Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رقابت‌هاي دسته 85 کيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان در آمريکا در حالي به پايان رسيد کهکيانوش رستمي نتوانست به غير از يک مدال نقره آن هم در حرکت يکضرب مدال ديگري را براي کشورمان به ارمغان بياورد.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، البته کيانوش رستمي پيش از شروع مسابقات دچار مصدوميت از ناحيه زانو شده بود و همين امر باعث شده بود تا با آمادگي نصفه و نيمه پا به رقابت‌هاي جهاني بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستمي پس از اينکه در مسابقات المپيک ريو صاحب مدال طلا شد به نوعي تنها به پشت گرمي رئيس فدراسيون براي مسابقات جهاني آماده شد آن هم در شرايطي که ماه‌ها از تمرين دور بود و از همه بدتر هيچ نظارتي هم بر روي تمرينات اين ورزشکار از سوي مسئولان شوراي عالي فني وزنه برداري و شخص اول فدراسيون صورت نمي‌گرفت.
حتي به طور مثال در آخرين مرحله رکوردگيري اردوي تيم ملي وزنه برداري براي حضور در رقابت‌هاي جهاني که در بابلسر برگزار شد به غير از کيانوش رستمي که حاضر نشد در اين رکوردگيري شرکت کند ساير نفرات ملي پوش مانند بهداد سليمي، علي حسيني و سهراب مرادي حاضر بودند و همين امر موجبات ناراحتي برخي از وزنه براداران و کارشناسان اين رشته را فراهم آورد که چرا رستمي بدون هيچ عذر موجه‌اي از حضور در رکوردگيري بابلسر انصراف داده است. اما با تمام اين اوصاف باز هم هيچ اتفاق مهمي براي رستمي رخ نداد، به راحتي هر چه تمام‌تر مجوز حضور در رقابت‌هاي جهاني را دريافت کرد.
اين در حالي است که هنگامي که زلزله 7/3 ريشتري کرمانشاه به وقوع پيوست کيانوش رستمي براي جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و غير نقدي به هم استاني هايش راهي کرمانشاه شد و نزديک به 2 الي 3 روزي را در تمرينات غيبت داشت.
او چند روز مانده به اعزام تيم به رقابت‌هاي جهاني وزنه برداري به صورت شفاف و علني از نامساعد بودن شرايط آمادگي بدني اش صحبت و گفت: با اين شرايطي که دارد نبايد زياد کارشناسان و اهالي اين رشته از او توقع مدال آوري در مسابقات جهاني وزنه برداري را داشته باشند، اما متاسفانه مسئولان شوراي عالي فني وزنه برداري و علي مرادي گوششان به اين حرف‌هاي رستمي نه تنها بدهکار نبود بلکه معتقد بودند که او مي‌تواند با وجود نا آمادگي و مصدوميت باز هم براي ايران به مانند دوره‌هاي گذشته خوشرنگ‌ترين مدال‌ها را کسب کند.
اين درحالي است که علي مرادي در کنار در اختيار گذاشتن بهترين امکانات به کيانوش رستمي در ماجراي اختلاف سجاد انوشيرواني،سرمربي سابق تيم ملي و قهرمان المپيک 2016 حق را به کيانوش داد تا او جدا از ساير وزنه برداران تيم ملي و زيرنظر برادرش کوروش تمرينات خود را ادامه دهد که اين امر منجر به استعفاي انوشيرواني شد و از همان موقع بود که برخي مربيان اسبق تيم ملي وزنه برداري نسبت به اين تصميم علي مرادي و شوراي عالي فني وزنه برداري گله‌مند بودند.
البته در شکست بزرگ کيانوش در آناهايم بايد به تاثير وزنه‌هاي انتخابي او و کورش رستمي هم اشاره کرد. با توجه به آسيب ديدگي رستمي، به طور مثال او مي‌توانست با انتخاب وزنه‌اي سبک‌تر از 212 کارش را آغاز کند و مدالش را قطعي کند پس از آن براي کسب مدال طلا تلاش کند، اما اصرار کيانوش و برادرش و از همه مهمتر بي تفاوتي محسن بيرانوند مانع از اين امر شد تا ثابت شود سرمربي تيم ملي وزنه برداري در روز مسابقه تنها نقش مُنشي و ثبت وزنه‌هاي اين وزنه بردار پُرافتخار را بر عهده داشته است و ساير کار‌ها تحت نظارت کيانوش صورت مي‌گرفت و در‌آخر نتيجه اش اين شد که اين وزنه بردار به راحتي گرفتن مدال با ارزش جهان را به اوت شدن ترجيح داد.
جداي از بحث کيانوش رستمي که شايد نتواست آن چنان که بايد سطح توقعات را بر آورده کند، اما برخي از پولاد مردان کشورمان که در اين چند ماه اخير زير نظر کادر فني در اردو حضور داشتند بدون حاشيه کارشان را پيگيري کردند و ثمره اش اين شد که توانستند براي اولين بار در رقابت‌هاي جهاني مدال آوري کنند. در هر صورت شايد بتوان مقصر اصلي اين شکست مفتضحانه کيانوش رستمي را بر گردن علي مرادي انداخت.
افکار
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی

پرسپولیس در حالی از جام حذفی کنار رفت که اشتباهات تاثیرگذار ۲ بازیکن تعویضی این تیم در دیدار شب گذشته برابر آلومینیوم اراک، مشهود بود. در واقع تعویض‌های اوسمار کاملا نتیجه برعکسی داشت و عامل حذف سرخ‌پوشان شد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی در حالی در ضربات پنالتی برابر آلومینیوم شکست خورد و حذف شد که قرمزها در جریان این بازی دو بار با اختلاف دو گل از حریف پیش افتادند، ولی میزبان هر دو بار کار را به تساوی کشاند و در نهایت پیروز شد.

نکته عجیب ماجرا آنجاست که پرسپولیس هر ۴ گل را از دقیقه ۸۴ به بعد دریافت کرد و نتوانست برتری خود را مقابل ایرالکو حفظ کند. جالب‌تر اینکه ۲ بازیکن سهم پررنگی در اشتباهات سرخ‌پوشان و حذف آنان داشتند.

در اواخر نیمه دوم در شرایطی که بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود قرمزها دنبال می‌شد علی نعمتی در دقیقه ۷۸ به جایی محمدخدابنده‌لو وارد بازی شد. دقیقه ۸۳ بازی نیز فرشاد فرجی جایگزین عبدالکریم حسن در سمت چپ خط دفاعی شد. عجیب‌تر آنکه یک دقیقه بعد از ورود نعمتی به بازی بازیکنان آلومینیوم اراک در شرایطی که این مدافع تعادل خود را از دست داد از فضای پشت او استفاده کردند و با ارسال توپ به محوطه جریمه و در ادامه با ضربه مهدی لیموچی به گل نخست رسیدند.

در وقت اضافی بازی در شرایطی که سرخ‌پوشان با گل‌های سینا اسدبیگی و عیسی آل‌کثیر با نتیجه ۴ بر ۲ از میزبان پیش بودند، در دقیقه ۱۱۲ بازی ایرالکو صاحب کرنر شد. شروین بزرگ در شرایطی موفق به زدن گل سوم شد که به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی روی سر نعمتی و فرشاد فرجی موفق به گلزنی شد تا باز هم اراکی‌ها در آستانه جبران نتیجه قرار بگیرند.

۷ دقیقه بعد در شرایطی که تنها چند ثانیه تا پایان بازی باقی ‌مانده بود و سرخ‌پوشان یک قدم تا صعود به دور بعدی فاصله داشتند، لیموچی در حالی در عمق خط دفاع پرسپولیس صاحب توپ شد که فرجی با پاس عمقی رضا جبیره جا ماند و در ادامه برای باز پس‌گیری توپ اقدامی نکرد تا مهاجم آلومینیوم با پاس تماشایی نقی‌زاده در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شود و این بازیکن با یک ضربه بازی را ۴ بر ۴ به تساوی بکشاند و در ادامه پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رود.

در واقع تعویض‌های اوسمار و کپی‌برداری او از روی دست یحیی گل‌محمدی موجب شد تا پرسپولیس بازی را برده را از دست داده و حذف شود. تعویض‌های که در زمان یحیی بارها در پرسپولیس انجام می‌شد و هر بار که سرخپوشان از حریف پیش بودند، او تعویض‌های تدافعی انجام می‌داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی رسید پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد(+عکس)

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • لیورپول در سراشیبی نتیجه نگرفتن!
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید