Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردیس - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج بر لزوم تامین زمین دو مدرسه در فردیس از محل اعتبارات دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته فهمیده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس، با اشاره به اینکه مدارس دولتی فردیس در میانگین قبولی کنکور سراسری در سطح یک تا ۱۰ استان حضور دارند، اظهار کرد: این در حالی است که مدارس فردیس از سطح کیفی پایینی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه سال آینده، ٩٣ دبیر آموزشی به مدارس فردیس اضافه می شوند، گفت: این مدرسان در مقطع متوسطه دوم به کار گرفته می شوند. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو  شهرستان کرج با بیان اینکه در کمیته ساماندهی نیروی انسانی یک هزار و ۳۸۹ آموزگار در مدارس فردیس ساماندهی شده اند، گفت: برای سال آینده استقرار پایه دوازدهم را در مدارس شهرستان فردیس خواهیم داشت و برای این مهم باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ١٤٣ کلاس پایه یازدهم در شهرستان فردیس داریم، گفت: برای سال آینده ۶۰ کلاس یازدهم به مدارس این شهرستان اضافه می شود.

فهمیده تاکید کرد: با توجه به کاهش پایه های مختلف آموزشی در مدارس فردیس، نیروهای مازاد این اداره در بخش های دیگر آموزش و پرورش بکار گرفته  شده است. در سال آینده در صورت نیاز با توجه به تخصص مورد نیاز، شناسایی و ساماندهی می شوند.

به گفته وی حدود ۴ هزار نیرو در آموزش و پرورش ناحیه دو کرج فعالیت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در بخش دیگری به ساماندهی سرویس مدارس شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: از مدارس به صورت سر زده بازدید می شود و با مدارسی که در طرح ساماندهی سرویس مدارس شرکت نکرده باشند، برخورد می شود.

وی عدم حمایت پیمانکاران از رانندگان سرویس مدارس را دلیل نارضایتی این رانندگان دانست و گفت: برای این مهم با موسسات مالی قراردادی مبنی به اعطای وام به رانندگانی که تحت نظر پیماندکار هستند، منعقد شده است.

فهمیده با اشاره به اینکه برخی از پیمانکاران توانایی اداره رانندگان سرویس مدارس را ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد برای سال آینده بکار گیری نمی شوند.

به گفته وی چرخش امضاء ها برای تاییدیه رانندگان سرویس مدارس باید اصلاح شود زیرا در حال حاضر آخرین مهر تایید مربوط به پلیس راهور است در حالی که این مهم باید در اولین اقدام برای تایید رانندگان باشد.

فهمیده در بخش دیگری با اشاره به اینکه قول پرداخت اعتبار ساخت دو مدرسه در شهرک های ارم و فردیس در سفر رئیس جمهور به استان البرز اختصاص داده شده است، گفت: به دلیل اینکه این پروژه ها از اعتبار ملی ساخته می شوند، زمینی که برای ساخت مدرسه اختصاص داده می شود، باید بیش از ۳ هزار متر باشد.

وی ادامه داد: برای این مهم از شورا شهر و شهرداری فردیس می خواهیم در این رابطه با اداره آموزش و پرورش همکاری کنند زیرا اگر در زمان تعیین شده زمین را در اختیار قرار ندهیم، این اعتبار صرف منطقه دیگری در استان می شود.

به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج، ۲۰ مدرسه در سطح شهرستان فردیس به سرویس بهداشتی، ایزوگام وسایل گرمایشی، بهسازی و غیره احتیاج دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • پول هست زمین نیست!
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای