Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با انتقاد از بروکراسی‌های اداری موجود در حوزه صدور مجوز بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ دستگاه اجرایی در کشور متولی صدور ۱۶۰۰ مجوز در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سیدحسین میرشجاعیان حسینی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی روز چهارشنبه در همایش معرفی «سامانه بر خط دریافت انعکاس و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار» در اراک گفت: از سال ۹۲ با روی کارآمدن دولت یازدهم وزارت اقتصاد و دارایی تصمیم گرفت با توجه به شرایط کشور با اجرای سیاست هایی هزینه های مبادلات را در کشور کاهش دهد و برای این منظور وزارت اقتصاد و دارایی سیاست کاهش هزینه های مبادلات را از طریق بهبود فضای کسب و کار در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار در سال ۹۱ مصوب شده است، افزود: این قانون در سال ۹۲ برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

۴۶ دستگاه متولی صدور مجوز فعالیت در کشور

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با انتقاد از بروکراسی‌های اداری موجود در حوزه صدور مجوز بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ دستگاه اجرایی در کشور متولی صدور ۱۶۰۰ مجوز در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هستند.

میرشجاعیان با تاکید بر اینکه صدور ۱۶۰۰ مجوز توسط دستگاه های اجرایی نیازمند برقراری ۸ هزار و ۹۰۰ ارتباط بین دستگاه های اجرایی است، افزود: در حال حاضر دسترسی دستگاه های اجرای بایکدیگر سخت و بسیار پر هزینه است.

ارائه تنها ۱۰ درصد از خدمات دستگاه‌های اجرایی به شکل الکترونیک

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد از خدمات دستگاه های اجرایی به صورت الکترونیکی انجام می شود، ادامه داد: زمان بر بودن پروسه صدور مجوزها و دخالت دستگاه های مختلف سبب نارضایتی عمومی مردم شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ۷۰ درصد از استعلام های توسط قوه قضاییه، نیروی انتظامی، اقتصاد و دارایی، وزارت کشور و وزارت بهداشت صادر می‌شود، گفت: ۷۸ درصد از دستگاه‌های استعلام گیرنده مربوط به اتاق اصناف، وزارت رفاه، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد و بانک مرکزی است.

میرشجاعیان افزود: ۱۰ دستگاه بیشترین حجم حوزه مجوز دهی را به خود اختصاص داده‌اند و ببه همین منظور بهبود فضای کسب کار برای این ۱۰ دستگاه ها را مدنظر قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم.

وی رتبه ایران را در حوزه فضای کسب و کار ۱۲۴ عنوان و بیان کرد: تمام تلاش بر این است که این رتبه را باز هم کاهش دهیم.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی یکی از موضوعات اساسی در فرآیند تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده از پیشرفت علوم مختلف در خدمات‌رسانی به جامعه عنوان کرد و افزود: در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی به منظور ایجاد ساختار سیستماتیک، قابل پیمایش، نظارت و رصد به صورت هوشمند، مرکز ملی پایش محیط کسب و کار را راه اندازی کرده است.

وی هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها و قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار، مدیریت دریافت و پاسخ دهی به شکایات را از اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برشمرد.

استاندار مرکزی:

بخش خصوصی کشور آسیب دیده بروکراسی اداری است

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در زمینه ساماندهی و کاهش بروکراسی اداری در کشور وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم با کمک همه دستگاه های اجرایی بروکراسی اداری را کاهش دهیم.

آقازاده با بیان اینکه کشورهای مختلف سال‌هاست که در بهبود فضای کسب و کار وارد شده اند، افزود: بخش خصوصی کشور آسیب دیده بروکراسی اداری است.

استاندار مرکزی حجیم بودن دولت را یکی از دلایل بروکراسی اداری در کشور عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم در مسیر اصلی رشد و توسعه گام برداریم باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیم تا بخش خصوصی بتواند به راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه متولی صدور مجوز صادرات هستند، ادامه داد: با این شرایط نمی‌توان به اهداف مدنظر در حوزه صادرات دست پیدا کرد.

راه‌اندازی سامانه «دادور» در استان مرکزی

حسن میرزاخانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: همایش امروز به منظور آشنایی مدیران و کاربران دستگاه های اجرایی سامانه دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار (دادور) است.

میرزاخانی اظهار کرد: این همایش با هدف کمک به بهبود محیط کسب و کار استان از طریق کاهش موانع اداری و تسریع در ارایه خدمات و مجوزها به فعالان اقتصادی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه طرح دادور سال گذشته به صورت پایلوت در۹۰ دستگاه اجرایی سمنان اجرایی شده است، گفت: این طرح امسال در ۱۰ استان دیگر کشور از جمله استان مرکزی برگزار می‌شود.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا