Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:35:17 GMT

مناطق آزاد «آفت و مفسده» نیستند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۲۰۱۰

مناطق آزاد «آفت و مفسده» نیستند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک در مراسم امضاء تفاهم نامه میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد نه تنها «آفت و مفسده نیستند» بلکه به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک می کنند گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه صادرات کالای تولیدی و صادرات مجدد، جذب سرمایه گذاری خارجی، حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی از اهداف مهم و برنامه های اولویت دار مناطق آزاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از صاحبنظران، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس می خواهیم تحت تاثیر فضاهای تبلیغاتی درباره مناطق آزاد که عمدتا غیر مستند است قرار نگیرند تا اطلاع رسانی دقیق و مناسب به آنها و مردم انجام شده  و اقدامات مهم تر و ارزشمندتری را در مناطق آزاد کشور نهادینه کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: قطعا نواقصی در بدنه و فعالیت های مناطق آزاد در کشور وجود دارد و کسی منکر آن نیست اما برخی فضاسازی ها و تبلیغات منفی درباره عملکرد این مناطق نادرست و به دور از انصاف است.

وی ادامه داد: امکانات و بودجه های کلان در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته است که به جای دادن امید به مردم، یأس را به آنها القاء می کند که در این مورد باید گفت برخی سخنان و اظهار نظرها درباره مناطق آزاد در این رسانه ها با واقعیت همخوانی ندارد.

مرتضی بانک انعقاد تفاهم نامه با عمده دستگاه ها و نهادهای مستقر در مناطق آزاد هم چون آموزش و پرورش، محیط زیست، گمرک جمهوری اسلامی و صندوق نوآوری و شکوفایی را راهی برای افزایش سطح همکاری های سازمان های مناطق آزاد با این دستگاه ها دانست و تاکید کرد سازمان های مناطق آزاد همواره اجرای دقیق تفاهم نامه ها و موافقت نامه ها را در دستور کار دارند.

مشاور رییس جمهور هم چنین درباره لزوم توجه بیشتر دولت به ظرفیت های بخش خصوصی در کشور گفت: عدم گسترش فعالیت ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی، حرکت پیشرفت و توسعه اقتصادی را با کندی مواجه ساخته که این کندی حرکت، کشور را با هزینه های فراوانی روبرو کرده است.

مرتضی بانک یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی را توجه به ظرفیت های بخش خصوصی و مناطق آزاد دانست و گفت: تفاهم نامه مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف کمک به بخش خصوصی و فعالان این حوزه منعقد شده و این صندوق آمادگی مشارکت در سرمایه گذاری و ایجاد صندوق های خطر پذیر در مناطق آزاد را اعلام کرده است. هم چنین توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد که در طول 4 سال گذشته روند خوبی داشته است می تواند در کنار فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی به افزایش توان فنی، مهندسی و تکنولوژی واحدهای فعال و صنعتی مناطق آزاد کشور کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 261 واحد صنعتی دانش بنیان و فناور در مناطق آزاد در حال فعالیت هستند گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های جدیدی که صندوق نوآوری و شکوفایی در مناطق آزاد ایجاد می کند این تعداد شرکت در دولت دوازدهم افزایش داشته باشد.

مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم نامه امضاء کردند.

ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری (صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیرvc )  در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور و نیز حمایت از ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر با مشارکت بخش خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی (صندوق CVC) در مناطق آزاد از رویکردها و موضوعات اصلی و محوری این تفاهم نامه است.

برگزاری نشست های معرفی سرمایه گذاری جسورانه و صندوق های VC  و CVC در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، اولویت بندی در انتخاب مناطق آزاد جهت تشکیل صندوق های VC  و CVC، تعامل با سازمان های مناطق آزاد به منظور تشکیل صندوق های VC  و CVC در مناطق آزاد تجاری صنعتی، در اختیار نهادن اطلاعات مورد نیاز جهت انجام بررسی های لازم در اجرای موضوع تفاهم نامه، ارائه خدمات مشاوره ای دائمی به مجریان هر یک از صندوق های VC  و CVC به منظور رشد نیروی انسانی و تحقق کادر سازی و همکاری در نظارت دائمی بر عملکرد هریک از صندوق ها از جمله «تعهدات طرفین» در این تفاهم نامه است.

«مرتضی بانک» مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «بهزاد سلطانی» رییس صندوق نوآوری و شکوفایی امروز (چهارشنبه) این تفاهم نامه همکاری را امضاء کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس گفت: صندوق نوآوری، بر دانش بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویداد‌های علمی وفناوری در حوزه سلامت، از جمله کنگره کنسرژنومیکس اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور، اثربخش باشد و صندوق نوآوری و شکوفایی هم آماده تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تأیید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره‌ایده تا استارت‌آپ قرار می‌گیرند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تأکید بر اینکه سلامت از موضوعات راهبردی صندوق است، معاونت توسعه این نهاد را مسئول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسرژنومیکس معرفی کرد.

دکتر مصطفی زمانیان؛ عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می‌توانند در مدل‌های تأمین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی

در بخش دیگری از این نشست، دکتر مصطفی قانعی؛ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و رئیس کنگره کنسرژنومیکس درباره شکل‌دهی برنامه‌هایی که در دستور کار کنگره قرار دارد و جذب کمک نهاد‌های مالی برای برگزاری این رویداد، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین سیدجواد مولا دبیر علمی کنگره کنسرژنومیکس، نحوه برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، پرویز کرمی؛ دبیر کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس ضمن تشکر از اهتمام صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های حوزه پیشگیری و درمان گفت: امسال برای نخستین بار در کنار موضوع و اهداف علمی کنگره کنسرژنومیکس، تلاش شده برای شکل‌دهی زیست‌بوم پیشگیری و شخصی‌سازی درمان و شبکه‌سازی در آن اقدام شود.

دومین کنگره کنسرژنومیکس با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از 2 تا 4 آبان ماه 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها