Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - در همایشی که روز دوشنبه با عنوان 'معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران' در شهر رم با حضور ده ها تن از کارآفرینان و سرمایه گذاران ایتالیایی و شماری از مسئولان سیاسی و اقتصادی دو کشور برگزار شد، ایتالیایی ها اعلام آمادگی جهت حضور گسترده و سرمایه گذاری در ایران در صورت رفع موانع بانکی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت کنندگان در این همایش، تداوم محدودیت ها و موانع بانکی را مشکل اصلی توسعه روابط اقتصادی دوجانبه دانسته و اعلام کردند که نقطه شروع همکاری های اجرایی اقتصادی و صنعتی میان دو کشور، با آغاز جدی همکاری های مالی و بانکی دوجانبه عملی خواهد شد.
مسئولان دو کشور نیز در این همایش نسبت به تحقق زودهنگام آن ابراز امیدواری کرده اند.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشت ، گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوبی که در افزایش همکاری های میان دولت ایران و ایتالیا شکل گرفته، اکنون راهکارهای رفع موانع و مشکلات بانکی به شکل خاصی در حال برطرف شدن است و خوشبختانه مسیر را برای افزایش همکاری ها و عقد قراردادهای سرمایه گذاری باز کرده است.
وی افزود: تصور ما این است که نتیجه این نشست کمک به افزایش سطح مبادلات اقتصادی و همچنین قراردادهایی که قبلا با محدودیت های بانکی روبرو بود، بکند، این محدودیت ها با راهکارهایی که در ایتالیا مدنظر قرار گرفته است درحال برطرف شدن است و فکر می کنیم که این نشست کمک به جذب سرمایه گذاری در ایران و (رفع) محدودیت های منابع بانکی که قبلا شاهد آن بودیم بکند.
وی گفت: فکر می کنم با اتفاق مثبتی که در ایتالیا رقم خورده است، ما بتوانیم موضوع بحث جذب سرمایه گذاری، مراودات بانکی و انتقال منابع به کشورمان برای بحث سرمایه گذاری را فراهم کنیم و همچنین فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان برای ارایه محصولات در ایتالیا است، برنامه سرمایه گذاری حوزه گردشگری بسیار مهم است که در مجموعه فعالیت های میان ایران و ایتالیا مدنظر است.
'بندتو دلا ودووا' معاون وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر پیگیری کشورش برای رفع موانع بانکی با ایران گفت: ما تمام تلاش خود را در چارچوب برجام جهت رفع مشکلات مالی شرکت های ایتالیایی برای کار و سرمایه گذاری در ایران می کنیم.

'اینیاتسیو مونکادا' رئیس گروه صنعتی 'فاتا' مشکل واقعی عدم عادی سازی روابط بانکی با ایران را ترس بانک های بزرگ ایتالیایی و اروپایی از آمریکا دانست و گفت: اگر یک کشور اروپایی مانند ایتالیا روابط مالی خود را با ایران عادی کند دیگر کشورهای اروپایی هم این کار را خواهند کرد.
در آبان ماه گذشته نیز همایش تجاری بانک ها، شرکت های بیمه و مسایل حقوقی ایران و ایتالیا با حضور مسئولان بانکی و بیمه ای دو کشور در شهر رم برگزار شد و شرکت کنندگان در این همایش به بحث و تبادل نظر درخصوص مشکلات مربوط به مبادلات بانکی، انتقال پول و ضمانت های بیمه میان دو کشور پرداختند.

'احمد پورفلاح' رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا در این همایش اظهار داشت: متاسفانه، با گذشت دو سال از رفع تحریم ها و تلاش های مسئولان و بنگاه داران ایتالیا و ایران، ما هنوز موفق نشدیم تا به سطوح تجاری قبلی میان دو کشور برسیم و عمده ترین مشکل، مربوط به بحث انتقال پول، ارتباطات بانکی و عدم پوشش بیمه ای کافی و یک رشته مسائل جنبی است. امروز بانکداران ایتالیا و ایران به بررسی مشکلات موجود پرداخته و وعده رفع آن را داده اند و همانطور که دکتر مظفری سفیر ایران در رم مژده داده است، با رفت و آمد مسئولان دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و شرکت های سرمایه گذاری در ایران، حداکثر تا 2 ماه آینده مشکلات بانکی میان دو کشور حل می شود و می توانیم امید بیشتری به دستیابی به سطح بالاتر از هفت میلیارد یورو در مبادلات دوجانبه داشته باشیم.
پس از برجام در سال 2015 ، ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که مقامات خود را به ایران فرستاده و همواره ابراز علاقمندی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کرده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون

رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد