Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:19:49 GMT

سرمایه‌گذاران بورسی از هیجان بپرهیزند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۷۴۳۷

سرمایه‌گذاران بورسی از هیجان بپرهیزند

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به رشد شاخص کل بورس تا روند ۹۱ هزار واحدی به سرمایه گذاران توصیه کرد که با علم و آگاهی به داد و ستد در بورس پردازند و از هیجان پرهیز کنند. او همچنین درباره تامین مالی نیروگاه بهبهان گفت: تامین مالی این پروژه با اخذ وام از محل صندوق توسعه ملی به صورت ارزی صورت گرفته و مابقی از طرف سهامداران که ۶۵ درصد آن متعلق به هلدینگ برق و انرژی غدیر و ۳۵ درصد متعلق به مپناست، تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رشد شاخص کل  تا تراز ۹۱ هزار واحدی گفت: سرمایه‌گذاران هوشمند باید بازار حساب شده عمل کنند و با توجه به شرایط کلی بازار  و از روی علم خرید و فروش کنند.

وی افزود: به سهامدارانی که به علم معامله در بازار سرمایه تسلط لازم و کافی ندارند توصیه می کنم که از ریسک های غیر علمی و هیجانی بپرهیزند و برای معاملات از باتجربه‌های بازار کمک بگیرند.

سلیمانی ادامه داد: موضوع برجام در طی سال‌های گذشته توانست ریسک‌های بازار سرمایه را کاهش دهد و بستر را برای معاملات بهتر مهیا کند در طی ماه های اخیر دماسنج بازار سرمایه توانسته تا تراز ۹۱ هزار واحدی بالا رود و این موضوع نشان می‌دهد تا حدودی سهامداران از معاملات سهام استقبال کرده اند. اما این استقبال باید همراه با آگاهی و علم باشد.

سلیمانی درباره سرمایه‌گذاری در نیروگاه بهبهان نیز گفت: ظرفیت اسمی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان ۱۰۰۰ مگاوات بوده که در فاز اول نیمی از آن به شبکه سراسری متصل شد. این پروژه در زمینی با مساحت ۱۰۰ هکتار و با استفاده از روش B.O.O و در کیلومتر ۲۰ جاده بهبهان- رامهرمز استان خوزستان احداث شده است.

سلیمانی درباره سنکرون واحد بخار فاز اول نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان و تاثیر آن در معاملات بورس در این گروه اظهار کرد: فاز اول این نیروگاه از دو واحد گاز هریک به ظرفیت ۱۶۶ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تشکیل شده است. واحدهای گاز این نیروگاه در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ وارد مدار شد و با سنکرون شدن واحد بخار این نیروگاه در اول آذر ماه امسال ۱۶۰مگاوات به ظرفیت تولید برق جنوب کشور افزوده شد.

وی ادامه داد: فاز اول این نیروگاه با ۴۹۲ مگاوات ظرفیت که دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار بوده، هم اکنون وارد شبکه برق کشور شده است. لازم به ذکر است واحدهای گاز این فاز، خرداد سال گذشته وارد مدار شده و واحد بخار سیکل ترکیبی بهبهان در روز چهارشنبه ۱ آذر ماه با شبکه سراسری سنکرون شد.

وی درباره تامین مالی این پروژه عنوان کرد: تامین مالی این پروژه با اخذ وام از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن  به صورت ارزی صورت گرفته که ۸۰ درصد EPC از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و مابقی از طرف سهامداران که ۶۵ درصد آن متعلق به هلدینگ برق و انرژی غدیر و ۳۵ درصد متعلق به مپناست، تامین شده است.

سلیمانی درباره برنامه بهره برداری و آغاز به کار فاز دوم این نیروگاه توضیح داد: برای بهره برداری از فاز دوم نیز باید تمامی اقداماتی که برای فاز اول انجام دادیم را اجرایی کنیم؛ از جمله این اقدامات می توان به اخذ موافقت اصولی، قرارداد ECA و مجوز اتصال به شبکه از وزارت نیرو، مجوز محیط زیست، تأمین مالی و ... اشاره کرد، اجرای این فاز نیز در برنامه های آتی شرکت قرار دارد.

وی تاکید کرد: اتصال به شبکه برق جنوب کشور منجر به توسعه همه صنایع در این منطقه  می شود به گونه ای که می توان گفت تمامی صنایع را تحت تاثیر قرار خواهد داد چرا که هیچ صنعتی بدون برق نمی تواند فعالیت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی