Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این مدت طبق آمارها 57 طرح جدید با حجم سرمایه پنج میلیارد و 393 میلیون دلار مصوب شد.
همچنین 228 میلیون دلار برای افزایش سرمایه گذاری طرح های موجود، تایید شد و مجموع این 2 مورد به پنج میلیارد و 621 میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بیش از 23 میلیارد و 100 میلیون دلار قرارداد فاینانس، برای بهره برداری بخش دولتی و خصوصی در مشارکت با نهادهای مالی بین المللی نهایی شده و آماده دریافت است.
همه مبالغ به صورت خالص است و طرح هایی که به دلایل فنی مجوز آنها در این مدت باطل شده، از حجم سرمایه گذاری جلب شده، کسر شده است.

** امضای توافق نامه های سرمایه گذاری خارجی برای نشان دادن کاهش ریسک اعتباری ایران
رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در این زمینه گفت: بخشی از جبهه جنگ ما در مبارزه با تروریسم در منطقه است اما بخش دیگر آن جنگ اقتصادی به شمار می رود.
«محمد خزایی» افزود: ما باید به دنیا نشان بدهیم سیستم بانکی ایران این اعتبار را دارد که با بانک های بین المللی توافق کند.
وی یادآوری کرد: ممکن است ما از همه این خطوط اعتباری استفاده نکنیم اما امضای این توافقنامه ها ریسک اعتباری ایران را کاهش می دهد.
به گفته وی، ایران در صف نخست مبارزه با تروریسم است اما بحث های مربوط به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم کار را پیچیده می کند.
وی تاکید کرد موضوع بازگشت به دوران پیش از تحریم بسیار وقت گیر است و ادامه داد: با ایتالیا مشغول مذاکره ایم که امیدوارم در هفته های آینده نهایی شود. در این مدت 2 تا سه بار ترکیب تیم مذکره کننده ایتالیا تغییر کرد. مذاکرات ما با اگزیم بانک چین بسیار طول کشید و سرانجام توافق 1.7میلیارد دلار برای برقی کردن راه آهن تهران مشهد امضا شد. مذاکرات با بانک سیتیک کراس چین و اوبربانک و دانسکه بانک اتریش نیز بسیار طول کشید تا به توافق رسید.
خزایی گفت: در قراردادهای وام بحثی به نام Cross Default وجود دارد. یعنی در صورت بروز خطای هر طرف یا ایجاد قوانین مشکل زا 2 طرف قرارداد باید چه واکنشی داشته باشند. همکاران ما تلاش های بسیاری کردند که ریسک این خطرات را به حداقل برسانند.
وی درباره بازگشت به مجامع اقتصادی و بازار سرمایه از منظر مراوادات دوجانبه اقتصادی و تامین منابع مورد نیاز گفت: ما به مقدار زیادی حرکت رو به جلو داشته ایم؛ گرچه نمی توان ادعا کرد روابط دوجانبه اقتصادی با بانک های دنیا کاملا عادی شده است.
خزایی افزود: فشارها علیه ایران همچنان ادامه دارد و برخی بانک های بزرگ با ملاحظات محسوسی حرکت می کنند اما می توانم شهادت بدهم که روند تغییر پیدا کرده است.
به گفته وی، امروز بدون یک حضور فعال با سازوکار اقتصاد بین الملل نمی توان نفوذ اقتصادی خود را گسترش داد و صرف وجود تبادلات تجاری کفایت نمی کند.
 در پی آغاز اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) از دی ماه 1394 بسیاری از ارتباط ها با شرکت های خارجی از سر گرفته شد.
رییس جمهوری هفتم آذرماه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم، گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم را ارایه کرد.
وی از وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه دولت نیز خواست گزارش صد روزه عملکرد خود را منتشر کنند.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)