Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - نمایندگان استان کرمان در شورای اداری این استان که با محوریت تجلیل از جایگاه و خدمات آیت الله جعفری برگزار شد، دیدگاههای خود را درباره شخصیت و جایگاه نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در این آئین گفت: حضور آیت الله جعفری در استان کرمان سرشار از بزرگواری، اخلاق مداری و دین مداری بوده که صفحات زرینی را در تاریخ این استان رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین امیری خامکانی افزود: امام جمعه کرمان همواره صدای مردم و نماینده امام و رهبری بوده و استقلال رای و تحلیل در مواضع اعتدالی وی همواره موجب رشد این استان شده است.
وی به نقش آیت الله جعفری در ایجاد وفاق، همگرایی و هم افزایی اشاره و بیان کرد: تمرکز بر رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز همواره مد نظر آیت الله جعفری بوده است.
وی با تاکید بر اینکه همواره از راهنمایی های آیت الله جعفری بهره برده و خواهیم برد اظهار کرد: آیت الله جعفری همواره بر آرامش و حدت و پرهیز از تندروی تاکید داشته اند.
** آوازه نیک آیت الله جعفری، از منش وی نشأت می گیرد
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آوازه آیت الله جعفری در کشور و استان کرمان از منش، اخلاق و اخلاق مداری وی نشأت می گیرد.
علی بختیاری افزود: آیت الله جعفری با آرامش و متانت خود همواره پرشور و پرطراوت در دوران قبل از انقلاب در هدایت و پیروزی انقلاب نقش اساسی داشته و پس از پیروزی انقلاب نیز به خوبی در مسیر توسعه و وحدت قدم گذاشته است.
وی تصریح کرد: حوادث سیاسی در استان کرمان فراز و نشیب های متعددی داشته است و این آرامش موجود حاصل چتر وحدتی است که آیت الله جعفری در این استان گسترانده است.
وی گفت: آیت الله جعفری در استان کرمان در جایگاه خاص خود برای همیشه تاریخ مانده و خواهند ماند.
** آیت الله جعفری، سبک حکومتی مردم داری منطقه ای را تعریف کرد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه آیت الله جعفری در تمام صحنه های دفاع از انقلاب و اسلام نقش ویژه ای داشته است گفت: وی سبک حکومتی مردم داری منطقه ای را برای مردم تعریف و تبیین کرد.
محمدمهدی زاهدی افزود: وی در آشفته بازار سیاسی بویژه در دوران پس از انقلاب که هنوز نیز آثار آن وجود دارد، توانست مشی وحدت را دنبال کند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کرمان از سیاسی ترین استانهای کشور است و چهره های شاخص سیاسی از این استان حضور و جایگاه داشتند، آیت الله جعفری با مشی وحدت آفرین خود با وجود اینکه خودش نیز یک مشی سیاسی داشت، هرگز از جاده عدالت خارج نشد و زرق و برق های دنیا هرگز نتوانست به سراغ وی برود زیرا او بر نفس خود مسلط بود.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله جعفری به دنبال تبعض و دخالت های مرسوم نبود گفت: کناره گیری وی از سمت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کرمان نشان از وارستگی وی دارد.
** تواضع، ساده زیستی، صداقت و مردم داری آیت الله جعفری نشان از جایگاه معنوی وی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تواضع، ساده زیستی، صداقت و مردم داری آیت الله جعفری بیانگر جایگاه معنوی وی و همواره زبانزد عام و خاص بوده است.
محمدرضا پورابراهیمی تاکید کرد: بزرگترین ویژگی آیت الله جعفری، تقوایی است که در وجود وی نهادینه شده است.
وی گفت: مواضع، توصیه ها و تاکیدات آیت الله جعفری برای افزایش خدمت رسانی به مردم ما را نیز ترغیب می کرد که منش او را دنبال کنیم.
پورابراهیمی افزود: افتخار می کنیم که این شخصیت بزرگوار همواره همراه ما بوده و خواهد بود و مردم کرمان مدیون زحمات و خدمات وی هستند.
وی تصریح کرد: ساده زیستی، صداقت، امانتداری، تقوا و اخلاق مداری آیت الله جعفری را باید الگوی خود قرار دهیم.
** موفقیت های کرمان مرهون همراهی های آیت الله جعفری است
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هر پیشرفتی که در استان کرمان حاصل شده و اگر امروز ریاست جمهوری موفقیت های این استان را به همه استانها ابلاغ می کند مرهون همراهی های آیت الله جفری است.
شهباز حسن پور به نقش آیت الله جعفری در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: وی در حفظ وحدت و آرامش وضعیت سیاسی استان کرمان که امروز در جای جای کشور مطرح است، همواره به عنوان پدری دلسوز بوده و ان شاالله سایه او همواره بر سر ما مستدام باشد.
** آیت الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان است
نماینده مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان نیز با بیان اینکه آیت الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده و خواهد بود گفت: وی انسان بزرگواری است که با مجاهدت های علمی، انقلابی، امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه نقش مهمی را در تمام مسائل استان کرمان داشته است.
احمد حمزه با تاکید بر اینکه نقش وی در توسعه وحدت، اخلاق مداری و توسعه بسیار ویژه است ادامه داد: ولایت مداری و ثبات قدم آیت الله جعفری در حوزه ولایت مداری جای هیچ شک و شبهه ای ندارد.
وی بیان کرد: زهد، تقوا و پارسایی، جامعیت و شفافیت از ویژگی های آیت الله جعفری است.
** آیت الله جعفری شخصیتی عالم و مبارز است
نماینده مردم شهرستان بم، فهرج، ریگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از آیت الله جعفری به عنوان شخصیتی عالم، مبارز و با اخلاق یاد کرد و گفت: وجود وی موجب شده که امکانات خوبی برای استان کرمان مهیا شود.
حبیب الله نیکزادی افزود: در جامعه امروز ما که هر روز در گوشه ای از کشور مسائل رانت، رانت خواری و فساد مطرح می شود، برای مردم استان کرمان یک فتخار است که وی با عقبه بسیار ارزشمندی صحنه را ترک می کند و ترک این صحنه نیز از حسن های خوب ایشان است.
وی بیان کرد: استان کرمان از استان های سیاست زده کشور است و اینکه وی توانسته تفاهمی را برای همه سیاسیون ایجاد کند، شاهکار مهم این شخصیت بزرگ است.
وی تاکید کرد: وحدت ایجاد شده در استان کرمان با وجود آیت الله جعفری موجب شده که استان کرمان از نظر مسائل اقتصادی در کشور پیشتاز باشد.
** شخصیت های تاریخی در زمان خود شناخته نمی شوند
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شخصیت های تاریخی در زمان خود شناخته نمی شوند و عملکردهای پس و پیش آنها به تاریخ آنها را به قضاوت وا می دارد.
علی اسدی کرم افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد که انسان ها در مقطع و زمان خود به چه شکلی عمل کردند و این بستگی به افرادی دارد که پس از آنها می آیند و عملکرد انجام شده را تشریح می کنند.
با توجه به اینکه ابلاغ امام جمعه جدید کرمان تاکنون صادر نشده، آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند