Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش روز به روز بیماری های قلبی و عروقی در استان، گفت: مرکز بازتوانی قلب در بیمارستان رازی راه اندازی می شود.

به گزارش امتداد نیوز، طوبی کاظمی بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت شایع ترین عامل مرگ و میر تا سال ۲۰۴۰ بیماری های غیرواگیر خواهند بود که در رأس آن سرطان ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نیز بیماری های قلبی و عروقی به عنوان نخستین عامل مرگ و میر است، بیان کرد: بعد از آن نیز تصادفات و سرطان ها به ترتیب بیشترین عوامل مرگ در استان هستند.

۸۰ درصد بیماری های غیر واگیر مربوط به چهار بیماری است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های ریوی و مزمن حدود ۸۰ درصد عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر را به خود اختصاص داده اند، بیان داشت: رژیم غذایی ناسالم، سیگار، الکل و کم فعالیتی چهار عامل اصلی این بیماری ها هستند.

کاظمی با اشاره به تدوین طرح پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در ایران در سال ۹۴، عنوان داشت: این طرح در خراسان جنوبی نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح باید تا سال ۱۴۰۴ مرگ های زودرس ۲۵ درصد در کشور کاهش پیدا کند، بیان کرد: همچنین باید مصرف سیگار در کشور ۳۰ درصد، الکل ۱۰ درصد، کم فعالیتی ۱۰ درصد و مصرف نمک را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: علاوه بر این باید ۵۰ درصد مردم به داروهای پیشگیری از بیماری های قلبی و ۸۰ درصد مردم دسترسی به درمان های اساسی قلب و عروق را داشته باشند.

انجام ۱۰۰۰ عمل قبل باز در استان

کاظمی به روند رو به رشد بیماری های قلبی و عروقی در استان اشاره کرد و گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روند ابتلا به سکته های قلبی و مغزی در بیرجند از سال ۷۳ تا ۹۵ روز به روز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مهمترین عواملی که سبب پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود افزایش مصرف سبزیجات تازه و میوه، مصرف حبوبات و لبنیات فراوان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام انژیوگرافی در استان از سال ۸۷، عنوان داشت: در این مدت بالغ بر ۹ هزار مورد انژیوگرافی در استان انجام و برای یک هزار نفر نیز عمل قلب باز انجام شده است.

کاظمی با تأکید بر لزوم راه اندازی کلینیک پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در استان، بیان کرد: طبق تصمیمات گرفته شده این کلینیک در بیمارستان رازی بیرجند راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی مرکز بازتوانی قلب در بیمارستان ولی عصر بیرجند دو سال قبل مصوب شد که با تغییرات انجام شده این مرکز در بیمارستان رازی راه اندازی می شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!