Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:24:23 GMT

دو اختراع دانشجوی نی ریزی در مرحله تجاری سازی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۲۴۶۳

دو اختراع دانشجوی نی ریزی در مرحله تجاری سازی

دانشجوی مخترع نی ریزی از تجاری سازی دو اختراع خود خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ مجید محمدیان‌فرد، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌‌ریز از تجاری سازی دو اختراع خود خبر داد.

وی افزود: دو اختراع «سیستم مخابراتی دوطرفه با استفاده از سیم گارد زمین و خط 220 ولت برق» و «لامپ‌‌های کم‌مصرف فلورسنت 12 ولتی برای استفاده در سلول‌‌های خورشیدی» را ثبت کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخترع نی ریزی ادامه داد: اکنون با چند شرکت و سازمان در حال انجام پروژه‌‌هایی با استفاده از همین اختراعات هستم.


دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، درباره دستگاه اختراعی خود با عنوان سیستم مخابراتی دوطرفه با استفاده از سیم گارد زمین و خط 220 ولت برق و کارایی آن اظهار کرد: این اختراع، خط مخابراتی یک نوع موبایل است که از طریق سیم گارد خاک زمین ارتباط برقرار می‌کند و سیم‌کارت نمی‌خورد و به مخابرات وصل نمی‌شود و قابل ردیابی هم نیست.

محمدیان‌فرد با اعلام اینکه اکنون چند نمونه کاری ساخته و به سفارش دهنده داده ام، افزود: این اختراع در نمایشگاه‌‌های مختلفی شرکت کرده و مورد قدردانی قرار گرفته و چون راه ارتباطی آن خاک زمین است بر خلاف موبایل‌‌های کنونی که از هوا و امواج برای ارتباط استفاده می‌کنند، محدودیتی برای ارتباط ندارد و در همه جای نقاط خاکی کره زمین قابل استفاده است.

وی در تشریح دیگر اختراع خود با عنوان لامپ‌‌‌های کم‌‌مصرف فلورسنت 12 ولتی برای استفاده در سلول‌‌‌های خورشیدی خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار لامپ کم‌مصرف در قالب 3 قرارداد به سفارش اداره راه و شهرسازی ساخته شده و در پلیس‌راه آباده، جاده دو راهی فسا و شهرداری خرم‌بید نصب شده است.

محمدیان فرد در توضیح نحوه عملکرد اختراع خود گفت: این لامپ در کف جاده قرار می‌گیرد و موجب اخطار به راننده می‌شود تا راننده سرعت خود را کم کند و چون از نوعی پلی‌استر ساخته شده دارای استحکام بسیار بالایی است و در اثر عبور و مرور کامیون‌‌ها خراب نمی‌شود؛ این لامپ با انرژی خورشیدی تقویت و با کم و زیاد شدن نور خورشید نیز روشن و خاموش می‌شود، یعنی در هنگام غروب خورشید شروع به روشن شدن می‌کند و با طلوع خورشید نیز رو به خاموشی می‌رود.

گفتنی است: مجید محمدیان‌فرد مدرس آموزشکده فنی و حرفه‌‌ای امام حسین(ع) و هنرستان شهید مرشدی استهبان و استاد رباتیک پژوهشکده استهبان نیز هست و اکنون به تدوین پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌‌ریز می‌پردازد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عملیات زیر سازی و آسفالت محور پلدشت به مرگنلر به طول ۲۲ کیلیومتر از ۱۳ سال پیش آغاز شده و در این مدت سال گذشته اسفالت ۸ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر آن باقی مانده است و این عدم رسیدگی به این محور ترانزیتی باعث گلایه مردم شهرستان پلدشت شده است و از مسئولین خواستار رسیدگی به وضعیت این محور می‌باشند 
شاطویی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های ماکوو پلدشت می‌گوید: محور پلدشت به مرگنلر به طول ۲۲ کیلومتر است که دو کیلومتر آن در سال‌های گذشته توسط اداره کل راه و شهر سازی احداث و چهار خطه شده است و برای ۲۰ کیلومتر دو قرارداد منعقد شده که قطعه اول به طول ۸ کیلومتر توسط پیمانکار زیرسازی. اسفالت و خط کشی شده است 
وی گفت در مورد ۱۲ کیلومتر باقی مانده این محور گفت پیمانکار بخشی از این محور را آسفالت ریزی کرده و نیمه کاره مانده که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درصدد خلع ید و تعیین تکلیف نهایی از پیمانکار است که پس از نعیین و تکلیف به یگ پیمانکار دیگر برای اجراء واگذار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی