Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا -معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:34 مرکز خدماتی معلولان در این استان فعالیت می‌کند که به 18 هزار معلول استان خدمات ارائه می دهند.

از 18 هزار معلول شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد پنج هزار و 876 نفر از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
حمید رضا نیک بخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفاتر توانبخشی مراقبتی و شبانه روزی بیماران روانی زن و مرد، نگهداری کودکان ذهنی زیر 14 سال و نگهداری ذهنی بالای 14 سال از جمله این مراکز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پنج مرکز ویزیت در منزل،2 مرکز مراقبت‌های خانگی و 16 مرکز توانبخشی و مجتمع روستایی کار خدمات مددکاری به معلولان و مددجویان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
نیک بخت تصریح کرد: توانمند سازی معلولان برای تأمین ابزارهای پزشکی و توانپزشکی از قبیل سمعک، ویلچر، عصا و تشک مواج از مهمترین حمایت‌های دولت از معلولان است.
وی ابراز داشت: برای کسانی که نیازمند کاشت حلزون شنوایی هستند کمک‌های مالی تا سقف 30 میلیون ریال تخصیص داده می‌شود.
نیک بخت اظهار داشت: دفتر توانمندسازی حوزه توانبخشی از طریق (سی. بی. آر) یا توانبخشی مبتنی بر جامعه اقدامات قابل توجهی در روستاهای استان انجام داده است.
وی گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه‌ها با رویکرد (سی. بی. آر) شهری در 30 شهر محروم کشور اجرا می‌شود که شهرستان بهمئی به عنوان شهرستان پایلوت انتخاب شده است.
نیک بخت اظهار داشت: این طرح با مشارکت 160 تسهیلگر محلی و میانی، افراد نیازمند خدمات توانبخشی را مورد شناسایی قرار داده که تاکنون به 9 هزار و 800 نفر از این افراد خدمت رسانی انجام داده است.
وی افزود: خدمات تحصیلی رایگان به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، دانش آموزان معلول و هزینه حق پرستاری ماهیانه به ضایعات نخاعی به تعداد 147 نفر نیز انجام می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ارائه ایاب و ذهاب و مناسب سازی محیط زندگی و خودرو به معلولان افراد دارای آسیب نخاعی گردنی 2 میلیون و 300 هزار ریال، آسیب نخاعی سینه 2 میلیون ریال و آسیب نخاعی کمری یک میلیون و 800 هزار ریال کمک هزینه مالی می‌شود که تعداد این افراد 23 نفر در کل استان است.
وی از ارائه کارت معلولیت بین المللی به توانخواهان به تعداد 2 هزار و 500 نفر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
نیک بخت بیان کرد: کمک هزینه درمان، ایاب و ذهاب و حمایت از ورزش معلولان از دیگر برنامه‌های حمایتی است.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های سال جاری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری ششمین جشنواره و تئاتر منطقه‌ای معلولان خلیج فارس اعلام کرد و افزود که این آئین با حضور استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان نهم تا دوازده اسفند سال جاری در استان برگزار خواهد شد.
نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد است و میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
17 هزار نفر از جمعیت حدود 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

طی حکمی از سوی دکتر چگنی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «حمید طالبی» به عنوان «سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد» منصوب شد.

وی همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و جهاددانشگاهی شیراز تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی نفت را برعهده داشته است.

همچنین طی حکمی جداگانه به پاس زحمات ریحان بهادر مدیرعامل سابق که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟