهای اخیر به اعتماد عمومی وارد شده، با افتخار اعلام می‌کنیم با فضای محدود صحن شورا, روزانه چهل نفر از خبرنگاران رسانه های همراه و منتقد اصلاح طلبان و شورای شهر نه تنها مطالب رسمی و مذاکرات که از نزدیک مشورت های اعضای شورا را ملاحظه می‌کنند و مطالب و گزارش تهیه می‌کنند؛ برآوردها حکایت از برتری حجم مطالب رسانه‌ای شورا نسبت به مجلس شورای اسلامی دارد و جالب توجه است که بخش اجرائی شورا با ملاحظه برخی مطالب غیر صحیح وجناحی رسانه های رقیب و البته انعکاس دوستانه و غیر رسمی اشکالات به اینگونه رسانه‌ها سعی  داشته که رفتار مشابه و مساوی با رسانه های موافق و منتقد داشته باشد.


میرلوحی با بیان اینکه گام اصلی شورای پنجم در اطلاع رسانی، اطلاع از روند تصمیمات، مصوبات و فعالیت های شهرداری، ایجاد فضای رقابتی، احترام به بخش خصوصی ، تقویت حوزه نظارتی شورا  و افزایش انضباط مالی واقتصادی  است که درجریان تنظیم بودجه 97درمعرض داوری افکار عمومی قرارخواهیم داد.گفت:  طبق مصوبه شورا مقررشد که شهردار، گزارش وضعیت شاخص های اصلی مالی ،اقتصادی ، منابع انسانی و شاخص های توسعه شهری را ظرف 100 روز  ارائه کنند. اظهارات معاونین شهردار نشان از عزم مسئولان در تهیه این گزارش دارد،لکن باتوجه به گذشت سه ماه از شروع فعالیت رسمی شورا پیشنهاد می‌کنم با اعلام سیاست‌ها و رویکرد های کمیسیون ها نگاه به گذشته را صرفا به صورت برداری از وضعیت و گزارش صد روزه محدود کنیم و هرچه زودتر عزم شورا به نگاه به آینده را معطوف کنیم چراکه فرصت چهارساله به چشم بهم زدنی سپری می‌شود و انبوه مسائل تهران بزرگ در پیش روی ماست.


 وی با بیان اینکه رفع مشکلات پیچیده محیط زیست ، آلودگی های آب ، خاک ، هوا و ...اگر  هرچه زودتر مهار نشود در آینده ناممکن خواهد شد گفت: این در حالی است که نارسائی‌های فراوان  درحمل ونقل عمومی، رکود در رونق ساخت وساز ها، ازبین رفتن 4000 هکتار باغ، کم توجهی به 2200ساختمان و اثر میراث فرهنگی در گستره تهران،  غیرایمن بودن ساختمانهای بلند مرتبه و احتمال حوادث غیر مترقبه، حاشیه نشینی ، آسیب های اجتماعی ، طلاق ، اعتیاد و...  نیازمند اراده قوی انگیزه بالا، برنامه ریزی هوشمندانه و همت عالی و صبوری و پشتکار بسیار شوراست.


میرلوحی ادامه داد: در حالی در تهران 3000 هکتار بافت فرسوده  داریم که از سویی دیگر بازار واحدهای تجاری که بیش از نیاز و وفور به تعداد 311هزار درگستره تهران ایجاد شده که نظام عرضه و تقاضا را به هم زده بگونه ای که در حرم حضرت عبدالعظیم تجاری، مترمربعی بیش از یکصد میلیون تومان و در خیابان صابونچی و نزدیک باغ آذری متر مربعی 50 میلیون تومان مبادله می‌شود و اینها نشانه هائی از جاذبه های اقتصادی در بافت فرسوده است.


وی افزود: مروری برعملکرد دوره گذشته نشان می‌دهد علاوه براختلاف و ناهماهنگی مدیریت شهری و دولت، شیوه و روش قبلی از حیث مدل و راهبرد نیز فاقد کارآمدی بوده است؛ از اینرو پیگیری طرح جامع بلوکی و چند وجهی که حفظ میراث فرهنگی و تامین سرانه فضای سبز، ایجاد مکانهای قابل دسترسی تجاری، اداری و بهداشتی و ایستگاه مترو را دریک بلوک داشته باشد و با ایجاد ارزش افزوده جاذبه لازم برای سرمایه گذار داخلی و خارجی را فراهم کند، پیشنهادمی شود.

معاون اجرایی شورای شهر پنجم با بیان اینکه با یکی از تلخ ترین لحظات فعالیت  شورا مواجهه‌ایم و آن نیروهای مازاد است گفت: اگر مسئله اشتغال ومحدودیت‌های اقتصادی امروز کشور و تهران نبود، بسیاری از اقدامات پشتیبانی و اجرائی را به روش قانونی تر و برون سپاری پیگیری می‌کردیم اما حالا  علاوه بر تعدادی نیروی نگهبانی وخدماتی،  447 نفر در سازمان اداری شورا در 31شهریور 96حقوق دریافت کردند که با احتساب مامورین ، خودروسرویس، نگهبانی، پذیرائی و... به پانصدنفر  افزایش می یابد.  حالا شما بگویید اگر قرار باشد نیروهای مشاور و امین اعضای شورای پنجم هم به این ارقام اضافه شود ،محلی برای تصمیم و اصلاح ساختار و روندهای شهرداری باقی می ماند؟ و سرویس دهی و حل مسائل این تعداد پرسنل فرصتی برای انجام مسئولیت های شورای پنجم باقی می‌گذارد؟ لذا با همه سختی و جنبه‌های عاطفی تعدادی از  پرسنل در اختیار معاونت نیروی انسانی شهرداری قرارگرفتند تا در بخش‌های دیگری ادامه فعالیت دهند.


وی در پایان نطق طولانی خود  با بیان اینکه رفع موانع مشارکت شهروندان در اداره شهر جزو شعارها و برنامه لیست امید بوده است گفت: کثرت و پیچیدگی مسائل شهرتهران اقتضاء می کند که از نظر دانش از شهروندان و گروه‌ها و ... برای بهبود و حل مسائل بهره گرفته شود تا بسیاری از ناهنجاریها رفع شود و نشاط و بالندگی  اجتماعی حاصل شود.


به گزارش ایسنا، نطق میرلوحی بسیار طولانی شد به گونه‌ای که حتی علی اعطا، عضو کمیسیون معماری نیز که قرار بود در جلسه امروز نطق پیش از دستور داشته باشد، وقت خود را به میرلوحی داد اما این مساله سبب نشد که اعضای شورای شهر به نطق طولانی میرلوحی اعتراض نکنند و محسن هاشمی نیز در پایان ضمن شوخی با میرلوحی گفت: آقای میرلوحی آنقدر نطق‌تان طولانی بود که دیگر تا پایان سال نمی‌توانید نطق داشته باشید و بهتر است کپی نطق‌تان را به اعضاء بدهید چراکه آنقدر طولانی بود که مطالب از دستمان در رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو دیدار در جشن روز کار و کارگر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شده بود افزود: شهر دهدشت مشکلات عدیده ای دارد که یک شب و یک سال بوجود نیامده اما یقین بدانید با تلاش و همت پرسنل شهرداری و با جدیت کارگران و مسوولین شهرداری برطرف خواهند شد.

وی با انتقاد از مسوولین ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمت گذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسوولین شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می کند اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحماتی که متحمل شده، حمایت نمی شوند.

کد خبر 6093698

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری