Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:40:25 GMT

تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۹۴۳۵

تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد، گفت: مربیان، قاریان و حافظان قرآن باید در تمامی زمینه های قرآنی از ترتیل گرفته تا تحقیق خوانی روز به روز پیشرفت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا شب گذشته  ( ۵ آذر) در آیین تجلیل از مقام آوران، مربیان و متربیان قرآنی این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد : قرآن برنامه زندگی بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قرآن کتاب سعادت است، افزود:  هر کسی با این کتاب انس بگیرد در دنیا و آخرت به سعادت و خوشبختی می‌رسد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد، تصریح کرد: مربیان،  قاریان و حافظان قرآن باید در تمامی زمینه های قرآنی از ترتیل گرفته تا تحقیق خوانی روز به روز پیشرفت کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: فعالان قرآنی در کنار فراگیری و یاد دهی ترتیب، ترتیل، قرائت و تحقیق خوانی علاقمندان به کلام خدا را با تفسیر قرآن آشنا کنند.

 

وی با بیان اینکه حافظان و قاریان قرآن در بهشت جایگاه ویژه دارند، خاطر نشان کرد: قاریان و حافظان قرآن در کنار قرائت و حفظ کلام خدا قصه ها و تفاسیر قرآنی را مطالعه و در جامعه اسلامی تبیین کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا بر برگزاری محافل قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت : حضور در محافل و مجالس قرآنی روح آدمی را صیقل داده و نشاط اجتماعی را در جامعه دو چندان می‌کند.

 

جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا نیز در این آیین، اظهارکرد: متولیان امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در سال جاری در راستای اجرای برنامه های قرآنی نسبت به سال گذشته خوب ظاهر شده اند.

 

وی با بیان اینکه بخش اعظم برنامه های قرآنی کشور را سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد، افزود: طرح ملی حفظ قرآن کریم سه دوره در بندر آستارا برگزار شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا تصریح کرد: در قالب طرح ملی حفظ قرآن کریم تاکنون ۹۵۰ قاری قرآن را با هدف حفظ جزء های مختلف قرآن تربیت کرده ایم.

 

مهدوی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۰۳ نفر از علاقمندان به حفظ قرآن در کلاس های طرح ملی شرکت دارند، گفت: در قالب این طرح ۱۵ مربی دوره دیده در ۱۷ کلاس درس وظیفه قرآن آموزی جزء های مختلف قرآن به این تعداد قرآن آموز را به عهده دارند.

 

گفتنی است، در پایان این آیین ۱۵ نفر از مقام آوران مسابقات قرآنی، ۱۴ نفر مربی و ۱۲ نفر از متربیان قرآنی به مناسبت دهه گرامیداشت وقف تجلیل شدند که پیمان ناصری زارع خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا نیز به عنوان نفر اول مسابقات اذان در این آیین تجلیل شد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود