Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان این هفته با محکوم کردن سخنان نابخرادنه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به عنوان رژیم جعلی صهیونیستی، اظهار کردند که ترامپ می خواد جنگ مذهبی در دنیا را بیاندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما ائمه جمعه استان این هفته با محکوم کردن سخنان نابخرادنه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به عنوان رژیم جعلی صهیونیستی، اظهار کردند که ترامپ می خواد جنگ مذهبی در دنیا را بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل: ترامپ می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته با اشاره به اهانت یکی از نمایندگان مجلس به یکی از مراجع عظیم الشأن گفت: از اینکه یک نماینده مجلس به راحتی به یک مرجع عظیم الشأن اهانت می کند به تمام نمایندگان تسلیت عرض می کنیم و از اینکه رئیس مجلس می توانست با یک کلمه، تبری تمام نمایندگان را اعلام کند ولی نمی کند به ایشان هم تسلیت عرض می کنیم و از اینکه هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان می گوید تا خود مرجع شکایت نکند رسیدگی نمی کنیم، به آنها از همه بیشتر تسلیت عرض می کنیم.
حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: از اینکه یک روزنامه غیردولتی کثیرالنتشار ایران، یعنی شرق، با وزیر خارجه حکومت جعلی، خودخوانده و غاصب قره باغ مصاحبه کرده و ادعاهای باطل او را در دنیا مطرح کرده و در همین حد به آنها رسمیت داده، شدیدا معترضیم و آن را محکوم می کنیم و از اینکه وزارت خارجه اینگونه به تخریب رابطه دو کشور ایران و آذربایجان بی توجه است اعتراض داریم. حکومت خودخوانده قره باغ را غیر از ارمنستان هیچ دولتی به رسمیت نشناخته و عضو کشورهای سازمان ملل نیست. چنین حکومتی نباید مجال تبلیغ پیدا کند.
وی افزود: این شخص که خود را وزیر خارجه قره باغ می نامد، یک مجرم واقعی است و برای یک روزنامه بی اعتباری بالاتر از این نمی شود که با یک مجرم مصاحبه کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اقدام اخیر ترامپ گفت: ترامپ مجری مصوبه کنگره آمریکاست. کنگره آمربکا در سال 1995 تصویب کرده که بیت المقدس باید به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود و سفارت آمریکا از "تلّ ابیب" به آنجا منتقل شود. از آن زمان به بعد هیچ رئیس جمهوری از آمریکا جرأت اجرای آن را نداشت چون نه به نفع آمریکا بود و نه به نفع اسرائیل ولی ترامپ در آستانه استیضاح جهت جلب توجه آیپک که همه کاره آمریکاست، آن را اجرایی کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قدس نه مال فلسطین بلکه مال تمام مسلمان هاست از این رو ترامپ با این اقدام با تمام مسلمان ها اعلام جنگ کرده و لذا انتفاضه این بار قطعا فقط در فلسطین نخواهد بود و او عمدا می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد.
وی افزود: عامل اصلی این ذلت حکومت های نالایق در کشورهای اسلامی مخصوصا در کشورهای عربی است. کانال ده اسرائیل می گوید "تصمیم ترامپ با مشورت و چراغ سبز مصر و عربستان و هماهنگی آنها صورت پذیرفته است" از همین جا به خوبی می توان فهمید که چرا سه هفته قبل مفتی عربستان طی فتوایی اعلام کرد "جنگ علیه صهیونیست ها و کشتن آنها حرام است و حماس یک گروه تروریستی است و به فلسطین و مسجد اقصی آسیب می رساند"
امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: ترامپ با این کار بزرگترین اشتباه دوران خود را مرتکب شده است. چون اولا جبهه مقاومت را متحد تر، قوی تر و مصمم تر می کند ثانیا بیداری عظیم اسلامی و عربی را کلید می زند ثالثا با این اقدام مسأله فلسطین را دوباره در کانون توجه دنیا قرار داد و لذا تمام اروپایی ها و حتی شورای روابط خارجی کنگره آمریکا با وی در این خصوص مخالف هستند.
وی ادامه داد: این کار ترامپ به شدت هم پیمانان عربی او را به زحمت انداخته و آنها را از چشم ملت خود ساقط کرده است. از این اقدام معلوم شد که ترامپ شرکائی می خواهد سر به زیر، برده هایی می خواهد حلقه به گوش و هم پیمانانی می خواهد نوکر و لشگری بی اراده.
حضرت آیت اله عاملی اظهار داشت: بدترین خاسر در این ماجراجویی، دولت های مزدور خلیج فارس هستند. ترامپ 550 میلیارد دلار از عربستان و 460 میلیارد دلار از قطر، امارات و بحرین گرفت و همه این وجوه حق امنیت بودند که در قالب صدور سلاح انجام پذیرفت و حالا در ازای دوشیدن آنها مزد خوبی به آنها داد. او به جای اینکه رشوه بدهد قدس را بگیرد، هم رشوه را گرفت و هم قدس را!
ی ادامه داد: از این کار ترامپ، خیانت کشورهای عربی معلوم شد. آنها باید اعتراف به خیانت و از آن توبه کنند. آنها باید اعتراف کنند که با انتخاب گزینه مذاکره با اسرائیل راه را اشتباه رفتند. آنها باید از پیمان اسلو و کمپ دیوید سریعا خارج شوند. اینکه نهایت کمپ دیوید به تصرف بیت المفدس رسیده نشان می دهد که آن پیمان، پیمانی بس خیانت بار بوده است.
خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه بن سلمان به جای اعتراف به خیانت، به آمریکا پیشنهاد داده که منطقه کوچک ابودیس در شرق قدس پایتخت کشور فلسطین باشد و بیت المقدس به اسرائیل واگذار شود، خیانت بزرگ به امت اسلام و دخالتی آشکار در کشور فلسطین و بازی کردن با سرنوشت آنهاست. با این حال ایران را متهم می کنند که در امور کشورهای منطقه دخالت می کند.
وی اظهار داشت: اقدام ترامپ وزن سیاسی و وضعیت ایران در منطقه را به طور خاص بالا برد؛ چون ایران سالهاست که می گوید مذاکره و صلح راه حل مشکل فلسطین نیست و حالا مذاکره کنندگان مجبورند به تنها راه باقی مانده یعنی راه مقاومت بازگردند. با اقدام ترامپ صلح بین اسرائیل و فلسطین برای همیشه از بین رفت.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه و در بیان راهکار افزود: سازمان ملل و شورای امنیت نمی تواند کاری انجام دهد چون ابزار دست آمریکا برای تامین منافع آمریکا و کوبیدن دولت های مشروع مخالف آمریکا هستند. یک راه حل اعتراضات و تظاهرات جهانی است که امروز در 56 کشور اسلامی به غیر از عربستان، امارات، قطر، بحرین و آذربایجان بعد از نمازجمعه تظاهرات اعتراضی برگزار می شود. یک راه دیگر تحریم کالاهای آمریکائی و اسرائیلی است مخصوصا که ترامپ به سیاست، نگاه تجاری دارد. راه مهم تر این است که کشورهای عربی خلیج فارس مخصوصا عربستان ذخیره ارزی خود را که رقم فوق العاده است از آمریکا خارج کند.

امام جمعه نیر:

انتقال پایتخت به قدس اشغالی توطئه جدید بعد از شکست داعش است

به گزارش نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: اقدام نابخردانه  رئیس‌جمهور سبک‌مغز آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، موجی جدید در جهان اسلام ایجاد کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در دیدار سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، در این رابطه بیانات مهمی را ایراد کردند و ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‌ها دانستند و افزودند: دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید  آزاد خواهد شد.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی گفت: معظم‌له همچنین در این دیدار وحدت امت اسلامی و ایستادگی در مقابل صهیونیزم و دیگر دشمنان اسلام را علاج درد‌های دنیای اسلام و راه رسیدن به قدرت و عزت برشمردند و تأکید کردند مسئله فلسطین امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.

وی تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بازی با آتشی است که بی‌تردید ترامپ قدرت تحمل آنرا ندارد و نتانیاهو در آتش آن خواهد سوخت. جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و وحدت همه گروه‌های فلسطینی با قدرت حمایت می‌کند.

امام جمعه موقت خلخال

اقدام نسنجیده رئیس جمهور آمریکا روند نابودی اسرائیل را تسریع کرد

به گزارش ازناو ، حجت الاسلام سید محسن محسنی خطیب موقت نماز جمعه خلخال ضمن محکومیت اقدام بی شرمانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را باعث تسریع در نابودی رژیم جعلی عنوان کرد.

امام جمعه موقت خلخال با اشاره به فرموده امام راحل  که " باید قدس آزاد شود" گفت: رئیس جمهور آمریکا با این تصمیم عجولانه نابودی اسرائیل را تسریع کرد.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام، مسلمانان جهان را برای دفاع از قدس شریف تا آزادی کامل، دعوت کرد.

حجت الاسلام محسنی، قدس را رمز جاودانه آرمان فلسطین دانست و گفت: خشم مسلمانان از این اقدام ترامپ طومار اسرائیل را در هم خواهد پیچید.

امام جمعه موقت خلخال در پایان با اشاره به بارش نزولات آسمانی،برفروبی تمام مناطق شهر را از شهردار خلخال خواستار شد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

همشهری نوشت:در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟