Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - مهر نوشت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در سطح اسلامی، عربی و بین المللی به همراه داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود قدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وی در این سخنرانی تأکید کرد که «من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما به دنبال توافقی عالی هستیم که هم به سود اسرائیلی ها باشد و هم به سود فلسطینی ها»، ادامه داد: ایالات متحده از طرح دو دولت حمایت می کند؛ در صورتی که دو گروه نیز نسبت به آن به توافق برسند.

این تصمیم ترامپ واکنش های زیادی را در سطح اسلامی، عربی و بین المللی به همراه داشت.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی: ترامپ راه حل دو دولت را نابود ساخت

«صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد فلسطینیان نیز در گفتگو با روزنامه نگاران در اینباره گفت: «او [ترامپ] راه حل دو دولت را نابود ساخت».

عریقات تأکید کرد که با اعلام این تصمیم، ترامپ از آمریکا برای ایفای نقش در فرآیند صلح سلب صلاحیت کرد. وی همچنین گفت که «به عنوان یک مذاکره کننده ارشد فلسطینی، چطور می توانم با افرادی بر سر میز مذاکره بنشینم که آینده بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به من تحمیل کنند.

مصر تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کرد/تماس محمود عباس با السیسی

مصر شامگاه چهارشنبه تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که اتخاذ اینگونه تصمیمات یکجانبه مغایر با قطعنامه های بین المللی است و وضعیت قانونی شهر قدس را که تحت اشغال قرار دارد تغییر نخواهد داد.

مصر همچنین نسبت به پیامدهای احتمالی این تصمیم برای ثبات منطقه که با توجه به جایگاه چشمگیر روحی، فرهنگی و تاریخی شهر قدس به احساسات ملت های عربی و اسلامی دامن می زند به شدت ابراز نگرانی کرد.

در همین حال، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر پیرامون اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

محمود عباس: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتباری ندارد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگویی تلویزیونی پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این اقدام را به معنای خروج آمریکا از گفتگوهای صلح دانست.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این تصمیم خود تاریخ آن را تغییر دهد، گفت: قدس تا ابد پایتخت فلسطین خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اعتباری ندارد و به این کار وجهه قانونی نمی دهد.

عباس با بیان اینکه تصمیم ترامپ، در تضاد با همه قطعنامه‌ها و توافقنامه های بین‌المللی و دوجانبه است، گفت: این تصمیم به نقش آمریکا در روند گفتگوهای صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پایان داد.

گوترش: اقدامات یکجانبه چشم انداز صلح را به خطر می اندازد

دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه تأکید کرد که «هیچگونه جایگزینی برای راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطینیان وجود ندارد» و اینکه «موضوع بیت المقدس باید به عنوان یک موضوع نهایی از مجرای گفتگوهای مستقیم حل و فصل شود».

«آنتونیو گوترش» در ادامه بدون اشاره به اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی از سوی «دونالد ترامپ» تصریح کرد: «من پیوسته به هرگونه اقدام یکجانبه که چشم انداز صلح را برای اسرائیلیان و فلسطینیان به مخاطره اندازد، اعتراض کردم».

وی خطاب به خبرنگاران گفت: «در این هنگامه تشویش و اضطراب، من به صراحت می گویم: هیچگونه جایگزینی برای راه حل دو دولت وجود ندارد. هیچ طرح ب (Plan B) وجود ندارد».

گوترش در ادامه گفت: «من از تمام قدرت و اختیار خود برای حمایت از بازگشت رهبران اسرائیلی و فلسطینی به مذاکرات هدفمند استفاده خواهم کرد».

نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس تمجید کرد

اندک زمانی پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور از «تل آویو» به «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رسمی فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» با تمجید و قدردانی از این تصمیم «دونالد ترامپ» آن را گامی مهم در روند صلح خواند و مدعی شد که بدون شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امکان دستیابی به صلح وجود ندارد!

نتانیاهو در این باره گفت: «من در تعهد رئیس جمهور آمریکا برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و تمام همسایگانمان از جمله فلسطینیان سهیم هستم و ما به همکاری خود با رئیس جمهور [آمریکا] و تیم وی برای تحقق رؤیای صلح ادامه خواهیم داد!»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «من از تمام کشورهایی که خواهان صلح هستند، می خواهم که در شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به آمریکا ملحق شوند و سفارتخانه های خود را به این شهر انتقال دهند».

مکرون: تصمیم یکجانبه ترامپ درباره قدس تاسف برانگیز است

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام یکجانبه ترامپ را تاسف برانگیز خواند.

«امانوئل مکرون» در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام یکجانبه ترامپ را تاسف برانگیز خواند.

وی گفت: تصمیم یکجانبه ترامپ تاسف برانگیز است و فرانسه آن را تایید نمی کند.

49311

کلید واژه‌ها : قدس - بیت المقدس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم