Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:08:53 GMT

زنگنه تا ساعاتی دیگر راهی وین می شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۹۰۹۶

زنگنه تا ساعاتی دیگر راهی وین می شود

وزیر نفت ایران، تا ساعاتی دیگر پایتخت را به منظور شرکت در صد و هفتاد و سومین نشست اوپک به مقصد وین ترک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان عصر امروز، تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد. هدف وی از این سفر شرکت در صد و هفتاد و سومین نشست سران نفتی عضو اوپک است. نتیجه این نشست که تحلیل های متمایزی حول آن وجود دارد، آینده بازار نفت را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکثر سران نفتی اوپک و البته روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت غیر اوپک حامی طرح توافق تمدید عرضه نفت برای سال آینده میلادی هستند. 

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فنی مشترک اوپک و غیر اوپک در نشست روز دوشنبه خود در وین توصیه کرد که توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود و در صورت نیاز در ماه ژوئن (خرداد - تیر ۱۳۹۷) مورد بازبینی قرار گیرد. حال آنکه نشست قبلی کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیر اوپک (JMMC) در وین اواخر شهریور ماه بدون تصمیم یا توصیه خاصی برای تمدید توافق کاهش تولید نفت به پایان رسید هر چند وزیران تاکید کردند توافق اوپک و غیراوپک بازار نفت را بهبود داده است. کنفرانس ۱۷۳م اوپک روز پنجشنبه این هفته ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در وین برگزار می شود و انتظار می رود نشست وزیران اوپک و غیراوپک نیز در آن زمان درخصوص توافق دو طرف در زمینه کاهش تولید نفت تصمیم بگیرند. 

اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۱۳۹۵) در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند. ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از مشکلات خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند اما پایگاه خبری «پلاتس» گزارش داده که در اجلاس این هفته ممکن است کشورهای نیجریه و لیبی با فشارهایی برای پذیرش سقف تولید رو به رو شوند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد