Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از محل تسهیلات تولید و اشتغال روستایی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود پائین به بخش کشاورزی تخصص داده شده است .

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد  روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال سازمان اظهار کرد: این تسهیلات از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با هدف  توسعه تولید و اشتغال در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی  سهم بخش کشاورزی از این میزان  تسهیلات ۴۵ درصد کل اعتبارات  مصوب است که برای استان قزوین ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته  شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : از این میزان تسهیلات مصوب ۵۰ درصد  از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد نیز  از محل اعتبارات و منابع بانک های عامل تامین خواهد شد.

متقی فرد  با اشاره به این اینکه بخش اعظمی از فعالیت  در مناطق روستایی  زیر به بخش کشاورزی اضافه کرد : با این طرح  شرایط مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی در مناطق روستایی فراهم خواهد شد.

وی افزود:کلیه واحد های تولید ی کشاورزی دررسته های کشت  گلخانه ای، گیاهان دارویی، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره های مرتبط با بخش کشاورزی، دامپروری محصولات مربوط «تولید شیر و گوشت و ...»، خدمات توسعه کسب و کارهای تعاونی کشاورزی «کشت و صنعت ها و ...»، خدمات مدرن سازی کشاورزی و تامین نهاده ها و توسعه فعالیت های دانش بنیان، خدمات و کسب و کارهای دامپزشکی، خدمات کسب و کارهای عشایری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطر نشان ساخت : با تلاش مضاعف و برنامه ریزی مناسب می بایستی از فرصت ایجاد شده برای  تکمیل طرح های نیمه تمام و فعال سازی واحدهای تولید بخش کشاورزی  استفاده کرد.

متقی فرد بر اطلاع رسانی دقیق و به موقع به واحد های تولیدی در مناطق روستایی برای بهره مندی از این تهسلات تاکید کرد و افزود : اگر بتوان با جذب این اعتبارات اشتغال  واقعی ایجاد کرد، توانسته ایم در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور حرکت کنیم.

وی تاکید کرد : بخش کشاورزی به عنوان یکی از منابع تولید کشور می تواند درجهت تولید و اشتغال گام بردارد.

معاون برنامه ریزی اقتصادی سازمان  جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با تشریح شرایط پرداخت تسهیلات به مشمولین این طرح گفت : تامین مالی پروژه های اشتغال زای روستایی و عشایری با رویکرد تمرکز بر تامین مالی زنجیره عرضه و ارزش به جای فعالیت های مستقل و جزیره ای در راستای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش بخش کشاورزی است.

حمید رضا تبسمی افزود: حدود ۴۵درصد کل تسهیلات موجود در اجرای قانون این طرح  به طور متوسط در طرحهای بخش کشاورزی در راستای ساختار تولید و توسعه فناوری های تولید در بخش کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سهم در نظر گرفته شده از منابع این طرح برای بخش کشاورزی، صرفا به رسته فعالیت های اشتغالزای بخش کشاورزی که دارای نرخ بازده داخلی قابل قبولی بوده و کاربری بالایی دارندتخصیص داده می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان